USA Visum ved transit?
Fra : ___P.Sir

Dato : 18-03-10 06:55

Hvis man som dansker skal til mellemamerika, og flyver via usa, med et par
mellemlandinger der, ingen overnatninger, skal man så have en eller anden
form for visum til usa?
Preben

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-03-10 08:40

___P.Sir skrev:
> [...]
> mellemlandinger der, ingen overnatninger, skal man så have en eller anden

Man ved aldrig med USA

Check med rejsebureauet - de har som regel en 'USA-checkliste'.

Fra : TL

Dato : 18-03-10 11:46

On Thu, 18 Mar 2010 08:40:26 +0100, in dk.fritid.rejse Gert Krabsen
<fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:

>Man ved aldrig med USA
>
>Check med rejsebureauet - de har som regel en 'USA-checkliste'.

I princippet er svaret nok "ja", da såvidt jeg kan se, mange lufthavne
ikke har transitfaciliteter. Jeg tror ikke, at man kan slippe for at
skulle gennem Immigration. Men da Danmark er visa-waiver land for
turistbesøg under 90dage, så skulle det vel kunne gøre det.

Det sagt, så ville jeg også checke med rigtige eksperter. Jeg er kun
ekspert på Usenet.

Fra : Preben

Dato : 18-03-10 12:02

Den 18.03.2010 kl. 06:54 skrev ___P.Sir <remove_ps@granvista.dk>:

> [...]
> par
> mellemlandinger der, ingen overnatninger, skal man så have en eller anden

Søg på ESTA, så er du på den sikre side, og det er gratis
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c354587FB-0942-C7C7-EA01-397D4D27025F_k698D11D3-6251-F619-1B67-2BA893B6D062

--
mvh/Preben

Fra : Heidi

Dato : 19-03-10 13:26

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.u9rfksnjqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

> Søg på ESTA, så er du på den sikre side, og det er gratis
> https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c354587FB-0942-C7C7-EA01-397D4D27025F_k698D11D3-6251-F619-1B67-2BA893B6D062

Og her efter i morgen er det absolut obligatorisk at lave denne ansøgning på
forhånd, da du ellers risikerer ikke at komme med flyet til USA. Det er i
hvert fald hvad de truer med.

Vi tog til USA den 26. februar og da vi skulle gennem check-in i Frankfurt
spurgte de bare om vi havde udfyldt en ESTA, de forlangte ikke at se noget
bevis (men måske de kan tjekke det via pasnummeret) - men ifølge
oplysningerne på Lufthansas hjemmeside, så skal man fremover have en
udskrift med af sin godkendte ESTA ansøgning.

--
Heidi

Fra : Armand

Dato : 19-03-10 13:41

Heidi skrev:

> [...]
> ifølge oplysningerne på Lufthansas hjemmeside, så skal man fremover have
> en udskrift med af sin godkendte ESTA ansøgning.

Problemet viser sig også først på den anden side af dammen, hvilket er
al mulig grund til at sørge for at have papirerne i orden

--
Armand.

Fra : Klaus Kongsted

Dato : 19-03-10 16:20

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> wrote in message
> Hvis man som dansker skal til mellemamerika, og flyver via usa, med et par
> mellemlandinger der, ingen overnatninger, skal man så have en eller anden
> form for visum til usa?

Det korte svar er ja. /Alle/ internationale lufthavne i USA er lidt
anderledes indrettet mht. immigration/paskontrol end det meste af resten af
verden, idet man /ikke/ kan skifte fly når man kommer fra udlandet uden at
passere immigration (hvis vi da lige ser bort fra Border
Preclearence-programmet fra nogle steder i Canada, Irland og Caribien, men
der har man jo også passeret immigrationen, bare et andet sted).

Så som almindelig dansker skal man have ESTA-forhåndsgodkendelse
(https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?language=da) og gennem
immigrationen ved ankomst i transit-lufthavnen. Hvis man ikke får
ESTA-godkendelsen skal man søge rigtigt visum.

Mvh.
Klaus

Fra : søren brix

Dato : 19-03-10 22:40

"Klaus Kongsted" <kk@SLETMIGkm-text.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> immigrationen ved ankomst i transit-lufthavnen. Hvis man ikke får
> ESTA-godkendelsen skal man søge rigtigt visum.

--og selvom du udfylder den online skal der stadigvæk udfyldes 2 formularer
ombord på flyet til USA og husk BÅDE for og bagside ..

mvh

Søren

Fra : Preben

Dato : 19-03-10 23:47

Den 19.03.2010 kl. 22:39 skrev søren brix <jennyogsoren@mail.dk>:

> --og selvom du udfylder den online skal der stadigvæk udfyldes 2
> formularer ombord på flyet til USA og husk BÅDE for og bagside ..

Nej, der skal ikke længere udfyldes noget på flyet.

--
mvh/Preben

Fra : TL

Dato : 20-03-10 02:47

Den blå customs form?

Fra : Christiansen

Dato : 20-03-10 05:36

> Den blå customs form?

Hvornår er det ændret, for en uge siden skulle jeg ved rejse
Frankfurt/Newark ???

Fra : TL

Dato : 20-03-10 06:07

On Sat, 20 Mar 2010 02:05:33 -0230, in dk.fritid.rejse "Christiansen"
<op-bridge@ocean-prawns.dk> wrote:

>Hvornår er det ændret, for en uge siden skulle jeg ved rejse
>Frankfurt/Newark ???

Og idag PEK-SFO delte de firmularer ud til alle passagerer. Jeg er
tilmeldt "trusted traveler"-programmet, så jeg udfylder den
elektronisk, men med den relativt sjældne undtagelse, er jeg ret
sikker på, at alle skal udfylde en Customs Form (en per familie).

Fra : Preben

Dato : 20-03-10 09:59

Den 20.03.2010 kl. 06:06 skrev TL <tl_dp@roadrunner.com>:

> [...]
> elektronisk, men med den relativt sjældne undtagelse, er jeg ret
> sikker på, at alle skal udfylde en Customs Form (en per familie).

Jeg mener, det skulle være pr. 1. marts, men måske husker jeg forkert, så
det først sker 1. april.

--
mvh/Preben

Fra : TL

Dato : 20-03-10 16:39

On Sat, 20 Mar 2010 09:59:25 +0100, in dk.fritid.rejse Preben
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Jeg mener, det skulle være pr. 1. marts, men måske husker jeg forkert, så
>det først sker 1. april.

På CBPs side kan man se, at der er planer om at fjerne I-94W for Visa
Waiver turister (nederst side 12:
<http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/esta_faq.ctt/esta_faq.pdf>

Jeg kan ikke finde oplysninger om at Customs formularen skal fjernes.

Fra : Preben

Dato : 20-03-10 17:57

Den 20.03.2010 kl. 16:38 skrev TL <tl_dp@roadrunner.com>:

> [...]
>
> Jeg kan ikke finde oplysninger om at Customs formularen skal fjernes.

Nej, Customs Form har jeg ikke set noget om, kun I-94W.
Beklager, hvis jeg har misforstået dig.

--
mvh/Preben