Ny stafet: Country
Fra : Henning Jensen

Dato : 06-02-10 23:19

Jeg syntes, at det var en god ide Max fik, med en stafet. Og jeg syntes
at det blev en succes. For mit vedkommende, blev det til et genhør med
nogle numre, jeg ikke dagligt går og hører.

Jeg takker ikke for æren, at skulle fortsætte med en ny stafet. Og det
er et upopulært emne jeg vælger.

Country har aldrig "slået an" her i landet. Så når Carsten Soulshock i
x-faktor beslutter at danne sit eget country-band, med musikere han
tidligere har været med til at kassere, så er det lidt "langt ude".

Jeg vælger emnet generelt. Men måske kan det hotte navn Taylor Swift,
som har fået og vundet så mange priser, hvis jeg må benytte den Furske
terminologi, være med til at gøre genren lidt mere populær og nutidig.

Her er hun med "Change"

http://www.youtube.com/watch?v=B1jYllE0T-k&feature=channel

I ensomme stunder kan jeg også være forfalden til, at høre nogle af de
gamle country-klassikere, som her Bob Dylan med "A fool such as I"

http://www.youtube.com/watch?v=ETPItQNJGPc&feature=related

Der er også nyere grupper der har taget de gamle numre op. Kom med
eksempler og/eller meninger

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Max

Dato : 06-02-10 23:34

Hej Henning

> Country har aldrig "slået an" her i landet. Så når Carsten Soulshock i
> x-faktor beslutter at danne sit eget country-band, med musikere han
> tidligere har været med til at kassere, så er det lidt "langt ude".

Hvorfor mener du at Contry aldrig har slået an herhjemme ?
Jeg syntes da at det er utrolig godt repræsenteret i DK.

> Her er hun med "Change"

Gud hvor er hun kedelig.

> Der er også nyere grupper der har taget de gamle numre op. Kom med
> eksempler og/eller meninger

Der er også gamle mænd der lægger både hjerte og sjæl i det

The Highwaymen - City Of New Orleans
http://www.youtube.com/watch?v=94AF_-RIl0E&feature=related

DALTON
http://www.youtube.com/watch?v=HykSEzZkzpw

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-02-10 23:49

> Hvorfor mener du at Contry aldrig har slået an herhjemme ?
> Jeg syntes da at det er utrolig godt repræsenteret i DK.

Det vil jeg også gerne spørge om. Det er vel mere populært end pop og rock
skulle jeg mene.

> The Highwaymen - City Of New Orleans
> http://www.youtube.com/watch?v=94AF_-RIl0E&feature=related
>
> DALTON
> http://www.youtube.com/watch?v=HykSEzZkzpw

og hvad med en de de mest populære danske sangere
TAMRA ROSANES og ikke at forglemme den danske Heidi Hauge, nemlig WENCHE

og som nævnt, Norges nok populæreste sanger HEIDI HAUGE

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-10 10:05

meddelelse news:4b6df1bf$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det vil jeg også gerne spørge om. Det er vel mere populært end pop og rock
> skulle jeg mene.

I guder Åge, lad nu være med at flytte schlagerkrigen over i det første
seriøse emne her i gruppen i månedsvis

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 09:17

On 06-02-2010 23:33, Max wrote:

> Hvorfor mener du at Contry aldrig har slået an herhjemme ?
> Jeg syntes da at det er utrolig godt repræsenteret i DK.

Så må jeg høre de forkerte kanaler

Gode eksempler

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 11:09

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Så må jeg høre de forkerte kanaler

Ja

> Gode eksempler

Ja, i den grad. Jeg skal nævne de mest kendte topartister, som de fleste nok
kender. Jeg undrer mig i den grad over hvordan man kan skrive, at en af
landets populæreste musikgenre ikke er slået herhjemme. Den er måske ikke
slået an blandt musikalske alternative folk, men i den almindelige
befolkning er den slået enormt an. Du må huske, at fordi noget ikke slår an
blandt de mere musikalsk alternativt interesserede, så betyder det jo ikke
at musikken ikke er slået an blandt den almindlige befolkning. Det betyder
det netop at den ER.

Shania Twain (international kendt sanger)
http://www.youtube.com/watch?v=8N2k-gv6xNE&feature=channel

Alan Jackson, som er verdens populæreste countrysanger (International kendt
overalt)
http://www.youtube.com/watch?v=oUOHz6clCis

Danmarks nye country-stjerne, Wenche, som indspiller i Nashwille, i
utallige TV2-reklamer i bedste sendetid:
http://www.youtube.com/watch?v=hJcvRnh7v64
http://www.youtube.com/watch?v=h-5OA36Zi3k
http://www.youtube.com/watch?v=hJcvRnh7v64&feature=related'
http://www.youtube.com/watch?v=-SnTD65yTAg&feature=related

Her er Danmarks nok populæreste sanger, Tamra Rosanes. Her er anerkendt som
toppen af country-genren i Danmark og kendt af stort set alle danskere:
http://www.youtube.com/watch?v=xZ3XLPKq7MU&feature=related

En af Norges populæreste sangere, Heidi Hauge - også blandt de populæreste i
Danmark. Også her skyller TV2-reklamer ind over landet i bedste sendetid:
http://www.youtube.com/watch?v=3OHw95WrjCM&feature=related

Arly Karlsens popularitet er også enorm i Norge. Han kaldes den mandlige
udgave Heidi Hauge. Også meget populær i Danmark:
http://www.youtube.com/watch?v=xvXX_BLjEg4

Blandt de øvrige populære sangere fra USA har vi jo Tiffani Joe:
http://www.youtube.com/watch?v=TAA65gE5J8U&feature=channel

Og igen fra USA kommer Taylor Ware:
http://www.youtube.com/watch?v=SOl0wkKO49g&feature=related

Og Larissa Tiziana Beck:
http://www.youtube.com/watch?v=4MFuuvkNaXs&feature=related

Ligesom i danmark er countrymusik også voldsomt populær i Tyskland. De har
tre countrygrupper skråstreg sangere som også er kendte i Danmark. Det er:
Det er selvfølgelig først og fremmest TRUCK STOP:
http://www.youtube.com/watch?v=w-B5ov6KqIc&feature=related
Og her giver TOM ASTOR den en spand kul:
http://www.youtube.com/watch?v=0FyO_8VPqHs
mens LINDA FELLER giver den gas her:
http://www.youtube.com/watch?v=VKbvt6NbDZg&feature=related

Nej countrymusik har aldrig slået an blandt de alternativt musikalsk
interesserede - men blandt den almindelige befolkning er genren enorm.
Mindst lige så populær som slagermusik, måske mere.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 11:36

On 07-02-2010 11:08, Åge Halldorsson wrote:
> [...]

Tror du, at hvis jeg havde startet en stafet, og havde nævnt alle de
populære sangere og numre selv, f.eks. dem du selv lister op, at der
havde været nogen reaktion?
Nææh...., så havde der ikke være andre tråde end mine egne, for så havde
der ikke været noget "at skrive hjem om".
Men jeg er heller ikke helt enig med dig i, at genren er meget populær i
den brede befolkning. Mit indtryk er, at genren for "de fleste" her i
landet, kun er en del af det "lydtapet" der kører i baggrunden.
Jeg er enig i, at mange af kunstnerne "koketterer" med genren, men
heller ikke mere.
Du, som har et indgående kendskab til musik, kunne/burde komme med nogle
bedre og mere spændende ægte country eksempler.
F.eks. har den tysk/østrigske jodlen også gennemstrømmet den amerikanske
(og kanadiske, f.eks. Hank Snow) country-musik.
Jeg bryder mig ikke selv om jodlen, men det har jo også været en del af
denne musikgenre.

Tag det nu med et smil.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 11:44

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> F.eks. har den tysk/østrigske jodlen også gennemstrømmet den amerikanske
> (og kanadiske, f.eks. Hank Snow) country-musik.

Ja, og det kan man vist også sige at Taylor Ware er eksponent for:
http://www.youtube.com/watch?v=CD7nyZUMKzI

> Jeg bryder mig ikke selv om jodlen, men det har jo også været en del af
> denne musikgenre.

Som Taylor ware da vist viste ret tydeligt i ovenstående eksempel, uhauha.
men det lyder da godt

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 09:26

On 06-02-2010 23:33, Max wrote:

> Gud hvor er hun kedelig.

Jeg syntes absolut ikke hun ser kedelig ud

Henning.
--
----------

Fra : Max

Dato : 07-02-10 10:53

Hej Henning

> Jeg syntes absolut ikke hun ser kedelig ud

Det her er altså en musik gruppe :)

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-02-10 10:56

Max skrev:

>Det her er altså en musik gruppe :)

Med brug af youtube kunne i ellers godt have narret mig.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 07-02-10 13:47

Hej Ivan

> Med brug af youtube kunne i ellers godt have narret mig.

Har du en side hvor man kan finde musiken alene,
ja så kom med den.

--
Mvh Max

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-02-10 16:17

On Sun, 7 Feb 2010 13:46:39 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Har du en side hvor man kan finde musiken alene,
>ja så kom med den.

http://hypem.com/

har en del :)

Men det er så kun oppe i begrænset tid.

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 10:58

On 07-02-2010 10:53, Max wrote:

> Det her er altså en musik gruppe :)

Øh ja.... det er rigtigt
Men manglen på kvinder her i gruppen kan jo gøre en desperat.

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-02-10 23:43

> Country har aldrig "slået an" her i landet.

Nå! -
Nej, det er kun en af de populæreste musikgenrer i landet, på linie med
slager og dansktop.

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 09:22

On 06-02-2010 23:43, Åge Halldorsson wrote:
> Nå! -
> Nej, det er kun en af de populæreste musikgenrer i landet, på linie med
> slager og dansktop.

Nå nååh.... Så kan jeg forvente at høre lidt af slagsen foran Bryghuset
til sommer?

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 11:18

> Nå nååh.... Så kan jeg forvente at høre lidt af slagsen foran Bryghuset
> til sommer?
>
> Henning

Hehe. Det er nok en chance for. Til sidste års oktoberfest på bryghusets
festplads var der i hvert fald country.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 11:38

On 07-02-2010 11:18, Åge Halldorsson wrote:

> [...]

Jeg håber også at der leveres øl ud af "huset"?
Og at der er en lokal "Fur-Pils"?

henning

--
----------

Fra : Steen

Dato : 06-02-10 23:45

On 2010-02-06 23:19:22 +0100, Henning Jensen said:

> Jeg syntes, at det var en god ide Max fik, med en stafet. Og jeg syntes
> at det blev en succes. For mit vedkommende, blev det til et genhør med
> nogle numre, jeg ikke dagligt går og hører.

Ingen country uden klassens tykke dreng, den slemme uvorne Steve Earle
http://www.youtube.com/watch?v=lhj5Y4gG1Ss&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 00:01

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ingen country uden klassens tykke dreng, den slemme uvorne Steve Earle
> http://www.youtube.com/watch?v=lhj5Y4gG1Ss&feature=related

Det lyder rimeligt godt. Jeg kan bare ikke lige høre at det har meget med
country at gøre. Jeg synes det lyder som noget blues-agtigt nopget

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 09:31

On 07-02-2010 00:01, Åge Halldorsson wrote:

> Det lyder rimeligt godt. Jeg kan bare ikke lige høre at det har meget
> med country at gøre. Jeg synes det lyder som noget blues-agtigt nopget

Nu har du vel (og ikke ligesom med Grand Prix'et), hørt eksemplet?
Hvad med at foreslå et par tyske countrysange? Der må være en tysk
Johnny Cash eller lignende???

Henning

--
----------

Fra : Max

Dato : 07-02-10 10:51

Hej Henning

> Hvad med at foreslå et par tyske countrysange? Der må være en tysk
> Johnny Cash eller lignende???

Det er der da også, søg efter Gunter Gabriel

http://www.youtube.com/watch?v=OwESTCC17wk&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 10:55

On 07-02-2010 10:51, Max wrote:
> Det er der da også, søg efter Gunter Gabriel
> http://www.youtube.com/watch?v=OwESTCC17wk&feature=related

Hva!
Er du hoppet over i "fjendens lejr"
Jeg havde ikke forventet tyske eksempler fra dig?

