Saint Albray - Le Castelou (ost)
Fra : Erik Olsen

Dato : 11-05-10 20:13

Jeg har bestilt Saint Albray ost hos http://www.net-ost.dk/, men den ost
jeg fik leveret er mærket "Le Castelou".

Net-ost skriver at det er den samme ost som er produceret af samme
mejeri, men med forskellige navnemærkning.

Er der nogen som kender disse oste samt mere om sammemhængen?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Linde

Dato : 11-05-10 21:19

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> men med forskellige navnemærkning.
>
> Er der nogen som kender disse oste samt mere om sammemhængen?

Den lyder en smule "dodgy", den forklaring du har fået, synes jeg! St.
Albray er et stort varemærke, der er underlagt visse krav til kvaliteten for
at beskytte det. Hvis det er fra samme mejeri, og de pakker osten under et
andet navn, er det fordi den afviger fra det, en St. Albray skal være. Du
kan sammenligne det med eksempelvis en Klovborg-ost fra Taulov Mejeri...hvis
den ikke opfylder helt specifikke krav til kvaliteten, sælges den som Danbo,
Danbo-type eller "halvfast modnet ost" i faldende rækkefølge...eller bliver
måske guldost på tilbud.

Det er jo ikke til at sige, om net-ost er i god eller ond tro, men fakta er,
at du ikke har fået en St. Albray, og det er for dårligt da den er markant
dyrere end tilsvarende rød/hvide skimmeloste, netop på grund af disse
kvalitetskrav.

Mvh
Linde

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-05-10 15:58

Linde wrote:

> [...]
> kvaliteten for at beskytte det. Hvis det er fra samme mejeri, og de
> pakker osten under et andet navn, er det fordi den afviger fra det,

Men du ved altså ikke noget om det?

Fra : Hauge

Dato : 12-05-10 16:02

Erik Olsen skrev:
> Men du ved altså ikke noget om det?

Hvad gjorde du selv for at finde et svar, udover at spørge her?

/Hauge

Fra : Linde

Dato : 12-05-10 17:55

> Men du ved altså ikke noget om det?

Om hvad?

Mvh
Linde

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-05-10 17:58

Linde wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Om hvad?

Glem det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-05-10 20:00

Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
4beac215$0$273$14726298@news.sunsite.dk:

> Men du ved altså ikke noget om det?

Jeg tror bare, du bør lytte rigtigt godt efter. Måske du endda lærer lidt,
hvis du tør lade det synke ind?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.