Ny Stafet, Boogie Woogie
Fra : .J.S...

Dato : 08-02-10 22:55

Fra : Max

Dato : 08-02-10 23:04

Hej

> Lets Boogie

Du har selv bedt om det

Jerry lee Lewis - Drinking wine spo-dee-odee

http://www.youtube.com/watch?v=FTHfFoqBQAA&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 16:35

> Jerry lee Lewis - Drinking wine spo-dee-odee
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FTHfFoqBQAA&feature=related

Så kører det bare. Hvorfor fan spiller de ikke sådasn noget i radioen?.
Altså bortset fra i Limfjord Plus.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 09-02-10 18:24

Åge Halldorsson skrev:
> Hvorfor fan spiller de ikke sådasn noget i radioen?.

Sikkert fordi det lyder aht.

> Altså bortset fra i Limfjord Plus.

Hmm, det siger jo alt.

Mvh Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 23:49

On 08-02-2010 22:54, .J.S... wrote:
> Lets Boogie

Fra før han endte med ren "skønsang":

Nat King Cole - "Pitchin' Up a Boogie"

http://www.youtube.com/watch?v=4QT1xkL-t-A

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-10 01:13

On 08-02-2010 22:54, .J.S... wrote:
> Lets Boogie

Nu må det være nok for i aften. Musik er stærkt vanedannende

Jeg har ledt efter et Boogie Woogie nummer med Jack Teagarden, men kan
ikke finde det

Så her er "The Andrews Sisters".

http://www.youtube.com/watch?v=-wiVkdVPGoY&feature=PlayList&p=7F64AAD8E6DAAF4D&index=16

CD'er med dem, har der været så mange genudgivelser af, de senere år.
Jeg har et par stykker.

Henning.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-10 10:24

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Lets Boogie

Jeg ser bort fra woogien (er det alligevel ikke noget fra Star Wars? ;), og
smidder noget rigtig 70'er-stemning på banen med Earth Wind & Fire

Først "Boogie Wonderland": http://www.youtube.com/watch?v=_jLGa4X5H2c

Og til slut "Let's Groove": http://www.youtube.com/watch?v=_XOY7lsBVpo

Uh, jeg blev helt nostalgisk :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 16:38

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Først "Boogie Wonderland": http://www.youtube.com/watch?v=_jLGa4X5H2c
>
> Og til slut "Let's Groove": http://www.youtube.com/watch?v=_XOY7lsBVpo

Troede emnet var boogie woogie ? ?

Hilsen Åge

Fra : .J.S...

Dato : 09-02-10 18:59

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> Jeg ser bort fra woogien (er det alligevel ikke noget fra Star Wars? ;),
> og smidder noget rigtig 70'er-stemning på banen med Earth Wind & Fire

> [...]

Hehe hvor er det dog afskyeligt, og ikke lige under min kategori for boogie

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 19:21

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i meddelelsen

> Hehe hvor er det dog afskyeligt,

Lige mine ord

og ikke lige under min kategori for boogie

Det er vist noget alternativt Linå-boogie. Jeg kan heller intet
boogie-agtigt høre.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 09-02-10 19:25

Hej Åge

> Det er vist noget alternativt Linå-boogie. Jeg kan heller intet
> boogie-agtigt høre.

Nu fortæller det også mere om dig end om musikken.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 16:32

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i meddelelsen
> Lets Boogie
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ZyNDTKfZ5lo&feature=related

Det var pokkers. Jeg synes alle stafetterne er med mine foretrukne
musikgenrer. Boogi Woogi-musik er simpelthen fantastisk melodiøst og
livligt. Lige min musik. Jeg kan høære på dert i timevis.

Og angående dit klip kan jeg kun sige "Worwww, er er gang i den". Her gynger
det bare - selv om der ingen gynge er. Det er sateme hvad jeg kalder musik
der sparker bagdel. Det nummer får 10 point ud af 10 point - med pil op

Hvad med den her med den lille Richard. Der er dæwleme også
bagdels-sparkning, så det gør noget:
http://www.youtube.com/watch?v=kZ6h0kyqSRk
Der er vildskab ud over alle grænser. Sådan skal det gøres

........og når det er sagt, så bliver vi jo altså også lige nødt til at have
den her med Jerry Vildmand:
http://www.youtube.com/watch?v=r9Kvv522yjA&feature=channel

........og den her med Johnny Rives:
http://www.youtube.com/watch?v=NBYvmfLbaho Hør juuhuu-pigerne i baggrunden.
Det er klasse.

Og her er der en Fat Mand. Prøv lige at tjekke ham ud:
http://www.youtube.com/watch?v=y7Ze99Pp4jA&feature=related

Jeg kan desværre ikke lige finde noget med Danmarks førende
boogiieWoogie-gruppe The Aligators. Øv!

Hov! - Vi skal lige til Tyaskland, hvor det bare gynger med al mulig
folkelig musik. Her gynger Peter Kraus, i et optagelse fra et slager-show:
http://www.youtube.com/watch?v=bFaThe7hAY4&feature=related

PS: Ved ikke lige om noget falder udenfor, for hvordan definerer man
boogie-wooige?. Jeg synes det flyder sammen med rock`n`roll, vild jazz,
twist og blues. Men bare det er rigtigt godt, så er de jo ligemeget

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-02-10 17:27

..J.S... wrote:
> Lets Boogie
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ZyNDTKfZ5lo&feature=related

Ingen boogie woogie er komlet uden Winfred Atwee, den største af em alle.
Her Cross Hands Boogie.

http://www.youtube.com/watch?v=3FA0a7DXZL4

Dixie Boogie:

http://www.youtube.com/watch?v=kqEstYRxe3o&feature=related

Five Fingers Boogie

http://www.youtube.com/watch?v=uo37ZlHGvRw&feature=related

Buble Boogie:
http://www.youtube.com/watch?v=yPacehHwOGw&feature=related

Og for afvekslingens skyld en rag:

http://www.youtube.com/watch?v=lXV5wRjGEk8&feature=related

Og så lidt Boogie fra 60'erne: Canned Heat Shake and Boogie
http://www.youtube.com/watch?v=0GPzXUROj0U&feature=related

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 17:56

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Det er godt nok det jeg kalder "kvali". Vi bliver nødt til lige at have hans
hjemmeside. Her er en masse videoklip med ham. Det er god smørrelse for
trommehinderne.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-10 18:14

On 09-02-2010 17:27, Jan Kronsell wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=3FA0a7DXZL4

Det er noget af et nummer!!! Godt det kom med

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 18:42

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er noget af et nummer!!! Godt det kom med
>
> Henning.

ADVARSEL:
Hold på hat og briller og løstsiddende gebis. - Nu kyler jeg en spand kul
på.
Nu har jeg i hvert fald sagt det.
http://www.youtube.com/watch?v=xvru4hzy7_Y&feature=related

...........og vi må heller ikke glemme Kængurostans første rock`n`roll-sanger
Col Joye. Han nåede Bilbords hitlistes 1. plads med 4 hit i revyen af
hinanden. "Bye bye love", "Clementine", "Oh Yeah Uh Huh" og Yes sir Thats My
Baby". Ingen af disse er dog boogieWoogi-prægede, men det er denne her med
ham: http://www.youtube.com/watch?v=tVFDd3NCx_M&feature=related
Han havde stor succes i Australien midt i 1959 med 3 hit efter hinanden
på den austalske hitliste. Den sidste nåede så vidt jeg kan se i mit
hitliste-kartotek ikke 1. pladsen. Det gjorde de 3 første dog, i henholdsvis
juni, september og november.

Hilsen Åge

Fra : .J.S...

Dato : 09-02-10 21:21

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> Ingen boogie woogie er komlet uden Winfred Atwee, den største af em alle.
> [...]

Der er godtnok noget fut i den dame !

Du får stafutten !

mvh/JS

Fra : Max

Dato : 09-02-10 19:09

Hej .J.S.

> Lets Boogie

Så lad os få den fede med

Fats Domino - Swanee River Hop

http://www.youtube.com/watch?v=fSmWA_9xiec

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 19:24

> Så lad os få den fede med
>
> Fats Domino - Swanee River Hop
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fSmWA_9xiec

Godt. Jeg var lige ved at sætte ham på listen, men jeg kunne ikke ringtigt
finde noget der var boogieWoogie-hurtigt. "Blåbær-haven" er jo f.eks. ret
stille.

Men den her. Huuu hej vilde mænd. Den styrer bare vildt. Det er kræs

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-10 19:59

On 09-02-2010 19:23, Åge Halldorsson wrote:

> Men den her. Huuu hej vilde mænd. Den styrer bare vildt. Det er kræs

Hallo... hallo... er du der?

Hvor er linket?

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 20:16

> Hvor er linket?
>

> Henning

UPS! - det skulle altså forstås at det var DIT link der var "hu hej vilde
mænd" og kræs
Hehe, det var ikke en sang der hed sådan

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 09-02-10 12:45

On 9 Feb., 16:32, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> PS: Ved ikke lige om noget falder udenfor, for hvordan definerer man
> boogie-wooige?.

Ja, det er et tilbagevendende spørgsmål, hvordan man skal definere de
forskellige genrer.

Følgende originale franske sang må vel være boogie-woogie?

Sheila - L'école est finie

http://www.youtube.com/watch?v=uLNYItOsKx8

Fra : .J.S...

Dato : 09-02-10 21:18

herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>forskellige genrer.

>Følgende originale franske sang må vel være boogie-woogie?

Det mener jeg nu ikke .

For mig handler det om basrytmen, typisk et vandrende mønster som gentager
sig :

http://www.youtube.com/watch?v=tfHCMIuEZOw

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 21:33

> [...]

> Det mener jeg nu ikke .
>
> For mig handler det om basrytmen, typisk et vandrende mønster som gentager

Jeg kan godt nok heller ikke høre noget boogieWogie i den. Men "Skolen er
ovre" er da en rigtig god sang. Har forresten aldrig hørt den på fransk.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-10 22:39

> [...]

> Det mener jeg nu ikke .
> For mig handler det om basrytmen, typisk et vandrende mønster som gentager

Det har du da ret i, hvad angår oprindelig boogie woogie, som er blues
spillet i "honkey tonk"-rytme. Men som blues, har boogie woogie udviklet sig
gennem årene, og selv Jerry Lee Lewis spiller ikke det oprindelige, som
havde sin storhed i 20'erne og 30'erne.
Earth Wind & Fire har overholdt konvensionerne for musikstillen, men ændret
figuerne, og peppet rytmen op.
Hvis du kun mente oprindelig boogie woogie fra 30'erne er det da ok, men det
gør vel ikke noget at være lidt åben for fortolkninger? Ellers gik verden jo
i stå.

Men her har du en af de helt oprindelige, nemlig Big Joe Turner:
http://www.youtube.com/watch?v=w7SIrWmA-2s

Det er ikke noget jeg selv lytter til, og jeg gik ud fra at stafettens ide
var at komme med lidt anderledes forslag, og lidt skæve vinkler på emnet?
Ellers ville det jo være let at finde det hele selv.

Så her er endnu en "skævert", det overholder konventionerne, men ligger
40-50 år nærmere nutiden end den foregående:
http://www.youtube.com/watch?v=vjW1iq4IO2k

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 23:21

> Hvis du kun mente oprindelig boogie woogie fra 30'erne er det da ok,

Der var ingen der talte om årstal.

> men det gør vel ikke noget at være lidt åben for fortolkninger?

Jo, for emnet var boogie-woogie og det har ikke ændret sig

> Ellers gik verden jo i stå.

Visse vasse - Det drejer sig bare om at komme med en anden genre i næste
stafet.

> Men her har du en af de helt oprindelige, nemlig Big Joe Turner:
> http://www.youtube.com/watch?v=w7SIrWmA-2s

Du kan jo godt, når du vil

> Det er ikke noget jeg selv lytter til, og jeg gik ud fra at stafettens ide
> var at komme med lidt anderledes forslag,

Det stod der ikke noget om

og lidt skæve vinkler på emnet?

