Hollandsk schlager i Europæisk Melodi Gran~
Fra : Michel

Dato : 08-02-10 20:03

Hej,

Jo, det er ganske vist. Den hollandske sang til Eurovision Song Contest 2010
er vaskeægte schlager:
Sieneke med "Ik ben verliefd (Shalalie)":
http://www.youtube.com/watch?v=sfI7uaQDvG4

Og den er pokkers iørefalende tillige. Så, Åge, du må trække dine påstande
om Melodi Grand Prix i dig

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 21:13

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=sfI7uaQDvG4
>
> Og den er pokkers iørefalende tillige. Så, Åge, du må trække dine påstande

Nu har jeg da lige godt aldrig................... JEG ER LAMSLÅET - Jeg
tror ikke mine egne ører. Det her det er løgn. Det kan ikke finde sted.
Sover jeg? - eller er jeg vågen.
Hold da helt fest, mand. Det her det er stort. Sjala li sjala la sjala li
sjalala la. Det er jo vildt. Huuu hej mand. Nu har jeg spillet sangen 5
gange. den bliver bedre og bedre for hver gang.

JEG ER DYBT RYSTET. Det er jo ægte renlige slagermusik, i en så sxtrem
høj kvalitet, som ikke engang tyskerne kan lave det. Du Godeste. Og så i det
infantile MGP,
hvor alle andre lande i verden sender næsering. Så sender hollænderne
vaskeægte slager, så det gynger. Slagermusikken bliver åbenbart mere og mere
populær som dagen går.

Det her giver kuldegysninger. Jeg tror ikke jeg helt har opfattet det her
endnu. Det er for utroligt. JEG ER CHOKERET.

Så så, rolig nu. Fald nu ned. Nu skal jeg liiiige prøve at falde ned igen.
Altså, min mening om MGP står ved magt. Det er en omgang infantil larm
af en anden verden, et støjHælvede af dimensioner. Det mener jeg stadig. Det
der her er tale om er trods alt eet enkelt land (Holland), som man kan
betegne som slagermusikkens Mekka. Hvis der er en vending på vej, er det her
det først vil slå igennem og så vil det brede sig ud derfra, til andre
lande. Måske, det er ikke til at sige. Sådan noget her kan kun ske i Holland
eller tysktalende lande eller Slovenien. For et par år siden sendte Tysland
også noget slagermusik-lignende country-noget. Men det her hollandske det er
jo helt vildt - GODT altså.

Men eet er sikkert. Den vil aldrig vinde. ALDRIG. Dertil har MGP-publikummet
ændret sig for meget. Dem der kan lide slagermusik, ser jo ikke MGP. Det er
skræmt væk for mange år siden. Publikummet til showet har trods alt udviklet
sig til idag at være en mere alternativ del af befolkningen. De vil slet
ikke kunne forstå sådan noget musik.

Det her bringer mindelser om fortidens MGP og det sir buuum bumm og buumm
bummelum. Jeg skal i hvert fald følge med i hvordan det går sangen til MGP.
De danske alternative næserings-studieværter skal nok komme med en
bemærkning om at det er noget vildt musik. Men det er jo faktisk bare den
eneste som er ægte MGP-musik.

I vidoklippent kunne se at der var det store TROS-Sterren-logo på gulvet.
"Tros-Sterren" er den hollandske slagermusik-tv-station. Dem som laver de
kollosalt mange slagermusikshow til Hollandsk Public-service-tv. De store
MUZIEKFEST produceres af.eks. af Sterren-tv. Igår så jeg godt på deres
hjemmeside at de stod for det hollandske MGP-show: Det undrede jeg mig lidt
over at en slagermusik-tv-station stod for at udvælge et nummer til et
støjHælvede-show - men tænkte ikke mere over det. Holland er eet stor
slagerMekka.
Det vil altså sige at Hollands 24-timers-slagermusik-tv-station står for
MGP-showet. Hold da helt ferie. Så kan det jo også kun blive godt.

Slagermusikken styrer vildt http://www.sterren.nl/index.php?id=8709

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 21:19

On 08-02-2010 21:12, Åge Halldorsson wrote:

> Nu har jeg da lige godt aldrig................... JEG ER LAMSLÅET -
>o.s.v. o.s.v. o.s.v .........

Sig mig, har du været i Bryghuset???

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 21:23

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Sig mig, har du været i Bryghuset???
>
> Henning.

Det kan jeg ikke svare på endnu. Jeg tror stadig ikke mine egne ører.
Jeg skal lige komme til mig selv igen, så skal jeg nok svare.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 21:34

meddelelsen news:4b707297$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Nej, jeg var i nyhedsgruppen

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-10 00:50

meddelelse news:4b70753b$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4b707297$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, jeg var i nyhedsgruppen
>
> Hilsen Åge

Så for pokker, så er jeg gået forkert....

