Den populære sanger Kim Larsen skammer sig~
Fra : P.N.

Dato : 08-05-10 10:20

http://politiken.dk/kultur/article966648.ece

Ja det gør jeg faktisk også.

Fra : Jens G

Dato : 08-05-10 10:52

On Sat, 8 May 2010 11:19:57 +0200, "P.N." <pnl@hotmail.com> wrote:

>http://politiken.dk/kultur/article966648.ece
>
>Ja det gør jeg faktisk også.

Og jeg skammer mig over Kim Larsen.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : P.N.

Dato : 08-05-10 10:59

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4be632f4.16750687@dtext.news.tele.dk...
> On Sat, 8 May 2010 11:19:57 +0200, "P.N." <pnl@hotmail.com> wrote:
>
>>http://politiken.dk/kultur/article966648.ece
>>
>>Ja det gør jeg faktisk også.
>>
> Og jeg skammer mig over Kim Larsen.

Gaab

ZZ

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-05-10 11:40

On Sat, 8 May 2010 11:58:40 +0200, P.N. wrote:

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Gaab
>
> ZZ

Jeg skammer mig over at DU kalder dig dansker.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-05-10 11:40

On Sat, 08 May 2010 11:51:55 +0200, Jens G wrote:

> Og jeg skammer mig over Kim Larsen.

Ja Kim Larsen må være blevet senil på sine gamle dage (ligesom Uffe
Ellemann Jensen).

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-10 15:13

On Sat, 8 May 2010 12:39:31 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Ja Kim Larsen må være blevet senil på sine gamle dage (ligesom Uffe
>Ellemann Jensen).

At elske opmærksomhed er ikke at være senildement

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-10 11:20

"P.N." <pnl@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> http://politiken.dk/kultur/article966648.ece
>
> Ja det gør jeg faktisk også.

»Det er fuldkommen horribelt, at vi har besættelsesstyrker i Afghanistan.
Det er jo, som da tyskerne besatte dette land. Det giver mig kuldegysninger
af rædsel og skam over mit eget land,« siger Kim Larsen til Jyllands-Posten
i forbindelse med lanceringen af sit nye album.

Anne-Cathrine Riebnitzsky, forfatter til bogen 'Kvindernes krig', som
baserer sig på to ophold i Afghanistan, afviser påstanden.

Hun gør opmærksom på, at danske soldater er i Afghanistan på et FN-mandat og
på initiativ af den lokale regering, mens ingen dansk regering bad
nazisterne besætte Danmark.

(...)

»Taleban er de eneste, der kalder os for en besættelsesmagt, så Kim Larsen
er i godt selskab«, siger hun.

Det er flot, Kim Larsen er altså for stening af kvinder, voldtægt af børn og
for at forbyde musik, jeg havde tænkt mig at købe hans nyeste cd, men den
springer jeg så over. Og nåja, PN er også for voldtægt af børn, men det er
der jo intet nyt i - medmindre han da pludselig skulle have ændret mig og
ikke længere ser Koranen som en bog der skal efterleves.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-10 11:36

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det er der jo intet nyt i - medmindre han da pludselig skulle have ændret
> mig og ikke længere ser Koranen som en bog der skal efterleves.

jeg kunne aldrig drømme om at købe Kim Larsens cd'er - men det skyldes ikke
kun hans nylige udtalelser, men hans ynkelige forsvar for at rygerne nu er
"jaget vildt" og hans pladder om formynderskab og knægtelse af folks frihed
(til at svine andres lunger til etc.), samt at hans sange ikke er noget at
råbe hurra for: gentagelser af samme rille i grammofonpladen i forhold til
musikgenre - manglende fornyelse og gammel vin på nye flasker.

I begyndelsen var det udmærket, men efterhånden som han er blevet gammel, er
det blevet rent nostalgi og gentagelser. Desuden er han jo tilhænger af det
radikale venstre, der heller ikke ved hvordan de skal forholde sig ved de
berømte "tag-selv- borde".

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-10 15:18

On Sat, 8 May 2010 12:19:44 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>der jo intet nyt i - medmindre han da pludselig skulle have ændret mig og
>ikke længere ser Koranen som en bog der skal efterleves.

Som Søren Espersen klogt siger så svarer indblanding i ulandes
radioforhold til noget en 7.klasse ku finde på som projektarbejde

Man er ikke FOR STENING fordi man siger SKOMAGER BLIV VED DIN LÆST -
vi dur ikke til at reformere halenegere.
Al vor ulandshjælp har skadet, det bør vi lære af.

Fra : Peter Bang

Dato : 08-05-10 08:43

On 8 Maj, 12:19, "Kim2000" <Kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> der jo intet nyt i - medmindre han da pludselig skulle have ændret mig og
> ikke længere ser Koranen som en bog der skal efterleves.

