Soumada
Fra : J W Nielsen

Dato : 09-05-10 19:15

Hej...

Når vi er i udlandet, snupper vi gerne et eller andet "lokalt" med hjem.

Efter en tur til Kreta hat vi så købt en flaske "Soumada" med hjem. Soumada
er en mandel-sirup. Ifølge den flinke producent som vi købte den af, skal
den blandes med koldt vand i forholdet 1:4. Farve og konsistens er iøvrigt
som tynd mælk og den skal opbevares i køleskab.
Nå, men så skulle vi så tage en smagsprøve her i går... Stikker man snuden
ned i flasken, har det den skønneste duft af marcipan (eller plastisk
sprængstof !!!)
Selv om jeg godt kan lide søde sager, må jeg nok sige, at drikken "Soumada"
er, diplomatisk sagt, mig en smule for sød... Øhhh, nærmest over i det vamle
!!!

Mit spørgsmåi er så: Har nogen af jer kendskab til Soumada og kunne ha
forslag til, hvordan det kan anvendes? Umiddelbart tænkte jeg på noget
bagværk?

Mvh Jørgen