underligt tegnsæt - hvad gør man
Fra : Vidal

Dato : 05-05-10 10:53

Ind imellem når jeg svare på indlæg, måske fra googlegroups,
får jeg tegnsæt, der ser sådan ud:

gør du ikke det. Det er derfor
forstår, hvorfor så mange anser for at være

Altså æ ø å kan ikke gengives. Er der noget at gøre
ved det, det ser dumt ud.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Carl Drud

Dato : 05-05-10 19:06

Vidal <vidal@webspeed.dk> writes:

> [...]
>
> gør du ikke det. Det er derfor
> forstår, hvorfor så mange anser for at være
>
> Altså æ ø å kan ikke gengives. Er der noget at gøre

Du har ikke nogle eksempler?

Dog kunne jeg kunne mistænke at du har opdateret din TB til ver. 3.xx og
brugt den gamle ver. 2.xx profil.

I ver. 2.xx var der vist et sted under indstillinger hvor man kunne
vælge et eller andet med:"... brug standard tegnsæt på indkommende
meddelelser".

Denne option er blevet en skjult option i TB3 og man skal ind under
"Avancerede indstillinger".

"Apply default character encoding..." mailnews.force_charset_override
(defaults to false)."

måske står din til "True".

Læs evt. mere her:

http://kb.mozillazine.org/Thunderbird_3.0_-_New_Features_and_Changes

Men jeg er ikke TB ekspert. Måske Kim må på banen.

--
Carl

Fra : Vidal

Dato : 10-05-10 23:08

Den 05-05-2010 20:06, Carl Drud skrev:

> Du har ikke nogle eksempler?
>

> Dog kunne jeg kunne mistænke at du har opdateret din TB til ver. 3.xx og
> brugt den gamle ver. 2.xx profil.

Det er rigtigt.

> [...]
>
> http://kb.mozillazine.org/Thunderbird_3.0_-_New_Features_and_Changes
>
> Men jeg er ikke TB ekspert. Måske Kim må på banen.

Jeg har fundet ud af, hvis jeg åbner indlægget to gange,
kommer det rigtige tegnsæt. Underligt?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-10 07:03

Den 11-05-2010 00:07, Vidal skrev:

> Jeg har fundet ud af, hvis jeg åbner indlægget to gange,
> kommer det rigtige tegnsæt. Underligt?

Så kender jeg fejlen, jeg oplever det også enkelte gange.
Jeg vil tro, det er oplysningen om tegnkodning, der ikke
indlæses. Muligvis fordi der er "klumper" i forbindelsen, og
den eneste løsning, jeg kender, er at gøre, som du har
gjort, nemlig at genindlæse indlægget.

Noget lignende kan indimellem opleves i Firefox, hvor
css-filen ikke indlæses, så siden i stedet ser underlig ud.
Også her er løsningen at indlæse igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : Vidal

Dato : 12-05-10 10:40

Den 11-05-2010 08:02, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Noget lignende kan indimellem opleves i Firefox, hvor css-filen ikke
> indlæses, så siden i stedet ser underlig ud. Også her er løsningen at

Tak for din kommentar. Det er altid rart at vide, man
ikke er ene om et givet problem.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard