Ny stafet: Syre rock
Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-02-10 23:11

Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Syret med poetisk på dansk

http://www.youtube.com/watch?v=xwE3NkFawt8&feature=related

Bare Syret på dansk (Teksten er i øvrigt af "manden med fløjlsstemmen",
Thomas Winding.

http://www.youtube.com/watch?v=jvnd12bVaBE

og poetisk men stadig syret på engelsk fra Woodstock 1967

http://www.youtube.com/watch?v=EntBFYOPIcE&feature=related

Af alle numre med dette bandm er dette nok det mindst poetiske, men så
alligevel

http://www.youtube.com/watch?v=WEPHl6xzBV8

God jagt
Jan

--
For den, der kun kender en hammer,
kommer alle problemer hurtigt til at ligne søm.

Fra : Max

Dato : 09-02-10 23:26

Hej Jan

> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Igen en stil der er svær at fastslå, så jeg tager hvad jeg syntes

Neil Young - Like A Hurricane

http://www.youtube.com/watch?v=Obfci1CIqq8&feature=PlayList&p=65B2007CDA6BA4A8&playnext=1&playnext_from=PL&index=2

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 10-02-10 10:11

On 2010-02-09 23:25:43 +0100, Max said:

> Hej Jan

> Igen en stil der er svær at fastslå, så jeg tager hvad jeg syntes
>
> Neil Young - Like A Hurricane

Hvis du vil høre NY syre helt ud, så prøv udgivelserne Arc og Weld, der
vistnok er samlet senere til en monster-syre-udgivelse.

Kilometer af feedback...

Fra : Max

Dato : 10-02-10 10:24

Hej Steen

> Hvis du vil høre NY syre helt ud, så prøv udgivelserne Arc og Weld,
> der vistnok er samlet senere til en monster-syre-udgivelse.

Arc-Weld har jeg ikke, en 30-40 andre albums har jeg dog og
Weld er et suverænt live album og Just Like a Hurricane er
rigtig godt lavet på det album.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-10 12:15

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil høre NY syre helt ud, så prøv udgivelserne Arc og Weld, der
> vistnok er samlet senere til en monster-syre-udgivelse.
>
> Kilometer af feedback...

Ville egentligt gerne have givet et link til The Vanguards - Vora Pibla. En
lille sød Bornholmsk sag, men kunne desværre ikke finde den... Så i må nøjes
med denne...

http://www.youtube.com/watch?v=WkmQ9fH_oSA&feature=PlayList&p=54BB5DA22756ADFB&index=0&playnext=1

Okay, måske ikke helt Syret nok.... Ville så egentligt gerne have henvist
til Jacksons Garden... Men det er jo også musik i en alder, hvor YouTube er
mindre effektiv... Så dem kender den slet ikke... Men det er i hvert fald,
Syre, eller Psychedelia eller hvad man nu skal kalde det, fra sidste halvdel
af 60'erne...

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-02-10 23:26

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Burnin' Red Ivanhoe:
http://www.youtube.com/watch?v=Bv9ElFfz9Js

Dissing & Beefeaters:
http://www.youtube.com/watch?v=n_gRkmZeS78

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-10 12:19

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Kunne ikke rigtigt dy mig.....

Men sådan har han altså også set ud....

Gode gamle Peter Belli & Rivalerne...

http://www.youtube.com/watch?v=G4Ltwm0Jh4E

Men nok egentligt ikke " Rigtig Syre "

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 23:32

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:
>
> Syret med poetisk på dansk
> God jagt
> Jan

Jamen så lægger jeg ud med denne typiske sang indenfor den genre. Jeg dyrker
den godt nok ikke så voldsomt meget selv, p.g.a. tinnitus-forskrækkelse.
Hehe.
Men den her er god.

http://www.youtube.com/watch?v=G4Ltwm0Jh4E

Hilsen Åge

Fra : Alfred Bovin

Dato : 10-02-10 02:06

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jamen så lægger jeg ud med denne typiske sang indenfor den genre. Jeg
> dyrker den godt nok ikke så voldsomt meget selv, p.g.a.

Det er vist mere rock'n'roll end syrerock.

Fra : Cykellapper

Dato : 10-02-10 21:09

Alfred Bovin wrote:

> Det er vist mere rock'n'roll end syrerock.

Hehe... men Peter Bellis engelsk ... DET er syret

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : P.Petersen

Dato : 09-02-10 23:43

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

"Henriksen" med fed wah wah: http://www.youtube.com/watch?v=85zp1zVVDAQ
og lidt "fløde": http://www.youtube.com/watch?v=Cqh54rSzheg
og Steppenwolf i ikke så god lydkvalitet men til gengæld autentisk fra 1968.
Det år jeg fyldte 12, lol: http://www.youtube.com/watch?v=zPxFu7taftE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Cykellapper

Dato : 10-02-10 19:47

P.Petersen wrote:
> "Henriksen" med fed wah wah:
> http://www.youtube.com/watch?v=85zp1zVVDAQ

Fedt nummer - men i mine øjne er "den rigtige" endnu bedre - og mere syret

Jimi Hendrix - Voodoo Chile (I øvrigt lå de begge på samme album!)

Her er de første 2/3 af nummeret - for det varede altså et kvarter, før de
var færdige

http://www.youtube.com/watch?v=bXqxXrjoOf0

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-02-10 21:43

Cykellapper wrote:

> [...]
> Jimi Hendrix - Voodoo Chile (I øvrigt lå de begge på samme album!)
>
> Her er de første 2/3 af nummeret - for det varede altså et kvarter,

Netop hjemkommet efter en 14-timers arbejdsdag, er det skønt at blive mindet
om al den dejlige musik fra dengang. Voodoo fra Jimi må være det rette
nummer til at føre stafetten videre.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-10 23:46

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Dette er mere syret end poetisk, da det handler om en mand der stjæler
dameundertøj ;)
Pink Floyd med "Arnold Layne": http://www.youtube.com/watch?v=EQTFRq1hjtM

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-02-10 00:08

Jan Kronsell skrev:

> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare
> syret:

Så skal vi da have Jefferson Airplane med -White Rabbit- :
http://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0

Country Joe and The Fish - Bass Strings:
(Her hvisket syrens navn, LSD, til sidst):
http://www.youtube.com/watch?v=I3w3v_DsPXQ&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : .J.S...

Dato : 10-02-10 00:24

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Syre er det måske ikke altsammen men fra den periode hvor man synes at have
mere tid, et nummer blev så langt som man nu havde lyst til...

Ache - 1970-1971 - 1 - De Homine Urbano Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=JnIaARS8-wc

Traffic : Sometimes I feel so uninspired
http://www.youtube.com/watch?v=J2ZY9Fqolc8

Mahavishnu Orchestra - Meeting of the spirits/You Know You..
http://www.youtube.com/watch?v=GXcMk6OG1Xc

mvh/JS

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-02-10 01:08

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Glemte lige Buffalo Springfield:
http://www.youtube.com/watch?v=f5M_Ttstbgs

Fra : Alfred Bovin

Dato : 10-02-10 02:14

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

I glemmer Savage Rose. I mangel af at kunne finde bedre numre på youtube fra
de første tre albums fås her:
http://www.youtube.com/watch?v=Pt3vWklYT6M&feature=related

Fra : Steen

Dato : 10-02-10 10:07

On 2010-02-09 23:10:54 +0100, Jan Kronsell said:

> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Jeg kan huske Hyldemor
En virkelig "skæv" gruppe - og deres "hit" Alt For Meget.

Så var Jørgen Thorup også lidt ude på overdrevet ind imellem....

Fra : P.Petersen

Dato : 10-02-10 18:37

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Glemte lige et af de mest oplagte, danske bud i mit første indlæg.
Underligt, at ingen af jer andre har taget dem med :)

Alrune Rod:

http://www.youtube.com/watch?v=jPoKydQQp4o&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=nG3QvI2WY6s&feature=related

og så mit eget favoritnummer desværre uden levende billeder:

http://www.youtube.com/watch?v=CfhZtshVjQE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Cykellapper

Dato : 10-02-10 19:38

Jan Kronsell wrote:
> Syre-rock fra slut-tresserne kunne være poetisk eller bare syret:

Det første nummer, der popper i hovedet af mig er denne:

The Beatles (George Harrison): "Within You Without You" fra "Pepper"
http://www.youtube.com/watch?v=x07N5uoWpIo&feature=related

Gad vide, hvad pladeselskaberne ville sige i dag, hvis et band forsøgte at
mase et nummer som dette ind imellem "Mr Kite" og "When i'm sixty-four"?
Så meget for kunstnerisk frihed

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Max

Dato : 10-02-10 21:11

Hej Cykellapper

> Gad vide, hvad pladeselskaberne ville sige i dag, hvis et band
> forsøgte at mase et nummer som dette ind imellem "Mr Kite" og "When
> i'm sixty-four"? Så meget for kunstnerisk frihed

Med de salgstal gjorde de det nok med glæde.

--
Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-02-10 21:27

"Cykellapper" <preben_xfjernx_@cykellapper.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mase et nummer som dette ind imellem "Mr Kite" og "When i'm sixty-four"?

Nu glemmer du vist, at man dengang skulle vende pladen mellem de 2 numre

Fra : Cykellapper

Dato : 10-02-10 21:56

Allan Krautwald wrote:
> Nu glemmer du vist, at man dengang skulle vende pladen mellem de 2
> numre

Ahaaa!

Det vil sige, at nummeret er taktisk placeret, så folk som mine forældre
kunne hæve pickuppen og vende pladen, uden yderligere besvær med at skippe
nummeret?

Smart!

Men hvor er det dog ærgeligt, at man efterhånden sjældent hører en hel plade
fra ende til anden. Det er sgu blevet for nemt at springe det over, man ikke
bryder sig om ved første gennemlytning.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Max

Dato : 10-02-10 22:07

Hej Preben

> Men hvor er det dog ærgeligt, at man efterhånden sjældent hører en
> hel plade fra ende til anden. Det er sgu blevet for nemt at springe
> det over, man ikke bryder sig om ved første gennemlytning.

Det er jo en uvane man bare kan lægge af sig igen. Jeg lytter
stadigvæk, miljøskadet af at været vokset op med vinyl, CD'er
fra en ende til den anden, og sjovt nok bliver ens favoritnumre
på en CD ofte et nummer man ikke kunne lide i starten.

--
Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-02-10 22:34

> [...]

> kunne hæve pickuppen og vende pladen, uden yderligere besvær med at skippe

Næeh nummeret var det første på side B

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-02-10 02:07

Allan Krautwald skrev:

> Næeh nummeret var det første på side B

Da Sgt. Pepper's kom på cd, kunne man læse om den
oprindeligt tænkte rækkefølge af numrene. Og så kunne
man programmere sin afspiller til denne rækkefølge:

1,2,7,5,3,4,6, 8-13

--
Herluf :·)