hvad siger I så, borgerdyr?
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-10 11:39

Det fremgår af Politiken Søndag at selv den borgerlige tænketank Cepos
undsiger regeringens hidtil førte økonomiske politik og en meningsmåling
viser at Lene Espersens troværdighed sammen med Pia Ks er i bund, endda
undergået af Naser Khadars.

Så når andre økonomer fx fra Sydbank hævder at regeringens spareplan er god
og fremragende i modsætning til S-SFs "Fair forandring", hvem kan så stole
på de borgerlige i denne sag? Sporene trækkes lige fra Anders Fjogh til Lars
Løkke Rasmussen - så mon ikke der er nogen som støtter den borgerlige plan
må stå med rigtig røde ører? Jeg tror det..

Hvad så Gilbert Grape? (=Jesper)

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-10 11:48

"avehw" <nix> skrev i meddelelsen
> [...]
> til Lars Løkke Rasmussen - så mon ikke der er nogen som støtter den
> borgerlige plan må stå med rigtig røde ører? Jeg tror det..

Akja, du kan stole ligeså meget på de her økonomiske eksperter som at slå en
terning. Stort set alle fortalte os at landet ville gå fallit hvis vi stod
udenfor euro, da finanskrisen kom var det "en katastrofe" ikke at være en
del af euroland. Akja. Cepos består af en ung mand der kalder sig ekspert,
Sydbank mistede en forfærdelig masse penge under bankkrisen. Jeg tror det
bedste er at bruge sin helt egen personlige dømmekraft. I min verden er
begge planer komplet ubrugelige og både Løkke og Torning er så bange for
vælgerne at de ikke tør gøre det rigtige.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-10 14:19

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> verden er begge planer komplet ubrugelige og både Løkke og Torning er så
> bange for vælgerne at de ikke tør gøre det rigtige.

Det var præcis min pointe da Jesper kom med den med at direktøren for
Sydbank ifølge ham selv roste regeringens plan og mente at modpartens var en
gang varm luft.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-10 02:03

On Sun, 23 May 2010 12:47:55 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>begge planer komplet ubrugelige og både Løkke og Torning er så bange for
>vælgerne at de ikke tør gøre det rigtige.

Det rigtige er at kopiere Kina og Japan - de producerer og sælger og
er sparsommelige og er upåvirkede af Vestens selvskabte krise (udover
at vi i en periode købte lidt mindre hos dem fordi vi stressede os
selv med krisesnak - og havde forgældet os for meget)

Fra : Patruljen

Dato : 23-05-10 05:00

On 23 Maj, 12:38, "avehw" <nix> wrote:
> [...]
> Løkke Rasmussen - så mon ikke der er nogen som støtter den borgerlige plan
> må stå med rigtig røde ører? Jeg tror det..

What`s eating Gilbert Grape :)

"Akja. Cepos består af en ung mand der kalder sig ekspert,"

Nja - er det nu også helt rigtigt;

»Hvis regeringen havde levet op til sine egne målsætninger, havde
økonomien været holdbar. Så havde vi ikke skullet igennem EU’s krav på
samme måde«, siger cheføkonom Mads Lundby Hansen, der var ansat i
ledelsen af Venstres Politiske Økonomiske Sekretariat, før han kom til
Cepos.

Regeringen anført af tidligere statsminister Anders Fogh Rasmussen (V)
angribes nu fra flere sider for at have ført en forfejlet økonomisk
politik i de historiske opgangstider. http://politiken.dk/indland/article977946.ece

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-10 12:25

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Regeringen anført af tidligere statsminister Anders Fogh Rasmussen (V)
> angribes nu fra flere sider for at have ført en forfejlet økonomisk

Men er det ikke også den eneste ansatte?

Fra : Mark Jensen

Dato : 24-05-10 10:13

On Sun, 23 May 2010 12:38:47 +0200, "avehw" <nix> wrote:

> [...]
>Løkke Rasmussen - så mon ikke der er nogen som støtter den borgerlige plan
>må stå med rigtig røde ører? Jeg tror det..

