| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Windows XP Fra : Jørgen Pedersen | 
  Dato :  18-03-10 19:36 |  
  |   
            Hej Gruppe
 Jeg har fået en gammel windows xp maskine. Jeg har autoencitetskoden men 
 ikke nogen cd til nyainstallation.
 Maskine skal have omindstallation.
 Hvordan klarer jeg det?
 Med venlig hilsen
 Jørgen Pedersen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (18-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  18-03-10 20:37 |  
  |   
            "Jørgen Pedersen" <joergenpederse@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4ba2727f$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hej Gruppe
 > Jeg har fået en gammel windows xp maskine. Jeg har autoencitetskoden men 
 > ikke nogen cd til nyainstallation.
 > Maskine skal have omindstallation.
 > Hvordan klarer jeg det?
 
 
 Du låner bare en CD af din nabo, eller hvem der nu lige har en liggende. Det 
 skal nok bare være samme version, altså hvis din kode er til en  med 
 servicepack 2 skal CDen være det samme.
 
 
 -- 
 Hilsen Ole Axelsen. (5771) 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Axel Hammerschmidt (18-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  18-03-10 22:40 |  
  |   
            "Ole Axelsen" <oleaxelsen ( a ) stenstrupmail.dk> wrote:
 
 > "Jørgen Pedersen" <joergenpederse@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4ba2727f$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
 > 
 > > Hej Gruppe
 > > Jeg har fået en gammel windows xp maskine. Jeg har autoencitetskoden men
 > > ikke nogen cd til nyainstallation.
 > > Maskine skal have omindstallation.
 > > Hvordan klarer jeg det?
 > 
 > Du låner bare en CD af din nabo, eller hvem der nu lige har en liggende. Det
 > skal nok bare være samme version, altså hvis din kode er til en  med 
 > servicepack 2 skal CDen være det samme.
 
 Hvis 'den originale' XP var f.eks en SP1, kan man så ikke installerer en
 slipstreamed SP3 med nøglen på kabinettet?
 
 
 -- 
 13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jens Peter Karlsen (19-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen | 
  Dato :  19-03-10 13:35 |  
  |   
            Jo, Bare Windows versionen er den samme. Altså Pro til Pro, ikke Pro
 til Home.
 
 Regards Jens Peter Karlsen. 
 
 On Thu, 18 Mar 2010 22:40:20 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
 Hammerschmidt) wrote:
 
 >Hvis 'den originale' XP var f.eks en SP1, kan man så ikke installerer en
 >slipstreamed SP3 med nøglen på kabinettet?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Axel Hammerschmidt (19-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  19-03-10 14:44 |  
  |   
            Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote:
 
 > On Thu, 18 Mar 2010 22:40:20 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
 > Hammerschmidt) wrote:
 > 
 > >Hvis 'den originale' XP var f.eks en SP1, kan man så ikke installerer en
 > >slipstreamed SP3 med nøglen på kabinettet?
 > 
 > Jo, Bare Windows versionen er den samme. Altså Pro til Pro, ikke Pro
 > til Home.
 
 Tak for svar.
 
 Så må der ha' været noget andet, der forhindrede en installation af XP
 Pro OEM på en brugt Thinpad med den nøgle der sad på undersiden af
 kabinettet.
 
 Der kom en meddelse under installationen, at nøglen kunne ikke bruges så
 jeg var nød til at benytte den "rigtige" nøgle der fulgte med
 installationsmediet. Tanken var at "spare" nøglen til anden brug.
 
 Det virker altså ikke hver gang.
 
 
 -- 
 Ikke ham på Facebook.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              jama (19-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : jama | 
  Dato :  19-03-10 21:19 |  
  |   
            
 Jo, Bare Windows versionen er den samme. Altså Pro til Pro, ikke Pro
 >> til Home.
 
 Det passer nu ikke helt jeg har XP pro sp2 på min PC, og XP pro sp3 kunne 
 ikke bruges, da jeg prøvede dette. Jeg prøvede, for at undgå, at skulle 
 installere sp3 bagefter, men der duede serial nøglen bare ikke, jeg måtte 
 simpelthen geninstallere med en CD med XP pro sp2 istedet.
 jørgen
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           KE Kofod / 7100 Vejl~ (18-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~ | 
  Dato :  18-03-10 20:51 |  
  |   
            Den 18-03-2010 19:35, Jørgen Pedersen skrev:
 > Hej Gruppe
 > Jeg har fået en gammel windows xp maskine. Jeg har autoencitetskoden men
 > ikke nogen cd til nyainstallation.
 > Maskine skal have omindstallation.
 > Hvordan klarer jeg det?
 > Med venlig hilsen
 > Jørgen Pedersen
 >
 >
 Det vil være en rigtig god hjælp hvis du fortæller os hvad det er for en 
 computer, så kan det være vi kan hjælpe dig med en recovery CD.
 /KE.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten (19-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten | 
  Dato :  19-03-10 08:01 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Andreas Lorensen (19-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas Lorensen | 
  Dato :  19-03-10 15:31 |  
  |   
            fre, 19 03 2010 kl. 14:44 +0100, skrev Axel Hammerschmidt:
 > Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote:
 > Så må der ha' været noget andet, der forhindrede en installation af XP
 > Pro OEM på en brugt Thinpad med den nøgle der sad på undersiden af
 > kabinettet.
 > 
 > Der kom en meddelse under installationen, at nøglen kunne ikke bruges så
 > jeg var nød til at benytte den "rigtige" nøgle der fulgte med
 > installationsmediet. Tanken var at "spare" nøglen til anden brug.
 > 
 > Det virker altså ikke hver gang.
 > 
 > 
 Mange computereleveres med en OEM branded og pakket af producenten. OEM
 nøglen under computeren er derfor nok til en sådan OEM installation og
 ikke en std. OEM.
 
 /Andreas 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Axel Hammerschmidt (19-03-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt | 
  Dato :  19-03-10 20:17 |  
  |   
            Andreas Lorensen <andlo@fita.dk> wrote:
 
 > fre, 19 03 2010 kl. 14:44 +0100, skrev Axel Hammerschmidt:
 > 
 > > Så må der ha' været noget andet, der forhindrede en installation af XP
 > > Pro OEM på en brugt Thinpad med den nøgle der sad på undersiden af
 > > kabinettet.
 > > 
 > > Der kom en meddelse under installationen, at nøglen kunne ikke bruges så
 > > jeg var nød til at benytte den "rigtige" nøgle der fulgte med
 > > installationsmediet. Tanken var at "spare" nøglen til anden brug.
 > > 
 > > Det virker altså ikke hver gang.
 > > 
 > Mange computereleveres med en OEM branded og pakket af producenten. OEM
 > nøglen under computeren er derfor nok til en sådan OEM installation og
 > ikke en std. OEM.
 
 Jeg kender det godt.
 
 Nu har jeg faktisk sådan en "pakker" fra et Windows Home Server sæt. Så
 jeg skulle bare ha' lavet en installations CD med nøglen indbygget og så
 havde det virket?
 
 Jeg er med på at prøve hvis det virker.
 
 
 -- 
 13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |