/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Tyrkisk iPhone oplader
Fra : hans jørgen hvid


Dato : 16-05-10 09:21

Jeg mistede min iPhone-oplader i Istanbul og købte en ny som ikke er
original. Der står noget med meget småt, blandt andet 5V 1A. Den har
virket udmærket , men jeg ved ikke om jeg burde købe en original Apple?
Har ikke kunnet finde oplysninger om spændingen på iPhone batteriet. Går
ud fra at den software der skal sørge for korrekt opladning findes i
telefonen?
Mvh
Hans Jørgen Hvid


 
 
Henrik Münster (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 16-05-10 11:08

hans jørgen hvid <hvid@hj-hvid.dk> wrote:

> Jeg mistede min iPhone-oplader i Istanbul og købte en ny som ikke er
> original. Der står noget med meget småt, blandt andet 5V 1A. Den har
> virket udmærket , men jeg ved ikke om jeg burde købe en original Apple?
> Har ikke kunnet finde oplysninger om spændingen på iPhone batteriet. Går
> ud fra at den software der skal sørge for korrekt opladning findes i
> telefonen?

Der er jo svært at sige noget om kvaliteten, men spændingen er bestemt i
USB-standarden. Den er vist netop 5 volt. Alle USB-stik har den
spænding, men der kan selvfølgelig være forskel på, hvor stor
strømstyrke (ampére), de kan levere.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thorbjørn Ravn Ander~ (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 16-05-10 11:45

Den 16/05/10 12.07, Henrik Münster skrev:
> hans jørgen hvid<hvid@hj-hvid.dk> wrote:
>
>> Jeg mistede min iPhone-oplader i Istanbul og købte en ny som ikke er
>> original. Der står noget med meget småt, blandt andet 5V 1A. Den har
>> virket udmærket , men jeg ved ikke om jeg burde købe en original Apple?
>> Har ikke kunnet finde oplysninger om spændingen på iPhone batteriet. Går
>> ud fra at den software der skal sørge for korrekt opladning findes i
>> telefonen?
>
> Der er jo svært at sige noget om kvaliteten, men spændingen er bestemt i
> USB-standarden. Den er vist netop 5 volt. Alle USB-stik har den
> spænding, men der kan selvfølgelig være forskel på, hvor stor
> strømstyrke (ampére), de kan levere.

1 Ampere er meget fint. USB garanterer kun op til 500 mA som max, og
Apple har før leveret porte der kunne servere mere end påkrævet af
hensyn til eksternt udstyr.

Måske til det eksterne superdrive til Air'en?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Ukendt (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-05-10 13:50

Hej,

> 1 Ampere er meget fint. USB garanterer kun op til 500 mA som max, og

Nej, det var i gamle dage at man max kunne trække 500 mA indenfor
standarden. For de ældre USB-versioners vedkommende er der kommet et
tillæg til standarden vedr. netop opladning af batterier. Nu kan
USB-enheder bede om at trække helt op til 900 mA mens de stadig er
tilkoblet bussen som USB-enheder. Hvis enheden kun oplader (og altså
ikke er aktiv på data-bussen) må den trække endnu mere - på et alm.
USB-stik op til 1500 mA. Derudover findes der nu i standarden mulig for
at enheder kan detektere at den er sat til en oplader (og ikke en
computer) - her må de trække 1800 mA. For USB3 ser det så igen
anderledes ud.

Vedrørende Apples opladere er iPod/iPhone opladeren med 5V, 1A. iPad
opladeren er 5.1V, 2.1A. Sidstnævnte er det Apple kalder for 10W-opladeren.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

hans jørgen hvid (16-05-2010)
Kommentar
Fra : hans jørgen hvid


Dato : 16-05-10 14:14

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > 1 Ampere er meget fint. USB garanterer kun op til 500 mA som max, og
>
> Nej, det var i gamle dage at man max kunne trække 500 mA indenfor
> standarden. For de ældre USB-versioners vedkommende er der kommet et
> tillæg til standarden vedr. netop opladning af batterier. Nu kan
> USB-enheder bede om at trække helt op til 900 mA mens de stadig er
> tilkoblet bussen som USB-enheder. Hvis enheden kun oplader (og altså
> ikke er aktiv på data-bussen) må den trække endnu mere - på et alm.
> USB-stik op til 1500 mA. Derudover findes der nu i standarden mulig for
> at enheder kan detektere at den er sat til en oplader (og ikke en
> computer) - her må de trække 1800 mA. For USB3 ser det så igen
> anderledes ud.
>
> Vedrørende Apples opladere er iPod/iPhone opladeren med 5V, 1A. iPad
> opladeren er 5.1V, 2.1A. Sidstnævnte er det Apple kalder for 10W-opladeren.


Tak for alle 3 svar. Jeg føler mig nu helt tryg ved at fortsætte med at
bruge min oplader.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Thorbjørn Ravn Ander~ (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 16-05-10 14:20

Den 16/05/10 14.49, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,
>
>> 1 Ampere er meget fint. USB garanterer kun op til 500 mA som max, og
>
> Nej, det var i gamle dage at man max kunne trække 500 mA indenfor
> standarden. For de ældre USB-versioners vedkommende er der kommet et
> tillæg til standarden vedr. netop opladning af batterier. Nu kan
> USB-enheder bede om at trække helt op til 900 mA mens de stadig er
> tilkoblet bussen som USB-enheder. Hvis enheden kun oplader (og altså
> ikke er aktiv på data-bussen) må den trække endnu mere - på et alm.
> USB-stik op til 1500 mA. Derudover findes der nu i standarden mulig for
> at enheder kan detektere at den er sat til en oplader (og ikke en
> computer) - her må de trække 1800 mA. For USB3 ser det så igen
> anderledes ud.

Der kan man se. Indrømmet - det er nogen år siden jeg har kigget på
USB-standarden (og da kun fra softwaredelen), så det har nok været USB-1.

Dejligt der er kommet mere saft på porten. Det gør jo at man kan nøjes
med een port til en USB-disk - det kneb i gamle dage med at få nok.


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-05-10 14:59

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:


> Måske til det eksterne superdrive til Air'en?

netop .. for at kunne spare en ekstra strømforsyning væk...

/thomas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste