Din bedste opskrift på hjemmelavet rullepø~
Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 20-03-10 18:32

Hej!

Jeg har fået en rullepølsepresse. :)

Så jeg efterlyser en opskrift på rullepølse.

Peter L. Svarre

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-03-10 19:17

Peter Løhde Svarre skrev:
> Hej!
>
> Jeg har fået en rullepølsepresse. :)
>
> Så jeg efterlyser en opskrift på rullepølse.

Den er nem, svigermor leverer, og det kan nok ikke gøres bedre!
Kai

Fra : Hauge

Dato : 20-03-10 19:18

Fister Løgsovs skrev:
> Den er nem, svigermor leverer, og det kan nok ikke gøres bedre!

Hvornår leverer hun så næste gang?

Mvh Hauge

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-03-10 20:18

Den 20-03-2010, skrev Hauge:

> Hvornår leverer hun så næste gang?
>
> Mvh Hauge

Det bliver i påsken, men det bliver en selvhenter
Kai

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-10 19:39

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i meddelelsen

> Den er nem, svigermor leverer, og det kan nok ikke gøres bedre!
> Kai

Jo, det kan det faktisk godt, eller i det mindste lige så godt. Her er det
bare min svigersøn der laver en pragtfuld rullepølse. Jeg skal prøve at
vriste opskriften fra ham.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 21-03-10 07:22

Hej Tove!

Den vil jeg gerne se, hvis du kan vriste den fra ham. Jeg har imellemtiden
fundet denne opskrift af Claus Meyer, som jeg tror jeg vil prøve:

http://www.clausmeyer.dk/da/opskrifter_/rullepoelse_kogt_i_oel.html?recipeid=48

http://www.dr.dk/DR1/Meyer/Opskrifter/Humleeventyret/20070708132425.htm

De bedste hilsner
Peter

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 21-03-10 14:53

Hej Peter

Price drengene lavede en lammerullupølse på et tidspunkt, den så god
ud, mon ikke opskriften er at finde på dr.dk/price

/Bjarne

Fra : Sybil

Dato : 21-03-10 11:44

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i meddelelsen

> Den er nem, svigermor leverer, og det kan nok ikke gøres bedre!
> Kai

Og her er så Svigermors opskrift:

Rullepølse

Køb et stykke kogeflæsk, så kødfuld som muligt. Check at der ikke er for
mange ben (ribben) eller for meget brusk i.
Start med at skære sværen af.
Derefter skæres "i tre lag", så den den kan foldes ud i et langt stykke.
Fjern så meget fedt som muligt.

Hak tre store løg fint (brug blender)
Kødet foldes ud og løgene fordeles.
Kom salt, peber og evt. allehånde på.

Rul sammen og snør den godt med husholdingssnor. Brug evt. et par kødnåle
til hjælp.
Kog den i 1 - 11/4 time, kom den i en rullepølsepresser til næste dag -
gerne i køleskab.
Fjern snorene og den er klar.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-03-10 13:06

Sybil sendte dette med sin computer:
> [...]
> hjælp.
> Kog den i 1 - 11/4 time, kom den i en rullepølsepresser til næste dag - gerne

Tak, skat.
Kai

Fra : Niels

Dato : 20-03-10 16:55

On Mar 20, 7:18 pm, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Hvornår leverer hun så næste gang?
>
> Mvh Hauge

Det er ikke så mærkeligt, at nyhedsgrupperne synger på sidste vers,

--
Niels

Fra : Hauge

Dato : 21-03-10 09:36

Niels skrev:
> Det er ikke så mærkeligt, at nyhedsgrupperne synger på sidste vers,

Nej, men så kan du jo ændre på det.. Vi glæder os allerede til dine
knivskarpe og kloge indlæg, der gør at grupperne er værd at holde i live.

Alternativt er at du bare siger farvel..

/Hauge

Fra : Max

Dato : 21-03-10 11:56

Hej Niels

> Det er ikke så mærkeligt, at nyhedsgrupperne synger på sidste vers,

Nej, folk som dig kan jo kvæle alt.

Max

Fra : N/A

Dato : 21-03-10 09:36

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-03-10 18:17

Peter Løhde Svarre wrote:
> Hej!
>
> Jeg har fået en rullepølsepresse. :)
>
> Så jeg efterlyser en opskrift på rullepølse.

her er min rullepølse, ud fra divisen "keep it simple":
Køb en ribbensteg på tilbud (en af de lidt for fede og lidt for flade), er
ofte billigere end godt brystflæsk.
Fjern sværen, skær to snit en trediedel nede fra hver side næsten igennem.
Nu kan stegen foldes ud til 3x længden. Et lag af finthakkede løg + salt +
peber + evt. (frisk timian/enebær/lauerbærblade).
Rulles og snøres, hviler i 2-3 timer i køleskab. Koges (jeg bruger
trykkoger: 1/2 l vand. Sættes over kold, når ventilen lukker: 15-20 min afh.
af størrelse, sluk og vent til trykket går af. derefter presning til næste
dag. Bruges almindelige gryde, bør kødet dækkes med vand og er færdigt når
en gaffel ikke længere hænger fast i kødet. Tid ????

Vel bekomme

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : smileymax

Dato : 22-03-10 12:11

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> [...]
> dag. Bruges almindelige gryde, bør kødet dækkes med vand og er færdigt når
> en gaffel ikke længere hænger fast i kødet. Tid ????

Ska der slet ikke persille i rulle pølse ??
-max-

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 22-03-10 18:38

Hej!

Tak for mange inspirerende svar. Spændende at Sybil og Carsten vil bruge et
stykke kogeflæsk - det tror jeg, at jeg vil prøve.

Så kan jeg jo komme lidt nemt om ved det, første gang.

Venlig hilsen
Peter