Søges: stabil professionel leverandør
Fra : Optimus Prime

Dato : 25-03-10 10:24

Som overskriften siger, jeg bulk-sender emails (i erhvervsmæssig øjemed)
og benytter på Maillist fra Dandomain; men den hoster lidt af og til...
så jeg er på udkig efter alternativer
Nogen der har erfaringer jeg kan trække på?

Fra : Jubii

Dato : 25-03-10 14:23

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og til... så jeg er på udkig efter alternativer
> Nogen der har erfaringer jeg kan trække på?

1. Gruppenavn:
dk.edb.internet.software.mail+news

2. Beskrivelse:
Gruppe for brugere af mail og newsklienter

3. Fundats:
Mødested for brugere af mail og newsklienter, der vil
udveksle praktiske erfaringer om programmerne på almindeligt
brugerniveau. Videregive tips og tricks. Hjælpe nye brugere
i gang.

Det bør tilstræbes at man i subjekt tydeliggør hvilken
software man har spørgsmål omkring. Eks:
* [Outlook] = Outlook
* [Gnus] = Gnus
* [Pine] = Pine
* [NS] = Netscape

Indlæg, der er vedhæftet binære filer er forbudt. Herunder
V-cards og HTML. Kommercielle indlæg er uønskede.

Fra : Optimus Prime

Dato : 26-03-10 08:07

Jubii skrev:
Snip en masse...

Jeg takker for irettesættelsen og beklager dybt mit fejltrin; men nu du
er så hjælpsom, så har du sikkert også et forslag til hvilken gruppe mit
indlæg passer i?
dk.edb.internet måske?

> Kommercielle indlæg er uønskede.

Hvor i består det kommercielle? Altså jeg nævner da godt nok jeg er
erhvervsdrivende; men det er for at foregribe en masse indlæg om
bulk-sending af emails... Jeg har svært ved at se det kommercielle i mit
indlæg, da der efterlyses erfaringer og intet andet

Det må være dejligt at være perfekt - jeg misunder din viden; men tror
jeg vil nyde det gode vejr idag i stedet for

Fra : Jubii

Dato : 26-03-10 08:46

> [...]
>
> Jeg takker for irettesættelsen og beklager dybt mit fejltrin; men nu
> du er så hjælpsom, så har du sikkert også et forslag til hvilken

Du og alle andre bør læse de regler der ER for indlæg i grupperne.
Reglerne kaldes fundatser og kan læses:
http://usenet.dk/?side=gruppeliste&m=A

> [...]
> bulk-sending af emails... Jeg har svært ved at se det kommercielle i
> mit indlæg, da der efterlyses erfaringer og intet andet

Du skriver noget andet i emnelinien = tydelig annonce.
Og lad ikke som om dit indlæg er noget andet, den er for tydelig.

> Det må være dejligt at være perfekt - jeg misunder din viden; men tror
> jeg vil nyde det gode vejr idag i stedet for

Det kunne være du hellere skulle studere de regler der er for indlæg i
grupperne i stedet for.
Der er såmen alt der skal til for at få samme viden som jeg, og andre
der følger med i hvad der sker på dk.usenet.
Hvis du ikke kan finde en passende gruppe til din annonce, fordi den
ikke tillades i de grupper, så læs her og få oprettet din egen gruppe
til annoncer. http://usenet.dk/?side=otd_intro&m=E

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-03-10 08:55

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev :

>Du skriver noget andet i emnelinien = tydelig annonce.
>Og lad ikke som om dit indlæg er noget andet, den er for tydelig.

Det er da ikke andet end, hvis en spørger om, hvilken
internetudbyder er bedst fx.

Han spørger om, der er nogen, der kender til en profesionel
udbyder, han søger jo ikke direkte kontakt med nogen og de følger
næppe med i nyhedsgrupperne.

Fut: news:dk.admin.netikette, som bedes respekteret, hvis du
mener at at man skal usenetreglerne og det gør du jo(?)
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Optimus Prime

Dato : 26-03-10 10:47

Jubii skrev:
> Du og alle andre bør læse de regler der ER for indlæg i grupperne.
> Reglerne kaldes fundatser og kan læses:
> http://usenet.dk/?side=gruppeliste&m=A

Jeg har været med på usenet siden 95-96, så er nogenlunde med på hvad
det går ud på - må dog indrømme jeg ikke har nærlæst alle fundsatserne
og kan faktisk ikke en eneste af dem udenad... Det er dog, indtil i dag,
med almindelig respekt og lidt sund fornuft, lykkedes med at undgå
sammenstød med selvbestaltede netbetjente, selvom jeg ofte har moret mig
over utallige lignende og uproduktive tråde gennem tiderne - tråde som
jeg personligt mener er med til at usenet trafikken er dalende

Jeg kan så også konstatere du ikke har noget bud på hvilken gruppe jeg
bør poste i trods dit kendskab til fundssatser, så indirekte er jeg, som
almindelig uvidende usenet bruger, vel næsten undskyldt for at have
valgt en forkert gruppe

> Du skriver noget andet i emnelinien = tydelig annonce.
> Og lad ikke som om dit indlæg er noget andet, den er for tydelig.

