Flybilletter til og billeje i Nice
Fra : Rune Trusell

Dato : 26-03-10 13:28

Nogen der har tips til hvor jeg kan finde billige flybilleter til Nice.
Jeg tænker jeg vil søge på Momondo, men findes der bedre steder?

Og vigtigere, hvor lejer man billigst en bil i Nice lufthavn i en
14-dages periode?

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-03-10 20:06

"Rune Trusell" <runetrusell@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg tænker jeg vil søge på Momondo, men findes der bedre steder?
>
> Og vigtigere, hvor lejer man billigst en bil i Nice lufthavn i en 14-dages

Prøv hos
http://www.transavia.com/hv/da-DK/forside
Fra 315 kr. pr,.vej.
De har ingen skjulte tillæg, så den pris man ser, er den man rejser for,
medmindre man medbringer mere end 20 kg bagage pr. snude.
Vi har fløjet med dem et par gange, og det var ganske udemærket.
Vi har også lejet bil via deres hjemmeside til billige penge. Sluttelig kan
man også booke hotel via deres hjemmeside, hvilket vi også har prøvet med
stor tilfredshed til følge.

Personligt synes jeg at mange søgemaskiner når frem til at man med de
billigste flyvninger skal have både 1 og 2 stop undervejs, og det er altså i
den grad spild af tid inden for Europas grænser. Samtidig er flere af
billigselskaberne tilsyneladende slet ikke med på disse søgemaskiner.
Så der er vel også Cimber, Norwegian air, Berlin air m.fl. Jeg ved ikke lige
om de også flyver til Nice, men mange af disse selskaber flyver jo til de
samme destinationer.
SAS har fornylig også haft tilbud til diverse europæiske storbyer, så måske
kan de også være med.

Fra : Rune Trusell

Dato : 26-03-10 21:08

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> samme destinationer.
> SAS har fornylig også haft tilbud til diverse europæiske storbyer, så måske

Tak for dit svar, jeg vil kigge på dine forslag.

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell

Fra : Rune Trusell

Dato : 03-04-10 09:47

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> samme destinationer.
> SAS har fornylig også haft tilbud til diverse europæiske storbyer, så måske

Vi fandt faktisk de billigste på Transavia.com, vi gav ca. 865,- for en
retur i august. Tak for tip.

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-04-10 23:02

> Kurt B. Andersen skrev:
>
> Vi fandt faktisk de billigste på Transavia.com, vi gav ca. 865,- for en
> retur i august. Tak for tip.
>
> --
Velbekomme

Kurt

Fra : søren brix

Dato : 27-03-10 23:08

> [...]
> Jeg tænker jeg vil søge på Momondo, men findes der bedre steder?
>
> Og vigtigere, hvor lejer man billigst en bil i Nice lufthavn i en 14-dages

Hej Rune

Prøv søgemaskinen www.viviro.com jeg synes selv at den virker noget bedre
end mo´mondo

mvh

Søren

Fra : Rune Trusell

Dato : 03-04-10 09:46

søren brix skrev:
> "Rune Trusell" <runetrusell@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hej Rune
>
> Prøv søgemaskinen www.viviro.com jeg synes selv at den virker noget
> bedre end mo´mondo

Tak!

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 28-03-10 08:17

Rune Trusell skrev:
> [...]
> Jeg tænker jeg vil søge på Momondo, men findes der bedre steder?
>
> Og vigtigere, hvor lejer man billigst en bil i Nice lufthavn i en

Jeg har prøvet det engang.
En lille smule bøvlet, da der er to lufthavne og man skal køre i bus fra
den lufthavn, man lander i, til den, hvor biludlejningen er.
Ellers gik det fint nok.
Vi fik dog ikke fri km, og det var en ulempe.

Bjarne

Fra : jesper

Dato : 31-03-10 06:33

Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:
> [...]
> Ellers gik det fint nok.
> Vi fik dog ikke fri km, og det var en ulempe.

Der er to terminaler i Nice ikke to lufthavne
Det er en bustur som måske varer ca 5. Minutter højst. Det svarer til
når du parkerer i København ude på kystvejen og tager bussen Til
terminalen.
Prøv Transavia.dk for billetter
Jeg har lejet hos Avis med fri km til. Kr. 2800 for en uge med alle
forsikringer .
Jesper o

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 31-03-10 23:42

jesper skrev:

> Der er to terminaler i Nice ikke to lufthavne
> Det er en bustur som måske varer ca 5. Minutter højst. Det svarer til
> når du parkerer i København ude på kystvejen og tager bussen Til
> terminalen.

Jeg er ikke lufthavns-ekspert, så det kan godt være, det er det samme
område. Alt i alt tog det betydeligt mere end 5 minutter at finde
bussen, vente på bussen, køre til den anden terminal og finde
biludlejningen.
Det er en smule besværligt, men ikke håbløst.

Bjarne

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-04-10 08:55

jesper skrev:

> Der er to terminaler i Nice ikke to lufthavne
> Det er en bustur som måske varer ca 5. Minutter højst. Det svarer til
> når du parkerer i København ude på kystvejen og tager bussen Til
> terminalen.
Her er lidt mere præcist http://www.beyond.fr/travel/airnice.html
Du har ret i, at busturen tager omkring 5 minutter, men dertil skal
altså lægges de op til 15 minutters ventetid på bussen + gåtur i begge
ender.

Det betyder altså, at man ud over ekspeditionstiden i lufthavnen skal
regne med ca. ½ time fra man bliver sluppet ud til biludlejningen.

God rejse

Bjarne

Fra : karsten

Dato : 28-03-10 15:46

On 26 Mar., 14:27, Rune Trusell <runetrus...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Jeg tænker jeg vil søge på Momondo, men findes der bedre steder?
>
> Og vigtigere, hvor lejer man billigst en bil i Nice lufthavn i en

Billig bil:
http://www.kbbk.dk/user/?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760

Fra : Rune Trusell

Dato : 03-04-10 09:49

karsten skrev:

> Billig bil:
> http://www.kbbk.dk/user/?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760

Tak, det vil jeg kigge nærmere på. Det ser umiddelbart godt ud.

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 04-04-10 05:14

karsten skrev:

> Billig bil:
> http://www.kbbk.dk/user/?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760
Jeg har også set dette anbefalet flere gange.
Jeg har fundet et meget fordelagtigt tilbud fra Nice, men undrer mig
over denne del af lejebetingelserne:

Cross Border Travel allowed to:

Andorra *, Austria *, Belgium *, Denmark *, Finland *, France *,
Germany *, Greece *, Ireland *, Italy *, Luxembourg *, Monaco *,
Netherlands *, Norway *, Portugal *, Spain *

* Restrictions and charges may apply (Please check with the car
rental agent on arrival)

Er der nogen her, der ved, hvor vidtgående dette kan være?

(Bilen skal køre til Italien og tilbage igen)

Er der ellers noget, man skal være på vagt overfor, når man bokker
igennem dette firma?

vh

Bjarne