Digital signatur - Mac.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-02-10 11:41

Hejsa.

OS 10.6.2.

Jeg har ikke digital signatur endnu men det ville nok være praktisk at
have en.
Jeg kan huske der var nogle problemer med DS og Mac. Er de der stadig,
og hvis ja, kan de løses og i bekræftende fald hvordan.

Jeg kører godt nok også PC på mine macer, men ville da også/helst kunne
på macerne alene.

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 26-02-10 12:49

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> Jeg kan huske der var nogle problemer med DS og Mac. Er de der stadig,
> og hvis ja, kan de løses og i bekræftende fald hvordan.

Ved faktisk ikke om der er nogle særlige begrænsninger på osx. Hvis du
bruger Firefox (uanset om det er under windows eller osx), så kan det
hjælpe at lave en pkcs12-fil:

<http://www.version2.dk/artikel/6175-magt-over-den-digitale-signatur>

Jeg har ikke haft nogle særlige problemer med osx+Firefox og skat,
e-boks, e-posthus, telmore.dk, minsu.dk, ...

~ Jørgen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-02-10 15:59

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Ved faktisk ikke om der er nogle særlige begrænsninger på osx. Hvis du
> bruger Firefox (uanset om det er under windows eller osx), så kan det
> [...]

Man skal lave et "udtræk" af ".pkcs12 delen". Vejledning her (link
videre fra ovenstående):

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur/Tips

> Jeg har ikke haft nogle særlige problemer med osx+Firefox og skat,
> e-boks, e-posthus, telmore.dk, minsu.dk, ...

Du kan osse benytte Safari, forudsat at site'et benytter OpenOCES. Det
gør bl.a skat.dk.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-02-10 16:16

> [...]
>
> http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur/Tips

> Du kan osse benytte Safari, forudsat at site'et benytter OpenOCES. Det

eller lægge .p12 filen ind i din keychain hvor du også kan bruge den i
f.eks. Mail.app til at signere/kryptere dine emails .

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-02-10 10:25

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> eller lægge .p12 filen ind i din keychain hvor du også kan bruge den i
> f.eks. Mail.app til at signere/kryptere dine emails .

Men det alene giver ikke mulighed for at benytte Safari.

Når man bruger Entourage, så kommer de ned private del ned i
Microsoft_Intermediate_Certificates og Microsoft_Entity_Certificates, to
under nøgle-ringe som installeren opretter i Keychain Access og så kan
man underskrive og afkrypterer mails i Entourage.

Fra : Glenn

Dato : 30-03-10 14:31

Michael Corfitsen wrote:
> [...]
> og hvis ja, kan de løses og i bekræftende fald hvordan.
>
> Jeg kører godt nok også PC på mine macer, men ville da også/helst kunne

Hej Michael

Når man har tastet kodeord, SKAL man trykke på ok!

Trykkes retur popper kodeordsvinduet bare op igen.

Brugergrænsefladenfejlen er skat bekendt.

Glenn

Fra : Glenn

Dato : 30-03-10 14:32

Michael Corfitsen wrote:
> [...]
> og hvis ja, kan de løses og i bekræftende fald hvordan.
>
> Jeg kører godt nok også PC på mine macer, men ville da også/helst kunne

Hej!

Jeg kan ikke logge på brf.dk.

Noget vink?

Glenn

Fra : Glenn

Dato : 30-03-10 17:37

Glenn wrote:

> Hej!
>
> Jeg kan ikke logge på brf.dk.
>
> Noget vink?
>
> Glenn

Det virker kun hvis pkcs12 filen anvendes.

Html-filen virker ikke.

Tænk sig at man i 2010 stadig ikke kan anvende digital signatur unden
videre?

Glenn