Nu er man vel ikke nødvendigvis for stening og voldtægt og diverse
forbud, hvis man er mod Danmarks engagement i Afghanistan. Altså med
mindre det er alt ens begavelse kan rumme.

Desuden er stening og voldtægt og musikforbud vel egentlig ikke
årsagen til danske styrkers tilstedeværelse.

Fra : Jens G

Dato : 08-05-10 16:46

On Sat, 8 May 2010 07:42:46 -0700 (PDT), Peter Bang
<dk.pbang@gmail.com> wrote:

>Nu er man vel ikke nødvendigvis for stening og voldtægt og diverse
>forbud, hvis man er mod Danmarks engagement i Afghanistan. Altså med
>mindre det er alt ens begavelse kan rumme.

Måske ens begavelse ikke kan overskue hvad konsekvensen vil være hvis
Talebanerne får magten igen?

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-05-10 16:49

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
4be586d8.481890@dtext.news.tele.dk

> Måske ens begavelse ikke kan overskue hvad konsekvensen vil være hvis
> Talebanerne får magten igen?

Det er stadigvæk ikke derfor, vi er i krig i Afghanistan, og det bliver det
forhåbentlig heller aldrig. Hvordan mennesker i andre lande ønsker at leve,
skal vi ikke blande os i så længe, de ikke er en trussel for os.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : #2066

Dato : 08-05-10 17:22

On Sat, 08 May 2010 17:46:09 +0200, Jens G wrote:

> Måske ens begavelse ikke kan overskue hvad konsekvensen vil være hvis
> Talebanerne får magten igen?

Konsekvensen kunne fx være at den afghanske opiumsproduktion blev
formindsket, eller måske ligefrem næsten udryddet, ligesom sidst
talebanerne var ved magten.

Hvorfor skal danske soldater sætte liv og lemmer til for at holde
Karzai's narkobaronvenner ved magten?

Fra : TL

Dato : 08-05-10 20:46

On Sat, 08 May 2010 12:21:32 -0400, in dk.politik #2066
<neslein@hotmail.com> wrote:

>Konsekvensen kunne fx være at den afghanske opiumsproduktion blev
>formindsket, eller måske ligefrem næsten udryddet, ligesom sidst
>talebanerne var ved magten.

Ligesom Mussolini kunne få togene til at køre til tiden.

>Hvorfor skal danske soldater sætte liv og lemmer til for at holde
>Karzai's narkobaronvenner ved magten?

Fordi alternativet er værre?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-05-10 21:06

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> Ligesom Mussolini kunne få togene til at køre til tiden.

Hvilket i øvrigt er en myte: Togene gik vist ganske godt dernede allerede
FØR hans fascistiske regime...

http://www.snopes.com/history/govern/trains.asp

Mig bekendt holdt Taleban sig - ligesom f.eks. diverse "religiøse"
libanesiske terrororganisationer, som ivrigt dyrker tjald og opium i
Bekaa-dalen - vist heller ikke tilbage med opiumsdyrkningen for at skaffe
penge til deres våben...

Anders Peter Johnsen

Fra : /John

Dato : 08-05-10 21:34

meddelelse

> Mig bekendt holdt Taleban sig... ikke tilbage med opiumsdyrkningen for at
> skaffe penge til deres våben...

Lidt Google-søgning bekræfter dette, fx:

"En halv milliard dollar (over 2,5 mia. kr.) om året. Så meget tjener
Taleban i øjeblikket på at beskatte, transportere og raffinere opium":
http://www.information.dk/216948

Mere: http://www.google.com/search?q=taleban+opium

Så dét...

John

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-05-10 21:53

Den 08/05/10 22.34, /John skrev:
> [...]
>
> "En halv milliard dollar (over 2,5 mia. kr.) om året. Så meget tjener
> Taleban i øjeblikket på at beskatte, transportere og raffinere opium":

Dvs lovliggørelsen af narkotika kunne underminere deres indtægtskilder
og derfor været et skridt på vejen mod at få afgjort krigen og få
tropperne hjem?

Fra : TL

Dato : 08-05-10 21:35

Pointen var vist klar nok alligevel.

Fra : P.N.

Dato : 09-05-10 13:32

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja det ville være en god ting

> Fordi alternativet er værre?

Alternativet er ikke værre og USA må vænne sig til tanken om at de ikke ejer
verden og at man ikke bare kan køre henover verdenskortet og besætte et land
bare fordi at man fik en flyver i nakken og Taleban er ikke udryddet og
bliver det heller ikke. USA er nødt at forhandle med sine fjender og ikke
udvise arrogant opførsel ved at udvandre når nogen man ikke kan lide taler i
FN.

Fra : /John

Dato : 08-05-10 21:42

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Konsekvensen kunne fx være at den afghanske opiumsproduktion blev
> formindsket, eller måske ligefrem næsten udryddet, ligesom sidst
> talebanerne var ved magten.