Henning.

--
----------

Fra : Max

Dato : 07-02-10 11:14

Hej Henning

> Hva!
> Er du hoppet over i "fjendens lejr"

Når jeg siger at jeg spænder vidt, ja så mener jeg det :)

> Jeg havde ikke forventet tyske eksempler fra dig?

Jeg har ikke noget imod tysk musik, men man skal
lære at bedømme det. Jeg voksede op med Heino
og Freddy Heimwhe i ørene, min moder elskede
dem.

Den her får faktisk stadigvæk de små hår til at rejes
sig og jeg kan høre min moder nynne med

http://www.youtube.com/watch?v=LFSDdSoLUR4&feature=related

og kunne man synge sådan, ja så gik man aldrig i seng ---

alene :)

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 11:44

On 07-02-2010 11:13, Max wrote:

> Den her får faktisk stadigvæk de små hår til at rejes
> sig og jeg kan høre min moder nynne med
> http://www.youtube.com/watch?v=LFSDdSoLUR4&feature=related

Det er mange år siden jeg har hørt det nummer Tak.

Jeg må tilføje et lille men: er det "cowbojder"-musik?

Henning

--
----------

Fra : Max

Dato : 07-02-10 13:17

Hej Henning

> Jeg må tilføje et lille men: er det "cowbojder"-musik?

Om det er den ensomme sejler eller the lone ranger
er vel det samme :)

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 13:35

On 07-02-2010 13:16, Max wrote:
> Om det er den ensomme sejler eller the lone ranger
> er vel det samme :)

Tjae... det må jeg tænke lidt over

Henning.

--
----------

Fra : Max

Dato : 07-02-10 13:45

Hej Henning

> Tjae... det må jeg tænke lidt over

Men du har forøvrigt ret, jeg finder det svært at skalne
mellem de forskellige typer, altså hvad er blues, rock,
R&R, country og så vidre. Der er numre hvor man ikke
er i tvivl om at det er ren hestetyvemusik, og andre
hvor man kommer lidt mere i tvivl.

Her er et nummer med en af de få kvinder der står
højt på min liste:

Tanya Tucker - Some Kind of Trouble
http://www.youtube.com/watch?v=eji7UcZRmmM&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 14:07

On 07-02-2010 13:45, Max wrote:

> Her er et nummer med en af de få kvinder der står
> højt på min liste:
> Tanya Tucker - Some Kind of Trouble
> http://www.youtube.com/watch?v=eji7UcZRmmM&feature=related

Det er et godt nummer.

På YouTube siden er der en henvisning til Carrie Underwood "Cowboy Casanova"

http://www.youtube.com/watch?v=Nu32vyCldh8&feature=related

Nogle af hendes numre kan jeg f.eks. også godt lide

Hennning

--
----------

Fra : Max

Dato : 07-02-10 14:22

Hej Henning

> På YouTube siden er der en henvisning til Carrie Underwood "Cowboy
> Casanova"

Jeg vil prøve at lytte lidt mere til hende, umiddelbart faldt jeg
ikke for hende. men hun fortjener måske lidt mere lytten.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 11:50

> http://www.youtube.com/watch?v=LFSDdSoLUR4&feature=related
>
> og kunne man synge sådan, ja så gik man aldrig i seng -- alene :)

Savle savle. Nogen der kender noget til gode sangkursus ? - Det her det er
toppen af tysk slager.
Det er så fantastisk musik, at man kan høre englene synge - selv om der
ingen er

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 10:27

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=LFSDdSoLUR4&feature=related
>
> og kunne man synge sådan, ja så gik man aldrig i seng ---

Hvorfor ikke også, den kvindelige udgave

http://www.youtube.com/watch?v=rKmcEg9hqCk

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 11:48

> Hva!
> Er du hoppet over i "fjendens lejr"
> Jeg havde ikke forventet tyske eksempler fra dig?

Det er da musik på højt plan. det er country, som du snakkede om. Kan du
ikke selv lide det, da?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 11:53

On 07-02-2010 11:48, Åge Halldorsson wrote:

> Det er da musik på højt plan. det er country, som du snakkede om. Kan du
> ikke selv lide det, da?