Jeg gik efter Bryghuset...)

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 20:13

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg gik efter Bryghuset...)

.........og jeg gik lige på nettet for at finde ud af lidt om det hollandske
MGP gennem de sidste år. Jeg har set klip fra de sidste 10 år - og jeg kan
ikke finde nogen klip hvor man ser at det er Hollandsk slagermusik-tv
TROSS-STERREN som står for showet. Det må være noget nyt. De øvrige år blev
der også sunget på engelsk: Denne gang blev der sunget på hollandsk. Det ser
da ud til at det der TROS-STERREN har få showet ind under sig og har en sand
slager-fisering i gang med det.
Når man ser på årets Hollandske MGP kan man se slager-involvere personer
i stride strømme, som har en finger med i spillet.

Der var 5 deltagende grupper (skråstreg) sangere. Meget underligt var de
udvalgt af 5 personer som hver valgte sin deltager. Disse 5 personer var
alle store sangere indenfor slagermusik. Alle 5 er blandt mine store
slagerfavorittet. Det siger vist alt - hehe. Så var der nogle dommere som
var med til at give point. Det var den unteme også slagersangere af mine
favoritter. Der var bl.a. George Baker (Paloma Blanka - tidligere hollandsk
mgp-vinder) og Johnny Logan.
Og så blev det hele afholdt af Hollands største slagermusik-tv-station
"Sterren TV" som produceres Hollandsk kæmpemæssige slagershow på nationalt
public-service-tv "Nederland 1", bl.a. de legendariske MUZIEKFEEST hvor
slagersangerne står i kø og publikun står ovenpå hianden.
Mon det bliver sådan i fremtiden at det bliver TROS som styrer løjerne? -
Så bliver det sjovt. Allede andre lande vil undre sig. Bortset fra Tyskland,
selvfølglig.

DE 5 ANDRE DELTAGERE

Jeg tjekkelige hvilken stil de andre synger i. Det ser ud til at slagerne
hænger som klemmer på en snor. Det er eet stor slagerMekka. Her er eksempler
på hvad de andre deltagere synger. Og de hopper og klapper og gør ved. fest
og "godaw". Der er sgu ikke noget dansk noget med at analysere en tekst
grundsubstans og sætte i et øresønderrivende hvin, så kopper og glas
klirrer. Nej, de synger almindeligt.

Peggy Mais: http://www.youtube.com/watch?v=stD59vBGk0s&feature=channel (Her
i "Mega Piraten Fejstin" - et Sterren Tv-show)
Peggy Mais: http://www.youtube.com/watch?v=2UCBGlZe4h4 (Her i "Sterren Tv")

Marlous: http://www.youtube.com/watch?v=Jg_hF85Dkqo&feature=related (Her
danser hun på stranden og synger en dejlig slager)

Loekz: http://www.youtube.com/watch?v=93uQoS7h8uQ&feature=related (Kunne
ikke finde en af deres sange - men her synger de vindersangen 2Sjala li
Sjala la"

Vinzzent: http://www.youtube.com/watch?v=-HcRd8naPak (Det samme gælder ham -
så vi får også hans udgave af vindersangen - den har de alle forøvrigt lavet
en udgave af)

Det er helt vildt i Holland - Sjala li sjala la

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 09-02-10 21:15

> [...]
> var med til at give point. Det var den unteme også slagersangere af mine
> favoritter. Der var bl.a. George Baker (Paloma Blanka - tidligere

George Baker Selection har sgu aldrig været med i Melodi Grand Prix!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 21:43

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> George Baker Selection har sgu aldrig været med i Melodi Grand Prix!

Øhhhh.... hvad? . Nå - Var de ikke med i MGP med Paloma Blanca ? Det mente
jeg da. Hmmm... Nå men det er jo også mange år siden jeg stoppede med at se
det.
Men de i hvert fald slager-kendt i den grad.
Hvad er det så med dem der"George Baker Selection" og deres "Paloma
Blanca". Jeg synes da der er et eller andet den er blevet kendt for. Nå, det
må jeg
lige tjekke. Jeg har altid troet det var MGP.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 10-02-10 15:49

> [...]
> det må jeg
> lige tjekke. Jeg har altid troet det var MGP.

Du behøver ikke tjekke. "Paloma Blanca" er ikke fra MGP! Men den var et
stort hit - også i Danmark.

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 20:41

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg gik efter Bryghuset...)
>
> M.V.H....Benny..

