førtidspensons sag ? Haster
Fra : M J D

Dato : 07-05-10 23:40

Jeg søger en person der kender til førtidspensons sager.
Da jeg her fået et brev jeg har svært ved at tolke og jeg er bedt møde op
først i næste ude
Så mangler lidt gode råd hurtigt
Mvh M.J

Min mail er MeXXXmail@post.cybercity.dk

De 3 XXX Fjernes

Fra : N Dude

Dato : 08-05-10 00:28

M J D wrote.:

> Jeg søger en person der kender til førtidspensons sager.
> Da jeg her fået et brev jeg har svært ved at tolke og jeg er bedt
> møde op først i næste ude
> Så mangler lidt gode råd hurtigt

Bed om at få mødet udsat fordi du gerne vil have, at din (en) bisidder
medvirker. Så skal de give en anden frist. De må ikke nægte dig at have en
bisidder med, det er din lovsikrede ret. Husk at en bisidder har ret til at
søge aktindsigt og at han har tavshedspligt.

Fra : M J D

Dato : 08-05-10 01:22

Tak

Det vidste jeg ikke

Det vil jeg prøve.

Tusinde tak igen

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-05-10 20:10

N Dude skrev den 08-05-2010 01:28:

> Bed om at få mødet udsat fordi du gerne vil have, at din (en) bisidder
> medvirker.

det er man altid velkommen til.

> Så skal de give en anden frist.

men ikke bisidder-argumentet.
Alene det, at man har brug for længere tid er rigelig.

Det skal naturligvis være rimelig tid....der skal vel også ske en
afgørelse på et tidspunkt.

> De må ikke nægte dig at have en
> bisidder med, det er din lovsikrede ret.

Hvorfor skulle man dog også det?

> Husk at en bisidder har ret til at
> søge aktindsigt.....

Nej, det har en repræsentant. En bisidder er bare en person som sidder
ved siden af og lytter med.

En repræsentant har naturligvis de nødvendige fuldmagter til at modtage
oplysninger som man normalt kun giver personen direkte.

> og at han har tavshedspligt.

En bisidder er i bund og grund bare en person som du stoler på.
Der er intet i bisidder-rollen i sig selv som pålægger bisidderen en
tavshedspligt

Bisidderen kan sagtens være en advokat eller revisor eller læge eller
noget helt fjerde, hvor personen i kraft af sin almindelige stilling er
pålagt tavshedspligt.

privat person og alt det der.
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : N Dude

Dato : 12-05-10 22:58

Carsten Riis wrote.:

> privat person og alt det der.

Og så skulle du måske sætte dig mere ind i det, du tror du ved noget om!

Læs emnelinjen, der bliver spurgt om *****"til førtidspensons sager."****

I en sag om behandling af førtidspension er der særlige vilkår for en
bisidder.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-10 07:11

N Dude skrev den 12-05-2010 23:58:

> [...]
>

> Læs emnelinjen, der bliver spurgt om *****"til førtidspensons sager."****
>
> I en sag om behandling af førtidspension er der særlige vilkår for en

Og disse "særlige vilkår" kan du naturligvis specificere med lovhenvisning.

Fra : M J D

Dato : 15-05-10 03:01

Hej folkende bag trådene.

Jeg er da helt flov over at være skyld at i sådan næsten skændes om lov og
ret.
Jeg synes det Carsten Riis skrev var et udemærket svar til mig.
Jeg nåede bare ikke at gøre brug af det. Men resultater blev for mig
positivt og negativt for dem der leger Jurister.
Håber i har en årsgage der også svare til en Jurist´s da nu bliver i sat op
i skat for at holde liv i mig.
Dette er ikke møntet til jer, men jeg synes godtnok tit at spørger en om
noget i nyhedsgrupperne.
Så er man mere end heldig hvis en kommer med et sagligt svar. Og Wupit
pludselig er deer 75 tråde med en masse fjolser der lige skál komme men en
dum kommentar som nødvendigt intet har med emnet som sådan at gøre.
Se selv mig nu.... Sidder og rakker ned på newsforfattere der måske har en
røvkedelig hverdag og deres store lidenskab er at finde andre hjælpsomme
menneskers fejl, Husk på at man da godt kan give sin mening til kende ud fra
egen erfaring og i den tro og håb ens svar kan hjælpe det en person spørger
om. Og om så svaret er ordret korrekt i.fgl en § for mig er ligegyldig.
Kernen er at nogle flinke mennesker efter bedste overbevisning vil hjælpe.
Trist nogle så altid skal nærmest slagte og til tider true dem.
Men hvis det ikke gør noget jeg lige vender tilbage til emnet. Så klarede
jeg mødet uden bistand eller bisidder, Og hvis nogen kan glæde sig på mine
vegne, kan jeg oplyse at der blev bevilget mig førtidspension af
helbredsmæssige grunde.
Så hmmm Nu kommer der givet en massse tråde møntet til mig om jeg er
samfundsnasser social tilfælde en der udnytter systemet og skal til at gå og
loppe den af og grine af alle dem der betaler verdens højeste skat, og de nu
også skal til at betale mit tøj mad bil hus medicin mens jeg sidder og
hygger mig med film til langt ud på natten og sover hele dagen væk.
Man siger jo overdrivelse fremmer forståelsen. Men jeg har et foreslag, Jeg
vil til enhver tid godt bytte med dem der er misundelige. For kunne jeg
bytte og blive en af mine kritikkere, så ville jeg takke og nyde hver en
dag jeg fik i bytte for den sygdom jeg har og har gået med i 30 år. Og i de
30 år har jeg rent faktisk haft arbejde altid og betalt skat på ligfod med
alle andre. Og selv om jeg ikke kender pensionens størelse på årsbasis, så
skal der jo også svares skat af denne. Kun de royale er fritaget for skat
moms afgifter og skulle der snige sig en ulovlig parkering eller en enkelt
glas røvvin for meget indenbords hos dem, så lukkes alles øjne for dette,
tro nu ikke jeg ikke er royalist, for godtnok har de mange goder, men en af
dem vil jeg heller ikke bytte liv med. Man skulle oprette en nyhedsgruppe
for brok og sure opstød Det var lige mit lille sidespring.
Tak fordi i "lyttede"
Mvh Mathias fra et sted på Fyn.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-10 12:07

Den 15-05-2010 04:00, M J D skrev:

> Jeg er da helt flov over at være skyld at i sådan næsten skændes om lov
> og ret.

Velkommen til nyhedsgrupperne

Tænk på, at "skænderiet" er for at give den bedst mulige
hjælp. I hvert fald i denne tråd. Det er set i andre tråde,
at nogle skændes, fordi de keder sig, eller fordi de vil
udstille deres egen dumhed. Det ses fx typisk i juragruppen,
hvor nogle ynder at afspore svarene ved at lade som om, de
ikke kan forstå almindelig dansk, hvis der er en lille
stave- eller formuleringsfejl.

> Jeg synes det Carsten Riis skrev var et udemærket svar til mig.

Ja, men en ting er, hvad du synes et et udmærket svar, en
anden, hvad der er det rigtige svar. Det er ikke altid de
svar, vi bedst kan lide, også er de rigtige, og det ville jo
være lidt surt, hvis du reagerer ud fra et forkert svar.

Jeg skal lige sige, at jeg ikke kender det rigtige svar i
dette tilfælde. Og at svarene faktisk ikke adskiller sig så
forfærdelig meget. Der er jo enighed om, at du bare kan bede
om at få udsat mødet.

> Og om så svaret er ordret korrekt i.fgl en §
> for mig er ligegyldig.

Så behøver du jo ikke at spørge her. Spørg i stedet din kat.
De fleste leder efter et svar, de kan bruge til noget, og
for dem er det en fordel, at der debatteres lidt frem og
tilbage for at finde frem til det korrekte svar.

> klarede jeg mødet uden bistand eller bisidder, Og hvis nogen kan glæde
> sig på mine vegne, kan jeg oplyse at der blev bevilget mig
> førtidspension af helbredsmæssige grunde.

Fint, tillykke med det! Men det ville jo have været surt,
hvis det var kikset, fordi du havde fulgt et forkert råd
(lidt hypotetisk i denne tråd, eftersom uenigheden her var
minimal).

Lige et par råd, hvis du vil bruge nyhedsgrupperne fremover,
og det håber jeg da, at du vil. Når du poster til flere
grupper på én gang, så sæt opfølgning til en enkelt gruppe,
så debatten kun foregår i den mest relevante gruppe.

I dette tilfælde er den mest relevante gruppe faktisk slet
ikke en af dem, du har valgt. Den mest relevante gruppe er
dk.forbruger.offentlig-service. Du kan finde en oversigt
over alle grupperne på http://usenet.dk/?side=kompletliste&m=A

Når du svarer på andres indlæg, så klip det væk, som du ikke
svarer på, og anbring så dit svar under det citerede. Det
kan du læse lidt om på denne side:
http://usenet.dk/?side=citatteknik

Jeg sætter opfølgning på dette indlæg til netikettegruppen,
der handler om sådan noget som valg af rigtige grupper og
citatteknik. Det betyder, at svar på dette indlæg som
udgangspunkt automatisk dirigeres over i gruppen
dk.admin.netikette.

Jeg kan for øvrigt se, at du bruger Thunderbird 2. Du kan
evt. overveje at opgradere til 3'eren, se min signatur.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Guider til brugen af Thunderbird 3:

Fra : M J D

Dato : 15-05-10 03:11

Hej Carsten Riis

Jeg ved ikke hvor elller om jeg tager fejl
Men synes ud over du skriver en del herinde at, dit navn på en eller anden
måde er mig bekendt.
Vil ikke spørge dig, og slet ikke herinde hvem du er og hvad du laver.
I bund og grund kommer det slet ikke mig ved
Jeg blev bare nysgerrig.

Mvh Mathias
memail@post.cybercity.hjemmeis med dk istedet for hjemmeis

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-05-10 01:07

N Dude skrev

> I en sag om behandling af førtidspension er der særlige vilkår for en
> bisidder.

Har du yderligere dokumentation for din påstand?
Umiddelbart har du ikke ret, men jeg kan selvfølgelig tage fejl

"Efter forvaltningslovens § 8, stk. 1, kan den, der er part i en sag,
på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller
bistå af andre.

Repræsentation efter forvaltningslovens § 8, stk. 1, kan bestå i den
rene bisidderfunktion over en række mellemtilfælde til det fulde
repræsentationsforhold, hvor repræsentanten disponerer med bindende
virkning for parten. Den rene bisidder er ikke en legal repræsentant
eller retlig stedfortræder, der kan handle på en borgers vegne.
Bisidderen har således ikke selvstændig adgang til sagens akter og har
ikke ret til at få oplysninger fra myndighederne om sagen. "
http://korturl.dk/pt5 (Socialministeriet)

- Peter