En-To-Mange (Langt)
Fra : Praxis©

Dato : 04-08-01 20:51

Som nogen måske husker, så mistede min mormis en killing for 1½ måned siden.
Det gjorde så at den eneste overlevne killing, LilleMyr, var enebarn.
Det var jeg ret ked over, men ville jeg samtidig helst ha' en jævnaldrende
legekammerat til ham, og måtte derfor så vente til omkring nu med at købe en
killing. Da legekammeraten lige skulle være salgsklar først.
Jeg havde øje på en perserblanding hunkilling, men da hun var reserveret, så
fandt jeg en annonce om 2 killinger der bor i nærheden af mig. men der
sprang opdrætteren fra i sidste øjeblik, da de hørte om LilleMyr's brors
endelig. Lidt surt, at det var den begrundelse, da jeg efter hånden er ret
sikker på at det ikke er een af hundene. De finder sig alle i at LilleMyr
kravler rundt på og om dem. Og ellers går de bare deres vej.

Nå! men så var jeg jo lige vidt. jeg ville jo stadig gerne finde en
jævnbyrdig legekammerat til LilleMyr.
Men samme dag, som den sorte killings ejere fortrød, så fik jeg mail om at
perserkillingen meget gerne vil flytte herop. Og igår blev jeg kraftigt
overtalt til at modtage en rødstribet killing (Er endnu ikke sikker på
kønnet, men jeg tror det er en pige, når jeg sammenligne med LilleMyr) der
enten hedder Mikkel eller Mikkeline på grund af farven og så har den meget
store ører.
Den er født og opvokset på en gård. Men faktisk ret tillidsfuld. Den er
allerede helt renlig. Jeg viste den som det først, hvor madskål, vandskål og
toilet er.
Men hvor var er den sulten. Det første den gjorde var at spise i næsten 10
min.
Og så gik den på toilettet. Og bagefter spiste den videre. Hvergang jeg
snakker med den eller kæler for den spinder den højere og mere
intenst, end jeg nogensinde har hørt før. Jeg har tænkt på om den mon laver
en
slags selv-hypnose på den måde??
Alle mine voksne katte virker, ikke ligeglade, men heller ikke direkte
interesserede i den. Men kun Cheeta (Moderen til LilleMyr) der virker lidt
aggressiv overfor den, dvs. hun hvæser når hun ser den, men heller ikke
andet.
Tilgengæld er LilleMyr helt vild i varmen, og de har, især i dag, leget
meget
og længe. Lige præcis grunden til at jeg gerne ville ha' endnu en killing.
Så nu bliver det sjovt at se alle 3 killinger efter næste weekend sammen,
når perserblandingen ankommer. Jeg tror der bliver liv og glade dage.
Der er iøvrigt billeder af Signe (Perserblandingen) på min hjemmeside.

--
VH Pernille Lauridsen

"Tænk hvis der blev krig
-Og ingen mødte op"

http://www.praxis_humor.subnet.dk/
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : A. Knudsen

Dato : 04-08-01 21:52

"Praxis©" <peng@city.dk> skrev i en meddelelse

> Der er iøvrigt billeder af Signe (Perserblandingen) på min hjemmeside.
>
> --Hejsa !

Jeg har netop været på din hjemmeside - hvor jeg så bla. Signe - JEG ER
SOLGT !
Hun er bare lækker !
Oscar ( min hankat ) ville dåne af begejstring......
Men han har forresten ikke tid - han er blevet godt & gammeldags forelsket
i Frida ( vores nyankomne mis ).

Hilsen
Anya.
Den lykkelige ejer af Oscar, Frida & Tøsen !