Jeg har mange LP'er med de gamle "klassiske" countrysangere og prøver at
følge med blandt de nyere.

Henning
--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 11:47

> Hej Henning

> Det er der da også, søg efter Gunter Gabriel
>
> http://www.youtube.com/watch?v=OwESTCC17wk&feature=related

Hold da helt op, hvor han synger god country. Det er dæleme country, så
hesten sparker. Jeg ville ellers have have skrevet Tom Astor. Ham her kendte
jeg slet ikke.
Hvor kender du ham fra. Jeg har aldrig hørt om ham eejheller set ham i nogen
musikshow.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 07-02-10 13:15

Hej Åge

> Hold da helt op, hvor han synger god country. Det er dæleme country,
> så hesten sparker. Jeg ville ellers have have skrevet Tom Astor. Ham
> her kendte jeg slet ikke.

Det undre mig at du ikke kender ham, han er nok skaberen af tysk
sproget contry musik.

> Hvor kender du ham fra. Jeg har aldrig hørt om ham eejheller set ham
> i nogen musikshow.

Sidst i halvfjerdserne var han med i alle musikshows der blev sendt
syd for grænsen.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 11:39

> Der må være en tysk Johnny Cash eller lignende???

Heyyy.... Så, nu røg vi ind på mit fag-område. hehe. Ja, det er der. Country
er stor i Tyskland. Nu skal du høre.

Den tyske Johnny Cash hedder Tom Astor. Her er et klip med ham fra:
http://www.youtube.com/watch?v=wTWIR4HJGDE

Den tyske Heidi Hauge hedder Linda Feller:
http://www.youtube.com/watch?v=VKbvt6NbDZg&feature=related

De tyske Bellami Brothers hedderr Truck Stop:
http://www.youtube.com/watch?v=d3Kpu4itZMM&feature=related

Til sidst smutter vi lige til Bayern, sammen med Nicki:

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 11:47

On 07-02-2010 11:39, Åge Halldorsson wrote:

> Heyyy.... Så, nu røg vi ind på mit fag-område. hehe. Ja, det er der.
> Country er stor i Tyskland. Nu skal du høre.

Fint. Nu begynder der at komme gode eksempler fra vor sydlige naboland.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 11:55

meddelelsen news:4b6e9857$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Til sidst smutter vi lige til Bayern, sammen med Nicki:

Gå væk Tom Astor
http://www.youtube.com/watch?v=wTWIR4HJGDE

Det var NICKI vi skulle til Bayern med:
http://www.youtube.com/watch?v=jft0-Zx_SYM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 12:10

On 07-02-2010 11:55, Åge Halldorsson wrote:
> Gå væk Tom Astor
> http://www.youtube.com/watch?v=wTWIR4HJGDE

Selv om der er mindelser om country, er det så helt ægtecountry?
Og hvor kommer sækkepiber ind i "billdet"? Spiller de på sådan nogle i
de appalachian'ske bjerge.

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 12:18

> Spiller de på sådan nogle i de appalachian'ske bjerge.
>
> Henning

Nej, men det gør de i den skotske på den skotske højderyg.
Måske Tom har en fjern grandfætter som bor ved foden af de skotske bjerge.
Og så var han lige på besøg i Pølseland.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 12:24

On 07-02-2010 12:18, Åge Halldorsson wrote:

> Nej, men det gør de i den skotske på den skotske højderyg.
> Måske Tom har en fjern grandfætter som bor ved foden af de skotske bjerge.
> Og så var han lige på besøg i Pølseland.

Jeg må bøje mig igen. Det er meget sandsynligt

Henning

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 10:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Tja, jeg havde lige sådan håbet på, at jeg kunne have givet dig næsten hvad
du bad om.... Når jeg skriver NÆSTEN, Var det fordi... Jeg havde håbet at
YouTube, ikke bare kunne præsentere dig for, En Tysk Johnny Cash.... Men
givet dig den helt ægte vare Johnny Cash på Tysk... For han har faktisk
lavet adskillige albums på Tysk.

