Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Konto udenfor DK
Fra : Steffen Antoniussen

Dato : 04-08-01 16:05

Dav,
Det er nok ikke lovligt, men hvordan opretter man en konto i udlandet, uden
skattefar får det at vide ?
mvh Steffen

Fra : Svenne Krap

Dato : 04-08-01 18:52

On Sat, 4 Aug 2001 17:05:13 +0200, "Steffen Antoniussen"
<antoniussen@image.dk> wrote:

>Dav,
>Det er nok ikke lovligt, men hvordan opretter man en konto i udlandet, uden
>skattefar får det at vide ?

Jeg kan ikke give dig en howto.. men det er tit et meget bekosteligt
setup...

De priser jeg har hørt er noget ala fra USD 2,000 til USD 20,000 i
opsætning (altså penge du skal aflevere, de ryger IKKE på kontoen).

Derudover skal du de fleste steder have et beløb der er tæt på 1/4
million kroner stående FAST på kontoen.

Ovenstående gælder, hvis du skal have en number-account i Schweiz fx.

Jeg mener dog, at hvis du engagerer dig med nogle af bankerne (fx.
Jyske Bank har en afdeling i Gibraltar) kan det nok gøres billigere...
men hvor sikker du så er overfor Uncle Sam, det ved jeg ikke.

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Michael Harboe

Dato : 04-08-01 19:29

"Steffen Antoniussen" <antoniussen@image.dk> skrev i en meddelelse
> Dav,
> Det er nok ikke lovligt, men hvordan opretter man en konto i udlandet,
uden
> skattefar får det at vide ?
> mvh Steffen

Start med at anskaffe dig et mere anonymt navn!

De bedste hilsener

Michael

Fra : Svenne Krap

Dato : 04-08-01 20:05

On Sat, 4 Aug 2001 20:28:37 +0200, "Michael Harboe"
<michael-harboe@mail.dk> wrote:

>Start med at anskaffe dig et mere anonymt navn!

Det er jeg rimeligt uenig i.. hele ideen med den numberaccount
(navnløse) er netop.. bankens svarer følgende på en forespørgsel om,
hvem ejer kontoen:

"Owns it? hmm.. don't know. Don't wanna know".

Svenne

Fra : Michael Harboe

Dato : 04-08-01 19:32

Du er den eneste med det for- og efternavn i TDC´s oplysning.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 04-08-01 21:04

Steffen Antoniussen wrote:

> Det er nok ikke lovligt, men hvordan opretter man en konto i udlandet, uden
> skattefar får det at vide ?

Det er nemmest at gå en i en bank i det land man ønsker kontoen i.
Der kan her være forskellige krav til dokumentation, eller bopæl,
men bl.a. Kanaløerne er vist meget large med det.
Det er ikke på nogen måde ulovligt, mange firmaer har udenlandske
konti.
Det er først hvis du -ikke- oplyser det danske skattevæsen om
renteindtægter, det bliver skattesvig.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Michael Harboe

Dato : 04-08-01 21:16

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Adviser for danish farmers, economy
> ICQ # 59294864
> Prepare for the worse - hope always the best

Og hvordan løser man så problemet med dobbeltbeskatning og "kanaløerne". Mig
bekendt har vi ingen dobbeltbeskatningsoverenskomster med disse.

M.v.h.

Michael

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 05-08-01 11:04

"Michael Harboe" skrev:

> Og hvordan løser man så problemet med dobbeltbeskatning og "kanaløerne".
Mig
> bekendt har vi ingen dobbeltbeskatningsoverenskomster med disse.

Man kan altid påberåbe sig creditlempelse efter Ligningsloven §33.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Gør det du er mindst ringe til,
det gør vi - Danske Bank

Fra : Michael Harboe

Dato : 05-08-01 13:07

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse

> Mig
>
> Man kan altid påberåbe sig creditlempelse efter Ligningsloven §33.

> [...]

Korrekt!

Men hvor blev så fordelen af ?

M.v.h.

Michael

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-08-01 12:02

Erik G Christensen wrote:

> [...]
Jeg havde lige glemt, at der er oplysningspligt ved overførsel af
mere end EU 50.000 via finansielle institutter.

Fra : Kristian

Dato : 27-11-01 15:28

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

> Jeg havde lige glemt, at der er oplysningspligt ved overførsel af
> mere end EU 50.000 via finansielle institutter.

Er det pr. overførsel eller indenfor en bestemt tidsramme?

Mvh.
Kristian

--
Posted from 92.ppp1-9.worldonline.dk [212.54.74.92]

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-11-01 19:01

Kristian wrote:

> Er det pr. overførsel eller indenfor en bestemt tidsramme?

Det da godtnok et ældre indlæg, du spørger på, men svjh
er det pr overførsel.
Men spørg i dit pengeinstitut.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - always hope for the best

Fra : A. Anonym

Dato : 06-08-01 12:20

> Dav,
> Det er nok ikke lovligt, men hvordan opretter man en konto i udlandet,
uden
> skattefar får det at vide ?
> mvh Steffen

Det er nemmest vist du har mindst et par mio kr. som du kan have stående
fast på kontoen. Så tager du ned til en privat Schweitzisk bank og sætter
dine penge ind der.

Fra : Frithiof A. Jensen

Dato : 30-08-01 21:15

"Steffen Antoniussen" <antoniussen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok ikke lovligt, men hvordan opretter man en konto i udlandet,
uden
> skattefar får det at vide ?

Det er skam fuldstændigt lovligt - og i stedet for alle de smarte konti i
smarte private banker, der tager mere gebyrer end du skulle betale i skat
herhjemme, ville jeg vælge en almindelig, lam bank, f.eks Lloyds eller
Natwest på Gurnsey eller BIL i Luxembourg.

Du gør først noget ulovligt i det øjeblik du ikke opgiver renteindtægter
osv. til skattevæsenet - det hedder skattesvig.

Desværre er det sådan at skattesvig er een af de allerværste forbrydelser
man kan begå - at dømme efter straffen: hvis du undrager dig for mere end
godt 200,000 Kr får du op til 4 år i spjældet og en bøde på 2 x
skatteundragelsen, samt selvfølgelig skatten oven i. Nakohandel, voldtægt
og bankrøveri straffes langt mildere

Alle de her problemer kan du nemt og legalt undgå ved selv at flytte til
udlandet - de vil i de fleste tilfælde også reducere skatten drastisk og -
som extra bonus - det adminstrative bøvl, der er med at får udenlandske
indtægter beskattet korrekt.