.......og jeg gik lige efter at se hvad google siger til "Sieneke - Ik ben
verliefd"
Altså vindersangen. Der kommer godt nok nogle resultater, uhauaha
http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1T4GGLL_daDK344DK344&q=+Sieneke+-+Ik+ben+verliefd&meta=&aq=f&oq=Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-10 12:27

meddelelse news:4b71ba55$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> verliefd"
> Altså vindersangen. Der kommer godt nok nogle resultater, uhauaha

Tja, men jeg har nu altid haft en lille svaghed for de små grønne
dværgpapegøjer )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 13:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Tja, men jeg har nu altid haft en lille svaghed for de små grønne
> dværgpapegøjer )
>
> M.V.H....Benny..

Kalder du SIENEKE for en dværgpapegøje ? ? ? - Kig lige ordentlig efter en
ekstra gang: http://sieneke.com/fotoalbum.php
Hun er da ikke en dværgpapegøje ? - jeg kan gå med til at hun forsøger at
flyve, på det tredje af billederne. -. mennnnn alligevel

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-10 08:40

meddelelse news:4b72a039$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Hun er da ikke en dværgpapegøje ? - jeg kan gå med til at hun forsøger at
> flyve, på det tredje af billederne. -. mennnnn alligevel

Nej det var da derfor, jeg gik efter Bryghuset....

For dem har de )

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-02-10 23:33

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Sig mig, har du været i Bryghuset???
>
> Henning.

Nej han har været på Havnegrillen og hygge med grillmutter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 21:21

meddelelsen news:4b70704e$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

JEG ER CHOKERET.

> Så så, rolig nu.

Jeg var lige inde på STERREN TVs hjemmeside. Her er et klip fra det
Hollandske MGP. jeg kan se at der er slagerfolk med blandt publikum. Jeg
kunne også se at George Baker Selection var på deltagerlisten. Det var dem
med "Paloma Blanca". En af tidernes bedste MGP-sange. Holland styrer vildt.

http://www.sterren.nl/index.php?id=9340

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 10-02-10 16:06

> JEG ER DYBT RYSTET. Det er jo ægte renlige slagermusik, i en så sxtrem
> høj kvalitet, som ikke engang tyskerne kan lave det. Du Godeste. Og så i
> det infantile MGP, hvor alle andre lande i verden sender næsering.

Og det er jo ikke korrekt. Min favorit sidste år var den slovenske "Love
Symphony" med Quartissimo, som blandede pseudoklassik med moderne rytmer,
hvilket jeg er vild med: http://www.youtube.com/watch?v=EY4VHe85efA.

Min SMS-stemme gjorde dog ikke stort udslag, da den fik 0 points fra Danmark
og i øvrigt endte som nr. 17 ud af 19 sange i semifinalen.

Og så synes jeg faktisk, at Danmark valgte en god sang til ESC 2010. Nej,
det er ikke schlager, men det er en skøn omgang pop, der sidder lige i
skabet. Jeg holder meget af schlager-stilen, men jeg hører også klassisk,
pop og dance, så det ene udelukker ikke det andet...

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-10 16:46

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Og den er pokkers iørefalende tillige.

Sjala li sja lala - sjala li sja lala.

Men hvad synes man egentlig om denne grand-prix-sangen, her i nyhedsgruppen.
Er sangen god?

Jeg synes det er en af de bedste grand-prix-sange nogensinde. Helt på højde
med BumBum, DingAdong og Paloma Blanca. Måske endda bedre. Det er helt vild
klasse.
Topprofessionelt udført, gennem-musikalsk, rytmisk, glad, munter, festlig og
med veludført backingshow med juhu-piger på ægte slager-maner.

Den får 10 point ud af 10 med 3 stjerner oveni hatten. Jeg har sunget sjala
li sjala la - sjala li sjala la hele natten.

Sjala li sjala la. _ Hvad synes i om sangen?

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 09-02-10 11:47

On 9 Feb., 16:46, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> Men hvad synes man egentlig om denne grand-prix-sangen, her i nyhedsgruppen.
> Er sangen god?

Nej, den er lige så dårlig som de sange Holland har stillet med i
årevis og indkasseret bundplaceringer.

Endnu værre vil den nok blive ved semifinalen i Oslo, fordi Holland
altid oversætter deres bidrag til engelsk, og så vil den nok lyde
endnu dårligere.

Nu kan det være en fordel at sende en sang, som ikke er så poppet som
alle andre. Det så man for 3 år siden, da finske Lordi stillede op med
monsterrocksangen Hard Rock Halleluja. Stemmerne til de ordinære
popbidrag blev fordelt på en lang række lande, mens finnerne høstede
mange stemmer fra de alternative popmodstandere. Muligvis fik
monsterrocken også stemmer fra almindelige poptilhængere, som blev
imponeret af kostymerne, og selve melodilinjen i Hard Rock Halleluja
var sådan set ret poppet i forhold til det meste metalmusik.