Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Universaholder til videokamera/kamera
Fra : Jan Andersen

Dato : 20-07-10 08:58

Hej.

Jeg har på Pixmania.com fundet en univesalholder se link
http://www.pixmania.com/dk/dk/802148/art/hama/universalholder-til-bil.html

Er der nogen som har erfaring med om en sådan holder kan bruges til at sætte
i forruden på bilen og så videofilme gennem den?
Kunne det tænkes at der kommer for mange rystelser som forplanter sig til
videokameraet?

På forhånd tak
Jan

Fra : Jubi

Dato : 20-07-10 10:15

"Jan Andersen" <ingenmail@nej.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen som har erfaring med om en sådan holder kan bruges til at
> sætte i forruden på bilen og så videofilme gennem den?

Det er jo hvad reklamen siger.

> Kunne det tænkes at der kommer for mange rystelser som forplanter sig
> til videokameraet?

Det er med at køre forsigtigt og evt. undgå brosten.
Går dit spørgsmål på om billederne bliver uskarpe af rystelserne?
Ved et håndholdt kamera vil der måske ikke komme uskarpe sekvenser på
grund af rystelser.

Fra : Jan Andersen

Dato : 21-07-10 06:36

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Går dit spørgsmål på om billederne bliver uskarpe af rystelserne?
> Ved et håndholdt kamera vil der måske ikke komme uskarpe sekvenser på

Hej.

Kan godt læse hvad reklamen siger og mange gange er papir taknemmelig også
derfor jeg spurgte til om der er nogen som har erfaring med en sådan enhed?

Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-10 06:54

> [...]
>
> Kan godt læse hvad reklamen siger og mange gange er papir taknemmelig også
> derfor jeg spurgte til om der er nogen som har erfaring med en sådan

Hej Jan
Det er meget forskelligt, hvor meget biler vibrerer. Du kan jo prøve at
sætte et glas med lidt vand i, evt. på et stykke dobbeltklæbende tape, og så
køre en tur. Så kan du jo se, om vandet er stille?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jubi

Dato : 21-07-10 07:31

> [...]
>
> Kan godt læse hvad reklamen siger og mange gange er papir taknemmelig
> også derfor jeg spurgte til om der er nogen som har erfaring med en

Du kan nok gå ud fra at svaret er nej. Nærmeste du kommer er at se div.
tv udsendelser hvor politiet har videofilmet med kamera i frontruden.
Det ser ikke for godt ud, men så er farten jo nok ret høj.

Det er det andet spørgsmål vi svarer på.
I øjeblikket ses videofilm fra bil-/motorcykelmonteret kamera, fra
cykelløb i frankrig, og det er oplyst at de er særlig affjedrede.
Resultatet, som vises på tv, er da ret godt.

Fra : /Peter

Dato : 21-07-10 07:23

"Jan Andersen" <ingenmail@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætte i forruden på bilen og så videofilme gennem den?
> Kunne det tænkes at der kommer for mange rystelser som forplanter sig

Lav i stedet en pose med ris eller sand til at understøtte dit kamera.

Fra : Jan Andersen

Dato : 02-08-10 14:16

> Lav i stedet en pose med ris eller sand til at understøtte dit kamera.

Hej.

Vil lige fortælle at jeg har prøvet Peters ide, med risposen og det fungerer
perfekt.

Mvh og endnu engang tak for svarerne
Jan

Fra : piradio

Dato : 21-07-10 06:16

On 20 Jul., 09:57, "Jan Andersen" <ingenm...@nej.dk> wrote:
> [...]
> i forruden på bilen og så videofilme gennem den?
> Kunne det tænkes at der kommer for mange rystelser som forplanter sig til

Den fungerer fremragende, og rystelserne bliver stort set opfanget af
kameraets stabilisator.
Den kan også købes her:

http://www.amazon.de/Hama-00004040-Autostativ-Universal/dp/B00006IVHN

Du kan se test her

[...]