Afgiftning...
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 20-05-10 01:28

Et spørgsmål i forbindelse med brug af morfika...

Forestil sig følgende situation...

En person har igennem ca. 4 år dagligt taget 4 morfin piller
(Tramadol/Mandolgin/Tadol/Dolol o.l.), samt 3 muskelafslappende
(Klorzoxazon)...

Virkningen af disse piller har idag, af naturlige årsager, ikke helt samme
virkning som i starten.

Hvis nu denne person, ønsker at "nulstille" sin krop billedligt talt, hvor
lang tid skal vedkommende så undlade at tage disse piller, før kroppen har
"afgiftet" sig selv??

Vil man kunne regne med, at kroppen efter en periode uden brug af denne
medicin, vil reagere som da vedkommende startede med at indtage den, altså
med betydelig stærkere virkning??

Jeg er klar over, at svar vil være skøn, men er meget interesseret i selv
sådanne skøn.

/Finn
--
Der er 10 slags mennesker - Dem som forstår binær og dem som ikke gør.
There are 10 kinds of people. Those who understand binary and those who

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-05-10 21:02

> Hvis nu denne person, ønsker at "nulstille" sin krop billedligt talt, hvor
> lang tid skal vedkommende så undlade at tage disse piller, før kroppen har
> "afgiftet" sig selv??

Det tager 2 år efter en graviditet før man er sit gamle jeg uden
eftervirkninger fra graviditeten. Det tager uger før man ikke længere kan
se i kroppen at den har været fuld (alkohol), og det tager typisk 2 år efter
vægttab før kroppen har indstillet sig. Mit gæt vil derfor være i samme
størrelsesorden - 2 år.

Mvh Maria

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 26-05-10 20:11

Finn Stampe Mikkelsen skrev:

> Vil man kunne regne med, at kroppen efter en periode uden brug af denne
> medicin, vil reagere som da vedkommende startede med at indtage den,
> altså med betydelig stærkere virkning??

Hej Finn

Hvis du er i stand til at bryde med tachyfylaksien (som det hedder når
kroppen tilvænnes og skal have mere for at få samme effekt) så vil mit
bud være at kroppen ikke længere har brug for medikamenterne.

Kan du oplyse hvad ovenstående medikamenter, der er meget
afhængighedsskabende, benyttes til?

Hilsen Jesper

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 26-05-10 22:24

"Jesper Mehlsen" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> være at kroppen ikke længere har brug for medikamenterne.
>
> Kan du oplyse hvad ovenstående medikamenter, der er meget

Hej Jesper

Der er ikke tale om mig selv, men en ven jeg har...

Pågældende patient tager begge medikamenter i forbindelse med en
diskusprolaps, der ikke kan opereres. Lægerne har frarådet det, i
forbindelse med de mener, at arvævet vil skabe større problemer end som som
vedkommende har nu...

Uden disse piller kan vedkommende ikke være mobil uden stærke smerter og
skal der evt. 2 år til, som en anden har budt ind med, er det ikke
realistisk med en "pause". Talte man om måske 1-2 uger, ville vedkommende
måske kunne klare det med minimal mobilitet...

Det skal siges, at han godt kan gå flere dage uden abstinens symtomer, som
jeg ville forvente ved en egentlig afhængighed af det pågældende
medikament.. Det er blot, at virkningen ikke er samme styrke, som han
oplevede da han startede med at tage pillerne. Han har været i denne
"behandling" i ca 3½-4 år nu....

/Finn