/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Prisdifferentiering
Fra : Søren


Dato : 02-06-10 15:08

Hej NG'ere,

Er det helt efter reglerne, når man som ny kunde kan få et produkt til 299
kr.pr. md og de gamle/faste kunder skal af med 499 kr.pr. md. for det samme
produkt??? Det er min internetudbyder her er tale om (dbnet.dk)

Jeg mindes at TDC fik problemer på denne konto, da de havde mange priser for
de samme produkter. Løsningen var desværre at alle steg i abonnement.

Mvh.
Søren



 
 
Ole C (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 02-06-10 16:06

Søren skrev blandt andet:


> Er det helt efter reglerne, når man som ny kunde kan få et produkt
> til 299 kr.pr. md og de gamle/faste kunder skal af med 499 kr.pr. md.
> for det samme produkt??? Det er min internetudbyder her er tale om
> (dbnet.dk)

Det er der ikke noget forbud imod. Hvis supermarkedet sænker priserne på
kartofler i morgen, kan du jo heller ikke regne med at få udbetalt
differencen i forhold til den pris du gav i dag.

> Jeg mindes at TDC fik problemer på denne konto, da de havde mange
> priser for de samme produkter. Løsningen var desværre at alle steg i
> abonnement.

Der var nok ikke tale om juridiske problemer, men om moralske....
Du kan true dbnet med at handle et andet sted - og gøre det, hvis ikke det
har nogen effekt.
For eksempel havde en trussel om at flytte mit tv-abonnement til Boxer, en
voldsom virkning på den pris jeg opnåede hos CanalDigital...

--
vh
Ole C


Jan Kronsell (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 02-06-10 23:25

Ole C wrote:
> Søren skrev blandt andet:
>
>
>> Er det helt efter reglerne, når man som ny kunde kan få et produkt
>> til 299 kr.pr. md og de gamle/faste kunder skal af med 499 kr.pr. md.
>> for det samme produkt??? Det er min internetudbyder her er tale om
>> (dbnet.dk)
>
> Det er der ikke noget forbud imod. Hvis supermarkedet sænker priserne
> på kartofler i morgen, kan du jo heller ikke regne med at få udbetalt
> differencen i forhold til den pris du gav i dag.
>
>> Jeg mindes at TDC fik problemer på denne konto, da de havde mange
>> priser for de samme produkter. Løsningen var desværre at alle steg i
>> abonnement.
>
> Der var nok ikke tale om juridiske problemer, men om moralske....
> Du kan true dbnet med at handle et andet sted - og gøre det, hvis
> ikke det har nogen effekt.
> For eksempel havde en trussel om at flytte mit tv-abonnement til
> Boxer, en voldsom virkning på den pris jeg opnåede hos CanalDigital...

Aviser gør det hele tiden. Nye abonnenter kan tegne abonnement langt
billigere i begyndelsen end de, der allerede har et abonnement.

Jan



Uffe Kousgaard (03-06-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 03-06-10 05:58

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
news:4c06da12$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Aviser gør det hele tiden. Nye abonnenter kan tegne abonnement langt
> billigere i begyndelsen end de, der allerede har et abonnement.

Det er de faktisk netop holdt op med. Berlingske, JP og Politiken har i alle
fald droppet det.



Peter Knutsen (03-06-2010)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 03-06-10 17:37

On 03/06/2010 00:24, Jan Kronsell wrote:
> Aviser gør det hele tiden. Nye abonnenter kan tegne abonnement langt
> billigere i begyndelsen end de, der allerede har et abonnement.

Er det så ikke sådan at man kun får rabatten i en periode, hvorefter man
ryger op på den samme pris som alle andre?

Som jeg forstår OP'erens indlæg, så siger han at man som nyoprettet
kunde kan få et lavere månedligt abonnement, som man så bliver ved med
at have, mens gamle kunder skal betale en højere pris. Altså en varig
forskel.


Efter min erfaring er dog i hvert fald teleudbydere til at snakke med.
Da jeg var på vej væk fra cybercity i 2007 eller 2008 fik jeg tilbud om
et ADSL-abonnement som passede bedre til mine behov samt var lavere end
den annoncerede pris. Desuden kom 3 med et halvpænt tilbud med nedsat
pris, da jeg ville opsige mit 3G-abonnement.

Og oven i førstnævnte skal tilføjes at Cybercity (altså i hvert fald før
de blev til Telenor) havde for vane ind imellem at sænke
abonnementspriserne for gamle kunder, sådan at man gradvist kom længere
og længere under det der vistnok hedder "listeprisen".

--
Peter Knutsen

Ole C (03-06-2010)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 03-06-10 20:32

Peter Knutsen skrev blandt andet:

> Er det så ikke sådan at man kun får rabatten i en periode, hvorefter
> man ryger op på den samme pris som alle andre?

Ikke nødvendigvis.

> Som jeg forstår OP'erens indlæg, så siger han at man som nyoprettet
> kunde kan få et lavere månedligt abonnement, som man så bliver ved med
> at have, mens gamle kunder skal betale en højere pris. Altså en varig
> forskel.

Det er en politik, som TDC også har anvendt.

> Efter min erfaring er dog i hvert fald teleudbydere til at snakke med.
> Da jeg var på vej væk fra cybercity i 2007 eller 2008 fik jeg tilbud
> om et ADSL-abonnement som passede bedre til mine behov samt var
> lavere end den annoncerede pris. Desuden kom 3 med et halvpænt tilbud
> med nedsat pris, da jeg ville opsige mit 3G-abonnement.

> Og oven i førstnævnte skal tilføjes at Cybercity (altså i hvert fald
> før de blev til Telenor) havde for vane ind imellem at sænke
> abonnementspriserne for gamle kunder, sådan at man gradvist kom
> længere og længere under det der vistnok hedder "listeprisen".

Jeg prøvede i sin tid at overtale TDC til at give mig - der var gammel,
trofast kunde - samme (permanente) lave pris, som den de tilbød nye kunder,
men kom ikke igennem med mit ønske. Derfor forlod jeg naturligvis TDC og
flyttede både internet og ip-telefonabonnement.

--
vh
Ole C


Peter Knutsen (03-06-2010)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 03-06-10 23:57

On 03/06/2010 21:31, Ole C wrote:
> Jeg prøvede i sin tid at overtale TDC til at give mig - der var gammel,
> trofast kunde - samme (permanente) lave pris, som den de tilbød nye
> kunder, men kom ikke igennem med mit ønske. Derfor forlod jeg
> naturligvis TDC og flyttede både internet og ip-telefonabonnement.

Jeg havde et skrækkeligt bøvl med TDC tilbavs i 2004, da jeg ville
opsige mit fastnet. Cybercity havde forsikret mig om at min ADSL stadig
ville virke, idet ADSL'en var oprettet mens min fastnetforbindelse hos
TDC var i funktion, men TDCs kundeservicemedarbejder holdt skråsikkert
på at min ADSL ville holde op med at virke. Det var ganske ubehageligt,
især fordi jeg på daværende tidspunkt intet alternativ havde.
3G-bredbånd var ukendt for mig, og jeg kunne ikke få bredbånd gennem TDC
Kabel-TV (som de hed) på det tidspunkt.

Det viste sig at Cybercity havde ret, min ADSL vedblev at fungere, selv
om der dog var et langvarigt nedbrud på 10 eller 11 dage i 2008, som jeg
tror netop skyldes den særegne konstruktion "ADSL uden fastnet".
Cybercity havde et mægtigt bøvl med at løse problemet og prøvede alle
mulige krumspring (ny router, og de ville sende en tekniker ud til mig),
selv om jeg hele tiden sagde til dem at mit gæt var at fejlen var på
deres central.

Nå, men min pointe er at TDC var meget ubehagelige at snakke med, p.g.a.
deres tomme trusler om at min Cybercity ADSL ville ophøre med at virke.

YouSee, tidligere TDC Kabel-TV, har jeg dog aldrig haft problemer med i
forhold til kundeservice eller kommunikation, og jeg har nu også fået
mulighed for at få bredbånd hos dem.

--
Peter Knutsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste