dba_open()
Fra : Flemming Petersen Na~

Dato : 05-08-01 01:13

I mit PHP-selvstudium er jeg kommet til et scipt (fra en bog) der
bruger funktionen dba_open.

Når jeg kører dette script får jeg følgende fejlmeddelelse
Call to undefined function: dba_open() in ......

Jeg går ud fra at der, for at få det til at virke, skal rettes noget
i en konfigurationsfil, men hvor og hvorledes? Kan nogen hjælpe?

Mvh, FPN

Fra : Lars Petersen

Dato : 05-08-01 02:50

> I mit PHP-selvstudium er jeg kommet til et scipt (fra en bog) der
> bruger funktionen dba_open.
>
> Når jeg kører dette script får jeg følgende fejlmeddelelse
> Call to undefined function: dba_open() in ......

dba_* er databaseabstraktion, du skal angive ved configurationen
af php hvilke typer databaser den skal arbejde med ved at bruge
--with-XXX hvor XXX kan være dbm, ndbm, gdbm, db2, db3
eller cdb - læs mere her: http://dk.php.net/manual/en/ref.dba.php

--
-
Lars

Fra : Flemming Petersen Na~

Dato : 05-08-01 03:35

On Sun, 5 Aug 2001 03:50:12 +0200, "Lars Petersen"
<lars@truth.ioflux.net> wrote:

> [...]
>af php hvilke typer databaser den skal arbejde med ved at bruge
>--with-XXX hvor XXX kan være dbm, ndbm, gdbm, db2, db3

Det har jeg så gjort uden at forstå ret meget. Ordene forstår jeg, men
meningen...

When invoking the dba_open() or dba_popen() functions, one of the
following handler names must be supplied as an argument. The actually
available list of handlers is displayed by invoking phpinfo(). (To add
support for any of the following handlers during the production of
PHP, add the specified --with-XXXX configure switch to your PHP
configure line.)

'during the production of PHP' - hvad betyder det?
'your PHP configure line' - hvor står denne linje?

Mvh, FPN

Fra : Jonas Delfs

Dato : 05-08-01 09:48

"Flemming Petersen Nath" <nospamto@fpn.dk> skrev i en meddelelse

> 'during the production of PHP' - hvad betyder det?

Når du skriver PHP.

> 'your PHP configure line' - hvor står denne linje?

Det er din configure-linie du skriver når du kompilerer. Men du kører måske
Win32?

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

"hehe ikke set en standart i min kode før, hvad er det for nogle dimser?"

Fra : Flemming Petersen Na~

Dato : 05-08-01 15:50

On Sun, 5 Aug 2001 10:48:17 +0200, "Jonas Delfs"
<jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

>Det er din configure-linie du skriver når du kompilerer. Men du kører måske
>Win32?

Det gør jeg!

Mvh, FPN

Fra : Lars Petersen

Dato : 05-08-01 20:32

> 'during the production of PHP' - hvad betyder det?
> 'your PHP configure line' - hvor står denne linje?

Når du kompilerer din php under linux skal der f.eks. stå:

../configure --with-gdb --with-apache=../apache-1.3.20 --enable-track-vars

--
-

Fra : Flemming Petersen Na~

Dato : 06-08-01 20:10

On Sun, 5 Aug 2001 21:31:40 +0200, "Lars Petersen"
<lars@truth.ioflux.net> wrote:

>Når du kompilerer din php under linux skal der f.eks. stå:
>
>./configure --with-gdb --with-apache=../apache-1.3.20 --enable-track-vars

Jeg kører Windows. Er der så noget jeg kan gøre for at få
dba_*-funtionen bygget ind?

Mvh, FPN