Thunderbird v3.0.4
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-05-10 23:31

Kan man ikke få den til automatisk at markere en gruppe som læst når
denne forlades ? (ved godt man kan manuelt)

Kan man ikke slette indlæg lokalt ?

Kan man lave en overordnet indstilling, sådan så alle grupper vises ens,
uden at skulle sætte hver enkelt op ?

Hvordan sætter man den til at markere og følge egne tråde/tråde man
svarer i ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-05-10 23:37

http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-05-10 23:48

Ivan V. Klattrup skrev den 26-05-2010:

> http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit/

Takker det var de 25%

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vesergaard (2620)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-05-10 09:17

Den 26-05-2010 00:30, Brian Vestergaard skrev:
> Kan man ikke få den til automatisk at markere en gruppe som læst når
> denne forlades ? (ved godt man kan manuelt)
>
> Kan man ikke slette indlæg lokalt ?

Ikke umiddelbart. Slettefunktionen i nyhedsgrupper fungerer
lidt anderledes end slettefunktionen for mails. I
nyhedsgrupper slettes meddelelser på serveren, og der må du
ikke slette andres indlæg.

Der er omveje til at fjerne uønskede indlæg, fx kan du
slette (skjule) hele tråde, omend det kan have utilsigtede
bivirkninger. Det vil fx fjerne en ny tråd med samme emne.
Du kan også skjule undertråde. Begge muligheder kan findes
under menupunktet Meddelelser.

Du kan desuden vælge at få slettet indlæg efter et vist
antal dage, og så er der en metode mere, som jeg ikke lige
husker, men som en anden har beskrevet - vist nok i denne
gruppe og ellers i MozillaDanmarks forum.

> Kan man lave en overordnet indstilling, sådan så alle grupper vises ens,
> uden at skulle sætte hver enkelt op ?

Ikke mig bekendt. Der har vist været snak om at indføre
muligheden, men jeg tror ikke, den er indført endnu. Det vil
sige, der er en nørdet mulighed, men den vil jeg fraråde,
medmindre man har fuldstændig styr på, hvad man laver. Og
den er nok ikke ligefrem tidsbesparende, medmindre man skal
opsætte hundredvis af konti eller mange computere:
http://kb.mozillazine.org/Mail_and_news_settings

> Hvordan sætter man den til at markere og følge egne tråde/tråde man
> svarer i ?

Du kan markere dine egne indlæg ved hjælp af
filterfunktionen, men jeg tror ikke, det er muligt at få
markeret tråden. Du har mulighed for at overvåge en tråd:
menupunktet Meddelelse => Overvåg tråden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet