Statte og Indtægtsspørgsmål
Fra : M Henriksen

Dato : 05-07-10 23:57

Jeg er virkelig en klovn og total skatte tal idiot.
Jeg har et spørgsmål om hvad min årsindtægt var i 2009 eller hvad min totale
årsløn før skat var.
For jeg fatter det ikke

Jeg er funktionæransat og får fast bagud pr måned Kr.29.950,00 før skat.
Ganger jeg det med 12 lønsedler a Kr.29.950,00 giver der Kr. 359.400,00
Men i maj måned modtager jeg posteringen udbetaling af ferietillæg
U/pension. Kr. 4.213,80 oven i de Kr. 29.950,00 før skat.
Det giver så Kr. 363613,80 i løn total før skat for 2009.

Men på min årsopgørelse fra Told/Skat 2009 står der Kr. 333.043,00

Hvori er differancen mellem Kr.359.400,00 og Kr. 333.043,00 som er Kr. 26357
forsvunden hen ?
Er det fordi jeg måske før skat betaler ind på en kombineret
Pension/Forsikrings gruppelivs aftale ?
Min arbejdsskiver giver / betaler ikke nogen andel ind til den, forstået
sådan jeg ud fra min bruttoløn har aftalt med forsikringen/pensionen at jeg
giver 6% af min løn til forsikringsdelen og de resterende går over på min
pensionsaftale ?

Har det noget at gøre med en postering på lønsedlen der hedder Pensions
bidrag amp B grundlag af de Kr. 29.950,00 på Kr. 1797,00 -(variere en smule
+ - ca Kr. 100.- fra måned til måned " altså de Kr. 1797,00 "
Som så vidt jeg kan se/vurdere bliver trukket før skat ?

Det er sikkert ganske simpel og logisk, bare ikke for mig

Så hvad er reel min årsindtægt før skat for året 2009 ?

Kan en på en nem måde svare/forklare mig det ?

På forhånd tak

Michael Henriksen

Fra : Michael Sørensen

Dato : 10-07-10 17:55

M Henriksen skrev:
> [...]
>
> Så hvad er reel min årsindtægt før skat for året 2009 ?
>
> Kan en på en nem måde svare/forklare mig det ?

Prøv at kigge på, om det kan være AM-bidrag, der udøgr differencen.
AM-bidrag står også på årsopgørelsen.