Vejen til Budapest i bil
Fra : JMN

Dato : 18-04-10 21:39

Hej i gruppen

Sommerens bilferie går til Budapest/Ungarn.

Har ikke kørt til Ungarn/Budapest før, men mange andre steder i europa.

Den direkte og måske mest logiske vej siger:

Rostock, Berlin, Dresden, Prag, Brno, Bratislava/(eller Wien) og så
Budapest.

Dog kender jeg ikke meget til motorvej gennem Tjekkiet - nogen der har
erfaringer?

Venlig hilsen
Jørgen

Fra : KaZ

Dato : 19-04-10 09:19

"JMN" <virker@ikke.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den direkte og måske mest logiske vej siger:
>
> Rostock, Berlin, Dresden, Prag, Brno, Bratislava/(eller Wien) og så

Undgå Wien

> Dog kender jeg ikke meget til motorvej gennem Tjekkiet - nogen der har
> erfaringer?

Den er fin.

Fra : Preben

Dato : 19-04-10 15:02

Den 19.04.2010 kl. 11:19 skrev KaZ <someone@yahoo.dk>:

> Den er fin.

Ja, men betalingsvej.

--
mvh/Preben

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-04-10 17:39

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.vbez1de5qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

> Ja, men betalingsvej...

Dét vælter sgu nok ikke et feriebudget.

Google.maps har en rutevejledningsfunktion, hvor du dels kan fravælge
"afgifter", men dels også kan trække ruten rundt, som du nu måtte ønske det
ift. eventuelle afstikkere mv. - funker rigtig godt :)

Fra : Armand

Dato : 19-04-10 22:13

JMN skrev:
> [...]
> Budapest.
>
> Dog kender jeg ikke meget til motorvej gennem Tjekkiet - nogen der har

Spørg 'routenplanner' på viamichelin.de, hvor du kan til eller fravælge
f.eks betalingsveje og motorveje.
Den umiddelbare rutelægning går gennem Dresden; Prag; Brno og Bratislava
- ganske som du her pejlet dig til!

Ellers bruger alle andre GPS til sådanne job's

--
Armand.

Fra : JMN

Dato : 21-04-10 15:26

Hej alle

Tak for svaret. Den direkte vej, anvendelse af kort og GPS har jeg styr på.

Mit spørgsmål var mere tænkt på om der nu var motorvej hele vejen og hvordan
kvaliteten var/er = erfaringer

Tænker også på at tage overnatning bær Brno - nogen der skulle kende til den
del af landet?

vh.
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 21-04-10 18:12

JMN skrev:
> [...]
> hvordan kvaliteten var/er = erfaringer
>
> Tænker også på at tage overnatning bær Brno - nogen der skulle kende til

Det er så smart at sådan en routeplanner også angiver tid og distance,
samt en angivelse af hvor meget af turen der er på motorvej.
Mit opslag på viamichelin (á Flensborg-Budapest) sagde 1316km ialt,
hvoraf de 1211km på motorveje.
En god del af dét må være det første stræk efter den tjekkiske grænse,
som jeg husker fra en påskeferie vi havde i Prag :-/

Via Michelin bruger til overflod mit eget hemmelige trick ved at dreje
fra syd for Neumünster (afk. #15)og skære diagonalt/øst om Hamborg og
således spare sig for køerne ved Elb-tunnelerne på bekostning af to
sølle halv-times stræk på landevej.
Men hvis ikke at i kører fra Jylland/Fyn er der ikke meget trick i dét.

--
Armand.