N åe SALAMI GIR LOGER OG KAMERAERI
Fra : Bo Warming

Dato : 15-05-10 13:23

Når venskab gir salami-metode

Du behøver ikke være pusher for at sætte en ven i afhænghed.Pigen der
laver god mad til sin fyr og efter en uge må han ikke få besøg af
FCK-vennerne og næste uge SKAL han med til svigerforældresølvbryllup
har brugt en avanceret udgave af den gamle løgneteknik DEL OG HERSK

Man skærer skive for skive af partnerens selvtillid og det bliver
svært pludselig at mande sig op og sige som Luther "Her står jeg og
jeg kan ikke andet" og holde integritetens fane højt.
Del og hersk kolonisatorer fx oldromere og briter fedtede nyovervundne
ind i milde gaver og bagtalte deres tidligere venner og lovede støtte
hvis krig med de gamle venner og - vupti - mange bække små, gør en
stor å.Min mor drev en kile ind i sammenholdet mellem min bror og mig
så når vi ønskede hendes accept så truedes med at den anden var ved at
vinde konkurrencen og så anstrengte man sig ekstra for at være hende
tilpas
Man ku aldrig sætte fingeren på et løfte der indeholdt løgn

   Glances are the heavy artillery of the flirt: everything can
be conveyed in a look, yet that look can always be denied, for it
cannot be quoted word for word.      Stendhal

Pdh   Enhver stor politik er pagten mellem to tyve, som har deres
hænder så dybt planter i hinandens lommer, at de ikke enkeltvis kan
plynder en tredje. Ambrosius Bierce
Pdh   Min fjendes fjende er min ven. Arabisk ordsprog
Pdhb   "Vor næste er ikke vor nabo, men naboens nabo" - sådan tænker
ethvert folk. Nietzsche
Pdhb   Hemmeligheden bag dygtigt lederskab er at holde de fem, der
hader dig, adskilt fra de fem, som endnu ikke har bestemt sig. Casey
Stengel
pdhc   Først hentede de kommunisterne, og jeg sagde intet, for jeg
var ikke kommunist. Så hentede de arbejderne og fagforeningsfolkene,
og jeg sagde intet, for jeg var ikke fagforeningsmedlem. Så hentede de
katolikkerne og jøderne, og jeg sagde intet, for jeg var protestant.
Til sidst hentede de mig, og så var der ikke mere nogen, der kunne
sige noget. Martin Niemoller
pdhd   Ved placeringen omkring regeringsbordet skal man iagttage, at
man så vidt muligt altid spænder en vild og en tam elefant sammen.
Konrad Adenauer