Jeg synes det er fantastisk at regeringen angribes for at bruge for
mange penge på offentlig forbrug samtidig med at den anklages for at
have udsultet den offentlige sektor. Begge dele kan ikke være rigtigt,
så det er ret imponerende at det alligevel er begge beskeder der
afsendes.

Sandheden er som Cepos også siger det at regeringen HAR brugt flere
penge i den offentlige sektor end Nyrup-regeringens plan. Mange flere
penge. Alligevel har der hvert eneste år været gigantiske slagsmål
hvor kommunerne har klaget over at have for få penge. Hvis regeringen
havde brugt færre penge end den har gjort, så havde der da for alvor
været klagesang.

Min pointe er at jeg tror aldrig man kan gøre den offentlige sektor
tilfreds. Man kan hælde mia af kroner i den men udbyttet af dem slår
slet ikke mål med indputtet.
Der er et eller andet helt galt med det offentlige system.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-10 10:39

"Mark Jensen" <joakora@it.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> have udsultet den offentlige sektor. Begge dele
> kan ikke være rigtigt,
> så det er ret imponerende at det alligevel er

Det er to forskellige ting. Kommunerne bruger ikke
alt for mange penge, men antallet af ældre er
stigende og kravene til fx folkeskoler,
hospitalsbehandlinger er, og samtidig har man
forbudt kommunerne af bruge af deres formuer, fx i
Københavns kommune, så deraf miséren.

> Sandheden er som Cepos også siger det at
> regeringen HAR brugt flere
> penge i den offentlige sektor end
> Nyrup-regeringens plan.Mange flere
> penge.

Nix - end Fjoghets plan. Og man har valgt ikke at
øremærke pengene til fx skoler og ældrepleje. Det
betyder at kommunerne har forsøgt at lukke andre
huller i kommunekasserne, da man samtidig har
forhindret kommunerne i at bruge de penge man
faktisk havde afsat til formålet. De måtte pænt
blive på kistebunden.

> [...]
>
> Min pointe er at jeg tror aldrig man kan gøre
> den offentlige sektor
> tilfreds. Man kan hælde mia af kroner i den men

Den offentlige sektor er din og min. Når man
forhandler de kommunale budgetter, så tager man
ikke højde for at der kan komme ekstraudgifter som
fx stigende antal behandlinger på sygehusene,
stigende krav til folkeskolerne og skolernes
forfald der skal rettes op på. Man taler faktisk
kun om den daglige administration og regeringen
vil ikke gå med til at der skal ofres øremærkede
penge til fx skolernes genoprettelse, og derfor må
kommunerne så satse på at kunne bruge af deres
opsparede formuer, men det må de heller ikke når
det kommer til stykket, så kommunekasserne bugner
ganske vist, men disse midler må ikke røres.

Fra : Kim2000

Dato : 24-05-10 10:47

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen
> [...]
> skoler og ældrepleje. Det betyder at kommunerne har forsøgt at lukke andre
> huller i kommunekasserne, da man samtidig har

Præcis, og det var det som Nedergaard måtte erkende efter hun stædigt
fastholdte at blev brugt flere penge på skolen i dag end i firserne, gået
lidt på klingen, fortalte hun at det kommunernes prioritering om
Christiansborgs penge gik til folkeskolen eller noget helt andet. Uden hun
iøvrigt fattede pointen i sit eget svar.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-10 21:25

> [...]
> det kommunernes prioritering om Christiansborgs
> penge gik til folkeskolen eller noget helt
> andet. Uden hun iøvrigt fattede pointen i sit

Derfor skal sådanne penge øremærkes -og
journalisterne skal være skarpere når de
interviewer politikerne. Alt for ofte er de for
dårligt forberedte.

Fra : Kim2000

Dato : 24-05-10 21:28

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Derfor skal sådanne penge øremærkes -og journalisterne skal være skarpere
> når de interviewer politikerne. Alt for ofte er de for dårligt forberedte.

Jeg savner virkelig nogle blodhunde Og når de så endelig kaster sig over
offeret, så er det om et eller andet komplet latterligt, fx om ministerens
ÆGTEFÆLLE er en økonomisk idiot eller ej (hvor der havde været tyve andre
_politiske_ ting at gå efter, men det er sikkert for svært at sætte sig ind)