Og heller ikke det

> Ellers ville det jo være let at finde det hele selv.

Jeg fik da ellers mange gode videoklip, som jeg ikke kendte, ud af det

> Så her er endnu en "skævert", det overholder konventionerne,

Ja det skal jeg da godt nok love for. Det er den genre man kalder SOUL-musik

> men ligger 40-50 år nærmere nutiden end den foregående:
> http://www.youtube.com/watch?v=vjW1iq4IO2k

Ja, skidt med hvornår tingene er fra.

Men ok. så vil jeg også gerne lige komme med en skævert. Ellers kan jeg jo
forstå at det bliver for kedeligt:

http://www.youtube.com/watch?v=veICpG6lu2M

Hilsen Åge

Fra : .J.S...

Dato : 10-02-10 00:46

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Det har du da ret i, hvad angår oprindelig boogie woogie, som er blues
> spillet i "honkey tonk"-rytme.

Nej nu må du holde
Honky Tonk er country, kodriver-rytme hvor boogie har en walking bas og
typisk er i højere tempo.

> [...]
> var at komme med lidt anderledes forslag, og lidt skæve vinkler på emnet?

Alt er da tilladt

> Ellers ville det jo være let at finde det hele selv.
>
> Så her er endnu en "skævert", det overholder konventionerne, men ligger
> 40-50 år nærmere nutiden end den foregående:
> http://www.youtube.com/watch?v=vjW1iq4IO2k

Må indrømme jeg ikke kan høre boogie, ud over at de synger det i teksten.
Funk vil jeg kalde det, ikke at der er noget galt med det, det bliver jo nok
en stafet en gang...

mvh/JS

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 09:55

> Må indrømme jeg ikke kan høre boogie, ud over at de synger det i teksten.

Ham Linå-manden kan få alle musikgenrer lavet om, til den genre han synes
det skal være. Selv om den intet har med den at gøre.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-10 12:56

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Nej nu må du holde
> Honky Tonk er country, kodriver-rytme hvor boogie har en walking bas og
> typisk er i højere tempo.

"The precise origin of boogie-woogie piano is, however, uncertain; it was no
doubt influenced by early rough music played in honky tonks in the Southern
United States. W.C. Handy and Jelly Roll Morton both mentioned hearing
pianists playing this style before 1910"

http://en.wikipedia.org/wiki/Boogie_woogie

> Må indrømme jeg ikke kan høre boogie, ud over at de synger det i teksten.
> Funk vil jeg kalde det, ikke at der er noget galt med det, det bliver jo
> nok en stafet en gang...

Det kan jeg heller ikke, men ordet indgik da i teksten ;)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 13:04

> [...]
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Boogie_woogie

> Det kan jeg heller ikke, men ordet indgik da i teksten ;)

.............og så bliver man altså også til en cykel, fordi man siger
"cykel" ?

Hilsen Åge

Fra : Cykellapper

Dato : 10-02-10 19:24

..J.S... wrote:
> Lets Boogie

Måske mere Jive-agtigt, men en af mine favoritter:

Brian Setzer Orchestra - Dirty Boogie
http://www.youtube.com/watch?v=XOabXKpDfmk

Gad godt have været med til den koncert. Kan i øvrigt anbefales på DVD

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : .J.S...

Dato : 10-02-10 19:41

"Cykellapper" <preben_xfjernx_@cykellapper.dk> wrote in message

> Måske mere Jive-agtigt, men en af mine favoritter:
>
> Brian Setzer Orchestra - Dirty Boogie
> http://www.youtube.com/watch?v=XOabXKpDfmk
>
> Gad godt have været med til den koncert. Kan i øvrigt anbefales på DVD

Rockabilly må det være

Fra : Cykellapper

Dato : 10-02-10 19:54

..J.S... wrote:

> Rockabilly må det være

Tjah.. Det er svært at definere i de hjørner af rocken. Jeg forbinder
rockabilly med simplere opbygning og instrumentering.

Hvorom alting er: Brian Setzer er feed

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)