Bluf-færdighed kan gi RØDME
Fra : Bo Warming

Dato : 21-05-10 05:39

Bluf-færdighed kan gi RØDME
Lys over land, er åbenhedens slogan, og man lyver mere og rødmer
mindre i mørke
Når man frygter at blive afsløret i en løgn, er man tilbøjelig til at
rødme
Der er intet positivt ved blufærdighed som ofte er blevet kaldt
BLUF-færdighed
Løgnere maskerer sig for at skjule kropsssprog.
Da min frigjorte og fri datter i sommerferier her så video med
tegnefilm og det i slutningen af båndet var et minuts porno, jeg ikke
havde fået slettet, så blev min datter vred, da jeg slukkede
båndoptageren af angst for at nogen kunne beskylde mig for
usømmelighed.
Min datter VILLE oplæres i at slikke pik, det var et interessantere og
nyttigere emne end Tom og Jerrys sadist-påfund
Havde hun været et ufrit fjols, der havde rødmet af skam ved porno -
findes så sindsyge personer i dag? - så havde det været bluff om at
hun ville foregive skam, som når en pige, der ville gøre sig kostbar i
gamle dage løj at flirt var uvelkommen ved at hendes underbevidsthed
foregav skam ved at ansigtshuden simulerede stress pr rødme.
Nogle pædofilidømte har ikke gjort værre sager end at lade børnene se
pornofilm, Selvfølgelig bør straf af disse ophæves som værende ækel
hekseproces.
Ærlighed varer længst bør retsvæsen mene, selvom snerpet matriarkat
elsker og fremmer uetisk løgn.
"Der er forskellige arter af oprindelig rødme" Der er den grove
rødstens-rødme.
Det er den romantikerne altid have nok af, når de lader deres
Heltinder rødme, über und über.
Der er den finde rødme der er som Åndens Morgenrøde.
Hos en ung pige er den ubetalelig" skriver Kierkegaard:

En ung mand er ved at komme sig efter en skizofren episode. Han får
besøg af sin moder,er glad for at se hende og lægger impulsivt armen
om hendes skulder. Hun stivner som en reaktion på denne intimitet,
hvorefter han omgående trækker armen til sig igen. Moderen spørger nu
hastigt . Elsker du mig ikke mere ?"Patienten RØDMER, hvorefter
moderen fortsætter. Jamen kæreste, du må ikke blive oprørt så let, vær
dog ikke så bange for dine føleser". Patienten må nu afbryde samværet
med moderen og senere udløses et raserianfald, hvorunder han angriber
en sygeplejerske.      G. Bateson, eksampel på
psykoseskabende double bind