Skant at være extaseborgmester
Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-10 14:47

Hjort har ret at kommunerne er i rablende rus og spenderer vildt og
nyder forbrugets ekstase
Godt at både V og DF modsætter sig EL-fullerikkernes galimatias
En digtersplejks , som Søren Kierkegaard, der blot venter på at dø,
kan opreklamere lidenskab og passion men det arbejdende folk bør
modsætte sig at EL vil lønne venner med 28000 kr for ti timers
3F-arbejde i mit hjem - blot for at hash kan berige ens egen mafia.
Den der har råd, kan lære meget af løbsk fantasi, men finansfolk ved
jo godt at vi har ikke råd
Visdom om luksusfænomenet EKSTASE:

Wine: give a man none and he cannot find truth; give him too much,
and the same happens. Blaise Pascal
   "Frem for alt mangler jeg agtelse for virkeligheden.
   Debauchee, n. One who has so earnestly pursued pleasure that
he has had the misfortune to overtake it. Ambrose Bierce 1842 - 1914

"   Den dionysiske tilstands ekstase tilintetgør tilværelsens
sædvanlige skranker og grænser Men vi vil være vort eget livs digter.
Nietzsche Jeg hader ekstase - det være sig Dionysisk, narkotisk eller
anden. Det er som at løbe rundt i en trædemølle. D.H. Lawrence
"      Nysgerrighed er ekstase.   Walter Charleton
"   Entusiasme er det smukkeste ord på jorden. Christian
Morgenstern
"   For meget af det gode kan være vidunderligt.    Mae West
"   I can never live the button-down life like you. I want it
all-the dizzying hi
"   I prefer the errors of enthusiasm to the indifference of
wisdom. Anatole France 1844 - 1924
"   In the human heart, there is a ceaseless birth of passions, so
that the destruction of one, is almost always the establishment of
another.      La Rochefoucauld
"   Jeg har altid foretrukket passionernes galskab frem for
forstandens ligegyldighed.      Anatole France
"   Mådehold er en skæbnesvanger sag, for intet er så succesrigt
som udskejelser. Oscar Wilde
"   One must have chaos in one to give birth to a dancing star.
Nietzsche
"   People will always obey, provided that they can become
intoxicated in doing so.      Nietzsche
"   The pleasure of love is in loving. We are happier in the
passion we feel than in that which we excite La Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer.
"   Der er kun ét, der overvinder lidelsen, og det er passionen.
Henrik Pontoppidan
"   Passions are vices or virtues in their highest powers. Johann
W. von Goethe
"   "Den, som i omgangen med mennesker ikke lejlighedsvis
changerer i alle nødens farver, grøn og grå af væmmelse, lede,
medfølelse, formørkelse, ensomhed, han er bestemt ikke et menneske af
højere smag…"      Nietzsche
"   Take all away from me,but leave me Ecstasy/And I am richer
than all my fellow men.      Emily Dickinson
"   What our age lacks is not reflection but passion . Søren
Kierkegaard