Korpsånd som EL ikke forstår
Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-10 16:32

KORPSÅND
Johanne Smith ved ikke hvad solidaritet er
EL tror i air populisrtiske had mod Løkke, at hvis staten stjæler fra
de rige og gir til de fattige så udviser man sammenhængskraft.
Det kan gøres bedre
"At hjælpe en ulykkelig er en fornuftshandling, som ikke behøver
støtte af medlidenheden" Spinoza
Godmodigheden, venligheden, den hjertelige høflighed er
stedsesprudlende udløb for den uegoistiske trang og har langt
mægtigere bygget med på kulturen end de meget mere berømte udslag af
den, som benævnes medlidenhed, barmhjertighed og opofrelse. Nietzsche
"Kærlighed er noget man lærer. Nietzsche Små forelskelser er
vaccinmation imod de store
All mankind love a lover. Ralph Waldo Emerson 1803-1882 hose who have
none. Denis Diderot 1713 - 1784
      Der er to slags trofasthed i kærlighed; den ene
skyldes, at man bestandig finder nye ting at elske hos sin udkårne,
den anden, at man sætter en ære i at være trofast.Rochefoucauld
"En god skribent bruger ikke kun sit eget intellekt men også sine
venners." Nietzsche

"For at blive lykkelig i denne verden er det nødvendigt at fornemme,
at man ikke bare er et isoleret individ, hvis tid snart er forbi, men
en del af den livets strøm, der strømmer fra det første kim til en
fjern og ukendt fremtid.Bertrand Russell
"   Absolut frihed er det samme som absolut meningsløshed, for
mennesket er kun menneske i kraft af talrige afhængighedsforhold. H.
C. Branner
   All for one, one for all. Alexandre Dumas 1803 - 1870
   At glæde sig over en ros er hos mange blot en hjertets
høflighed - og netop det modsatte af en åndens forfængelighed.
Nietzsche   Den der ved hvorfor han skal leve, tåler næsten et
hvilken somhelst hvordan Nietzsche
   Den døende Zarathustra omfavner Jorden.Nietzsche
   Den, der tror at kunne finde så meget i sit indre, at han kan
undvære alle mennesker, tager meget fejl; men den, som tror, at
menneskene ikke kan undvære ham, tager endnu mere fejl. La
Rochefoucauld
   Der findes en flig af galskab i al kærlighed - men også en
smule fornuft i al galskab. Friedrich Nietzsche
   Der findes ingen farligere fjende af retfærdighed end
selvretfærdigheden. Richard Schmidt
   Der findes ingen fremmede, kun venner vi ikke kender. Samuel
Pepys
   Det er kun uheld ikke at være elsket, men det er ulykke ikke
at kunne elske. Albert Camus

Farisæisme er ikke udartning af det gode menneske,En hel del af den er
snarere betingelsen for al væren-god.Nietzsche
   For mig er en lig titusind hvis han er den bedste Heraklit
   From each according to his abilities, to each according to his
needs. Karl Marx 1818 - 1883
   han har me ldt sig ud af samfundet
   Handel, lønarbejde og krig udnytter menneskerne, i modsætning
til agerbruget, som udnytter naturen. Aristotles
Hele vort liv er en gudstjeneste. Novalis

   Intet menneske er en ø, hel og fuldstændig i sig selv, hvert
menneske er et stykke af fastlandet, en del af det hele... Hvert
menneskes død formindsker mig, for jeg er indesluttet i menneskeheden;
og send for dens skyld aldrig bud og spørg, for hvem klokken ringer;
den ringer for dig. John Donne
   It is one of the most beautiful compensations of life, that no
man can sincerely try to help another without helping himself
R.W.Emerson
   It takes two to speak the truth - one to speak, and another to
hear. H.D. Thoreau 1817 - 1862
   Jeg bruger ikke blot alt den hjerne jeg har, men alle dem, jeg
kan låne.    Woodrow Wilson
Forelskelse er at opleve sig selv i den anden og blive glædelig
overasket. Mogens Rokov
-   Han har læst Goethes berømte aforisme om at den skønneste
sjælevandring er at se sig selv genopstå i et andet menneske
-      Hvor megen fordel ofrer ikke mennesket, hvor lidet
"egennyttigt" er det ikke! Alle dets affekter og lidenskaber vil have
deres ret - og hvor fjernt står ikke affekten egennyttens kloge nytte!
Man vil ikke sin "lykke"; man skal være englænder for at kunne tro, at
mennesket altid søger sin egen fordel." Nietzsche
-         All our poeticizing and thinking from the
highest to the lowest is marked by the exaggerated importance placed
on the love story as the principal item of our lives. Nietzsche
-   Man only has value and significance insofar as he is a STONE
IN A GREAT BUILDING. For this purpose he must be solid; a stone and
above all not a stage player. Nietzsche
-   Jeg er en krusedulle skrevet af en ny pen, der skulle afprøves
på papiret. Nietzsche (automat-styring af underbevidsheden)
-      Jeg er så gammelsdags opdraget, at jeg er halv, når
jeg er alene, jeg er hel, når vi er to - sådan tror jeg, det er for
mange mennsker til syvende og sidst      Margrethe II
-      Jeg har aldrig været tynget af andet ansvar, end det
som andre menneskers eksistens, blik, dom lægger på mig. Franz Kafka,
"Sene aforismer" 1922
-      Jorden tilhører ikke mennsket, det er mennesket, der
tilhører jorden. Høvding Seattle
-

Livsklogskab: at være vennesæl.       Nietzsche
   Lykken er som parfume: Vi kan ikke stænke den på en anden,
uden et par dråber rammer os selv. William Shakespeare
   Man har ikke sit liv. Det er noget, man er til i, ligesom man
er til i lyset. H.C. Branner
Når et menneske hoster i en koncertsal, kommer alle til at hoste, og
man føler den fysiske irritation i struben. Flok-mimicry er en
virkelig kraft; at sætte sig imod den, vil sige at komme ud af trit
med sine sociale omgivelser det skaber neurotisk spænding og
skyldfølelseArthur Koestler
   Netværkets selvbevaringsregel. Enhver i netværket benytter
enhver mulighed for at yde tjenester over for andre i netværket. Dem
det går udover, er altid dem der ikke er med i netværket.    Klaus
Kjøller
Sort arbejde sikrer retfærdighed. Grundigt netværksarbejde er din
bedste garant for en retfærdig behandling.    Klaus Kjøller