Præcis lige som så mange andre kunstnere, overlevede Johnny Cash også på, at
det Tyske publikum var meget stabilt. Når alle andre svigtede musikken, var
Tyskerne der stadig... Men Tyskerne har alle dage, haft den lille svaghed,
at de elsker deres eget sprog... Så at optræde der, uden også at kunne synge
på Tysk... Nærmest utænkeligt... Så her må du nøjes med ham, i et Tysk
Show....

http://www.youtube.com/watch?v=TOuwwfCWHLE

Da de Tyske indspilninger ser ud til at have undgået YouTube. Men igen, jeg
er ikke særligt god til at finde dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 10:44

On 08-02-2010 10:22, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> Tyskerne der stadig... Men Tyskerne har alle dage, haft den lille svaghed,

Ja og en konsekvent forretningspolitik, samt "The June Family".

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 11:11

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Når alle andre svigtede musikken, var Tyskerne der stadig...

Lad os nu ikke glemme hollænderne.

> Men Tyskerne har alle dage, haft den lille svaghed, at de elsker deres
> eget sprog... Så at optræde der, uden også at kunne synge på Tysk...
> Nærmest utænkeligt...

Det ved jeg nu ikke ligeeeee.......
Jeg tror da bestemt ikke der synges på tysk når "Kandis", "Rocking
Ghost", Bjarne Lisby", "Bjørn og Okay", "Klaus og Servants", "Jeanette
Sund", "Keld og Hilda",
"Butterflies", "Kim og Hallo", "Blue hawai", "Jacob Haugård", "De Glade
Sømænd", "Petmic", "Lis og Per", "Country Sisters", "Kisser og Søren",
Dario Campeotto", "Fede Finn og Funny Boyz", "Thorkild og peter West" og
Susanne Lana" drøner rundt og giver koncerter i Tyskland ?

Af alle de nævnte har jeg kun hørt "Jeanette Sund" synge på tysk på en af
hendes cd-er. Måske "Kandis" en enkelt gang. Men det er jeg ikke sikker på.

http://www.klausogservants.dk/nyhedsmail/februar2009/vandervalk.pdf

http://www.kibaek-rejser.dk/Linstow_files/Musikprogram%202010%201-3.pdf

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 12:54

meddelelse news:4b6fe353$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Af alle de nævnte har jeg kun hørt "Jeanette Sund" synge på tysk på en af
> hendes cd-er. Måske "Kandis" en enkelt gang. Men det er jeg ikke sikker

Ohøj Åge

Jamen den tid vi snakker om lige nu, der var Johnny slet ikke født )

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 07-02-10 10:25

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>

> Det lyder rimeligt godt. Jeg kan bare ikke lige høre at det har meget med
> country at gøre. Jeg synes det lyder som noget blues-agtigt nopget

Pjat med dig. Du kender bare ikke så meget til den slags

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-02-10 13:05

Countrymusik - det er lige mig!

Jeg har så mange favoritter, at det vil føre for vidt at bringe indslag med
dem alle - så jeg har valgt 2 af de helt store, som ikke er her mere.

Først Marty Robbins med en sang, som nok er mest kendt med Elvis - men det
er Marty, der har skrevet den

http://www.youtube.com/watch?v=nzCxtq5dpy0

Og så Jim Reeves - der døde i 1964, men jeg tror aldrig han vil blive glemt
:

http://www.youtube.com/watch?v=9AqESKOaeGk

Hvad så Åge - er det kræs for trommehinderne, eller hvad? *GG*

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 13:38

On 07-02-2010 13:04, Eva Schmidt wrote:

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=nzCxtq5dpy0

> Og så Jim Reeves - der døde i 1964, men jeg tror aldrig han vil blive

Det er den ægte "vare" du har fat i der

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 14:19

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad så Åge - er det kræs for trommehinderne, eller hvad? *GG*
>

> mvh Eva

Det er guf guffenuf . Især den sidste

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 10:37

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> glemt :
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9AqESKOaeGk
>

> Hvad så Åge - er det kræs for trommehinderne, eller hvad? *GG*

Hej Eva...

Så skulle du lige sætte dig ned, og lytte til denne her...

http://www.youtube.com/watch?v=JaEGlYFhnRc

Den hører absolut hjemme i sværvægtklassen.

