Forudbetalt mobilt internet i Østrig
Fra : Hauge

Dato : 08-05-10 17:46

Hejsa

Da jeg skal på ferie i Østrig, har jeg forsøgt at finde ud af om det er
muligt at få mobilt internet der, men synes ikke jeg finder noget via
Google og diverse teleselskaber dernede.

Har nogen her erfaring på det punkt, som de vil dele ud af?

Skal "kun" bruge 2 uger og har eget ulåst modem, så det er kun SIM-kort
og abo. jeg skal bruge.

Mvh Hauge

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-05-10 17:37

> [...]

> Har nogen her erfaring på det punkt, som de vil dele ud af?

> Skal "kun" bruge 2 uger og har eget ulåst modem, så det er kun

Prøv at kigge rundt på www.drei.at - måske har de noget.

http://www.drei.at/portal/de/privat/tarife/internet_togo/InternetToGo.html

http://www.drei.at/webshop/prepareSelectionTarifDetail.do?tarifId=ATS0020&snId=C33282&preselected=ATO0981

-cb

Fra : Hauge

Dato : 10-05-10 15:27

Hej
Claus E Beyer skrev:
> Prøv at kigge rundt på www.drei.at - måske har de noget.

Kunne ikke direkte finde noget, men skrev til dem, og fik et godt svar,
som jeg citerer her:
__
Thank you for your e-mail!

We appreciate your interest in our easy and prepaid B.FREE BREITBAND.

Please come to one of our 56 A1 SHOPS Austria-wide or to one of our many
more traders to select your B.FREE BREITBAND start package without modem.

It includes a SIM and 1.5 GB's data rate inside Austria and costs only
19.90 euros.

B.FREE BREITBAND is valid for 13 months. Please recharge your B.FREE
BREITBAND within 13 months with at least 20 euros to have it active for
another 13 months. Without recharge your B.FREE BREITBAND automatically
expires.

Your start credit of 1.5 GB's is valid for 12 months as long as it
hasn't fully been used up.

After you have used up your data credit please recharge a euro credit.

You can then select your new data package online with your SIM on
www.a1.net/bfree/breitband.
Our B.FREE BREITBAND PACKAGES:

B.FREE BREITBAND 500 MB: 500 MB's data credit valid for 30 days, at 10 euros
B.FREE BREITBAND 1,5 GB: 1,5 GB data credit valid for 12 months at 20 euros
B.FREE BREITBAND 20 ("pay-per-use"): 20 cents / MB

Or simply select an B.FREE BREITBAND start package with modem. It also
includes 1.5 GB's start credit and a modem (SIM-locked).

B.FREE BREITBAND functions exclusively inside Austria.

If you have any further questions, just call us!
Kind regards
A1 service team
__

Så er der i hvert fald så andre kan bruge det, hvis de vil.

Jeg takker for hjælpen.
Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 10-05-10 16:12

Hauge skrev:
> Kunne ikke direkte finde noget, men skrev til dem, og fik et godt svar,
> som jeg citerer her:

Ok, "dem" var ikke hos "drei", men A1 som jeg faldt over lige inden du
skrev.

Mvh Hauge

Fra : Brian Lund

Dato : 11-05-10 09:03

> It includes a SIM and 1.5 GB's data rate inside Austria and costs only
> 19.90 euros.
>
> Your start credit of 1.5 GB's is valid for 12 months as long as it
> hasn't fully been used up.

Hvilket faktisk må siges at være en potentielt meget billig
internetforbindelse for folk der kun bruger nettet meget begrænset!

Jeg har da flere i familien der kunne køre flere måneder på et forbrug
på 1,5 GB!

Brian

Fra : Hauge

Dato : 11-05-10 14:51

Brian Lund skrev:
> Hvilket faktisk må siges at være en potentielt meget billig
> internetforbindelse for folk der kun bruger nettet meget begrænset!

Ja det er faktisk meget billigt, hvis man har et lille forbrug..

Mvh Hauge

Fra : Brian Lund

Dato : 10-05-10 07:22

Den 08-05-2010 18:46, Hauge skrev:
> [...]
>
> Har nogen her erfaring på det punkt, som de vil dele ud af?
>
> Skal "kun" bruge 2 uger og har eget ulåst modem, så det er kun SIM-kort

Hvor skal du bo? Mange hoteller og campingpladser har jo wifi man kan
bruge gratis eller for en merpris, så det er da værd at undersøge først!

Brian

Fra : Hauge

Dato : 10-05-10 15:29

Hej
Brian Lund skrev:
> Hvor skal du bo? Mange hoteller og campingpladser har jo wifi man kan
> bruge gratis eller for en merpris, så det er da værd at undersøge først!

Jeg har lejet en "lejlighed" for 9 dage, og har selvfølgelig undersøgt
muligheden, men der var ikke mulighed.

Men som du kan se af mit andet svar i denne tråd, så er det ikke så
dyrt, når man endelig finder noget

Men tak for forslaget alligevel.

Mvh Hauge