Jeg er lidt usikker på hvad du mener med annonce da jeg hverken vil købe
eller sælge noget her. Det jeg søgte var andres erfaringer med udbydere
af den slags tjenester, så jeg kunne have det med i mine overvejelser
når jeg leder efter en ny udbyder af den type tjenester - ganske som
Kerim var i stand til at forstå trods mit måske uheldige ordvalg i
emnelinjen

> [...]
> Der er såmen alt der skal til for at få samme viden som jeg, og andre
> der følger med i hvad der sker på dk.usenet.

Jeg takker for dine velmenende råd og beklager endnu engang at jeg kom
til at poste i en forkert gruppe - håber du kan tilgive mig og ikke
tager det som noget personligt

> Hvis du ikke kan finde en passende gruppe til din annonce, fordi den
> ikke tillades i de grupper, så læs her og få oprettet din egen gruppe
> til annoncer. http://usenet.dk/?side=otd_intro&m=E

Tak tak, tror dog vi har kogt suppe nok på den høne nu

Fra : emjeppesen

Dato : 26-03-10 11:24

Optimus Prime skrev:

>Jeg er lidt usikker på hvad du mener med annonce da jeg hverken vil købe
>eller sælge noget her

Du vil da udbyde en jobopgave, så prøv en markedsgruppe.
Her i dk.edb.internet.software.mail+news har dit indlæg intet at gøre-
Her handler det om software.

Hilsen emj

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-03-10 16:01

emjeppesen <emj@> skrev :

>Du vil da udbyde en jobopgave, så prøv en markedsgruppe.

Gør han?

Søger han ikke blot oplysning om et firma, der kan klare opgaven?

Så han kan kontakte dem.

Fut: news:dk.admin.netikette.

Fra : Jubii

Dato : 26-03-10 11:28

> [...]
> moret mig over utallige lignende og uproduktive tråde gennem tiderne -
> tråde som jeg personligt mener er med til at usenet trafikken er

Du tager fejl, det er alle OT indlæg folk ikke længere vil læse.

> [...]
> bør poste i trods dit kendskab til fundssatser, så indirekte er jeg,
> som almindelig uvidende usenet bruger, vel næsten undskyldt for at

Jeg skal sgu ikke lede efter en gruppe hvor annoncer er lovlige, det er
din opgave.
Da de fleste forbyder annoncer.

> [...]
> overvejelser når jeg leder efter en ny udbyder af den type tjenester -
> ganske som Kerim var i stand til at forstå trods mit måske uheldige

Jeg vil mene dit ordvalg var velvalgt og helt i tråd med hvad du ville
med indlægget.
Spil ikke uskyldig. Kerim er på en helt anden galej end hjælp til dig.

> [...]
> tager det som noget personligt

> Tak tak, tror dog vi har kogt suppe nok på den høne nu

Du har dummet dig og skriger netbetjent, når du bliver rettet, så du er
dummere end jeg først antog.
Og hvis du tror jeg tror et ord af hvad du skriver er du endnu dummere.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-03-10 16:05

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev :

>Spil ikke uskyldig. Kerim er på en helt anden galej end hjælp til dig.

Såh?

Jeg kan ikke hjælpe spørgeren, men ville ikke fare op som du gør.

Det har selvfølgelig som sådan ikke noget med software at gøre,
men i et eller andet omfang er mindre off topicindlæg acceptable,
når der ikke en passende gruppe.

Så indlægget bør være i orden her, men det er alle dine
efterfølgende indlæg ikke.

Fra : Carl Drud

Dato : 26-03-10 19:36

"Jubii" <jubii@msn.com> writes:

> Du og alle andre bør læse de regler der ER for indlæg i grupperne.
> Reglerne kaldes fundatser og kan læses:
> http://usenet.dk/?side=gruppeliste&m=A

D.v.s at du næste gang du har spørgsmål vedr. webmail[¹] spørger du i
korrekt gruppe og ikke i denne her som er om mail programmer.

[¹] http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news/msg/c54500e002298b88?hl=da

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 26-03-10 20:34

"Jubii" <jubii@msn.com> writes:

> Jeg spørger om mailprogram og en funktion i det.

Live hotmail er en webbaseret mailtjeneste som du tilgår via din
browser. Ikke med et mailprogram.

--
Carl