Brødkage eller hvad det nu hedder (dessert~
Fra : Marianne

Dato : 19-03-10 08:08

Hej

For år tilbage fik jeg ved en gadefest serveret noget dessert, som bestod af
rugbrød + vistnok flødeskum. Den mindede lidt om en mormors æblekage, den
med rasp og ribsegele, men var altså lavet med rugbrød. Jeg tror, der var
tale om en egnsret.

Er der mon nogen herinde, som kan hjælpe mig videre? Jeg mangler både navn
og opskrift :-|

mvh
Marianne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-03-10 09:09

Marianne skrev:

> [...]
> lavet med rugbrød. Jeg tror, der var tale om en egnsret.
>
> Er der mon nogen herinde, som kan hjælpe mig videre? Jeg

Prøv at google på "sønderjysk rugbrødslagkage".
På "synnejysk" kalder vi det også "brødtort" (brødtærte).

Opskrift:
<
http://www.madabc.dk/S%C3%B8nderjysk+rugbr%C3%B8dslagkage.aspx?id=0&sm=mulh%7C21;&dbid=aba483ec-223b-4bf2-b693-2914736cb9e2&t=128439361040000000

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-10 11:25

> Prøv at google på "sønderjysk rugbrødslagkage".
> På "synnejysk" kalder vi det også "brødtort" (brødtærte).

På alsisk er "tort" kage. Så brødkage er vist rigtigt nok, men det kan da
godt betyde tærte på sønderjysk

/karsten (kalle å æ ø)

Fra : Max

Dato : 19-03-10 12:56

Hej Marianne

> Er der mon nogen herinde, som kan hjælpe mig videre? Jeg mangler både
> navn og opskrift :-|

Her på egnen hedder det Bondepige med slør

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=26098

Max

Fra : Marianne

Dato : 19-03-10 19:14

> Hej Marianne

> Her på egnen hedder det Bondepige med slør
>
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=26098
>
> --

Yes! Der var den - takker. Rugbrødslagkagerne ser nu også fine ud. Dem vil
jeg prøve en anden dag.

mvh
Marianne