Er du sarkastisk, eller blot helt ubeskrivelig dum?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-05-10 11:38

On Sat, 8 May 2010 11:19:57 +0200, P.N. wrote:

> http://politiken.dk/kultur/article966648.ece
>
> Ja det gør jeg faktisk også.

Han viser bare at han ikke har fattet en brik.

Vi er der fordi den legitime regering i Afghanistan har bedt os om at være
der. Den dag de kan klare sikkerheden selv, så trækker vi soldaterne ud af
landet.

Fra : P.N.

Dato : 08-05-10 11:59

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der. Den dag de kan klare sikkerheden selv, så trækker vi soldaterne ud af

Du mener den legitime regering i Afghanistan!! Quislingerne der kom til vha
USA´s terrorbombardement og ulovlige invasion, du mener i fuldt alvor den
legitime regering der blev valgt via 2 millioner forfalskede stemmesedler
.
Tag den nu med ro SA mand og skru lidt ned for dit forbrug af stærke
tabletter.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-05-10 15:16

On Sat, 8 May 2010 12:58:49 +0200, P.N. wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du mener den legitime regering i Afghanistan!!

Ja, den er valgt på demokratisk vis (eller så demokratisk det nu kan lade
sig gøre på de kanter).

<snip persontilsvining>

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-10 15:20

On Sat, 8 May 2010 12:37:41 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>der. Den dag de kan klare sikkerheden selv, så trækker vi soldaterne ud af

Vi køber os venskab med USA ved at sende soldater - andet alibi har vi
ikke og får aldrig men det er måske godt nok

LAd selvmordsønskende soldater få aktivdødshjælp turisme

"Krig er en vej til selvmord men med god samvittighed, skrev Nietzsche

Fra : /John

Dato : 08-05-10 15:47

> [...]

> der. Den dag de kan klare sikkerheden selv, så trækker vi soldaterne ud af

Arrh.. det hele startede vel med terrorangrebet mod World Trade Center, og
Bush's: "America is at War"?

Dernæst at bin Laden/ al Qaeda/ Taleban pralede af 'bedriften'.

Jojojo, det gjorde de sør'me gentagne gange, eksempelvis her:

"In an audio tape posted on the internet, Zawahiri insisted al-Qaeda had
carried out the attacks on the US":
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7361414.stm

Med til billedet hører vel også, at Taleban 'heltene' gemmer sig bag kvinder
og børn:

"Afghanistan Taliban 'using human shields'":
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/8519507.stm

Endelig er vi jo ikke i krig med Afghanistan, men med al Qaeda/ Taleban,
hvoraf mange ikke engang er afghanere!

Og sangeren Kim Larsen?

Tjah; han har jo lov at ha' sin mening, men burde vel nok holde sig til sine
sange...

John

Fra : Steen

Dato : 08-05-10 13:41

In article <hs3adg$62j$1@speranza.aioe.org>, "P.N." <pnl@hotmail.com>
wrote:

> http://politiken.dk/kultur/article966648.ece
>
> Ja det gør jeg faktisk også.

At skamme sig over sit land, er nok lige så fjollet som dem, der er
stolte af at være danskere. At være dansker, er en tilfældighed, så kan
man så skamme sig eller være stolt over noget, man ikke har nogen
indflydelse på

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-10 14:00

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> stolte af at være danskere. At være dansker, er en tilfældighed, så kan
> man så skamme sig eller være stolt over noget, man ikke har nogen

Har du ikke indflydelse på dit land? Det har jeg i hvert fald.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-10 15:22

On Sat, 08 May 2010 14:40:57 +0200, Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>stolte af at være danskere. At være dansker, er en tilfældighed, så kan
>man så skamme sig eller være stolt over noget, man ikke har nogen

At være dansker indebærer, at man har et ekstra pas til en god
modtagelse endre steder i verden.    Margrethe II af DK

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-05-10 15:37

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> At være dansker indebærer, at man har et ekstra pas til en god
> modtagelse endre steder i verden. Margrethe II af DK

Man håber jo lidt på at danskere kunne hæve sig over den gråmelerede
tilfældighed, men vi har for mange livstrætte jordstryger-snobber.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-10 03:10

On Sat, 8 May 2010 16:36:42 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>Man håber jo lidt på at danskere kunne hæve sig over den gråmelerede
>tilfældighed, men vi har for mange livstrætte jordstryger-snobber.

Den sociale arv der har skabt menneskekultur er om mimesis bla.
snobberi, så ...... håbet er lysegrønt, odds ikke for dyrt

Men det er bedre at folk vil kopiere Margrethe end hvis de ville
kopiere Jønke som han var på Makrelmordets tid, 1983.
Han er mere sexet men de kongelige er lovlydige.