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-02-10 14:01

> Hej Eva...
>
> Så skulle du lige sætte dig ned, og lytte til denne her...
>
> http://www.youtube.com/watch?v=JaEGlYFhnRc
>
> Den hører absolut hjemme i sværvægtklassen.
>
> M.V.H....Benny..

Jamen, den kender jeg da godt - den er på en af de Cd´ere, jeg har med
Gentleman Jim!

Den er bare god - som langt de fleste sange med ham.

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-10 00:32

> [...]
> Gentleman Jim!
>
> Den er bare god - som langt de fleste sange med ham.

Tja, og den eneste sang ( hvis man kan kalde den det ) jeg kender,
med en spøgelseshund .

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-10 14:34

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så skulle du lige sætte dig ned, og lytte til denne her...
>
> http://www.youtube.com/watch?v=JaEGlYFhnRc
>
> Den hører absolut hjemme i sværvægtklassen.

Er det da ikke T. Texas Tyler?

--
Uffe Bærentsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 12:55

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Er det da ikke T. Texas Tyler?
>

> --
> Uffe Bærentsen

Det er muligt han også har lavet den, det skal jeg ikke kunne sige...

Men den er fra Jim Reeves Albummet " Talkin' to your heart,"

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 09:28

On 06-02-2010 23:45, Steen wrote:

> Ingen country uden klassens tykke dreng, den slemme uvorne Steve Earle
>Det var et godt eksempel.

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 10:01

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ingen country uden klassens tykke dreng, den slemme uvorne Steve Earle
> http://www.youtube.com/watch?v=lhj5Y4gG1Ss&feature=related

Nej, Men så lad os da lige snuppe den her også...

Desværre igen, lidt vag lyd...

http://www.youtube.com/watch?v=pTftFVucPaU&feature=PlayList&p=E406CE8D044DA083&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 10:48

On 08-02-2010 10:01, Benny Mortensen wrote:

> Desværre igen, lidt vag lyd...

Det er udmærket. Er det en Fursk "kountry"? Her mangler kun skotten med
sækkepiben.

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 11:00

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Nej, men dog ikke så langt derfra, men fra nordsiden af fjorden. Den vokale
forgrund, er såmænd Radio manden Keld Thorbjørn. Også manden bag ordene "
Agurk er et fattigt ord, i så stor en sammenhæng " Om det så omhandler Rock
Elektrikeren, som var med i gruppen, skal jeg ikke kunne sige... Men det
påstås, at grunden til, han ikke blev folde ud mand, var at ingen gad folde
ud, så mange gange. ))... Men nu kom de jo som regel ikke længere, end
det kunne klares på en To Gears Diesella ( Af ældre model ).... Nå spøg til
side, de var nu ret kendte dengang ) Men de kunne vel næsten se Livø fra
deres vinduer... Og så nærmer vi os da Fur.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 11:20

Tak for uddybende oplysninger

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 11:27

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Og her er lige noget at forlyste dig med angående din nye interesse for
country. Det er TRUCKNET RADIO 94,3 fm
fra Sverige. Det er ægte country konstant.

http://www.trucknetradio.se/radio.php

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 11:36

> Og her er lige noget at forlyste dig med angående din nye interesse for
> country. Det er TRUCKNET RADIO 94,3 fm
> fra Sverige. Det er ægte country konstant.
>
> http://www.trucknetradio.se/radio.php

Hvorfor gå over åen efter vand ?

http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=k&name=country

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 12:21

> Hvorfor gå over åen efter vand ?
>
> http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=k&name=country
>
> Henning

Fordi dan danske spand vand indeholder mere pop-orienteret country,
rock-country og sån

Den svensk vandspand indeholder den ægte mere originale traditionelle
country. Det som Usa-erne kalder "Traditional country" eler "real country".

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-10 10:09

> [...]

> x-faktor beslutter at danne sit eget country-band, med musikere han
> tidligere har været med til at kassere, så er det lidt "langt ude".

Så må vi hente det i sydstaterne i USA, og jeg kan ikke komme i tanker om et
bedre og sjovere nummer i den genre, end Rodney Carringtons "Show Them To
Me":

http://www.youtube.com/watch?v=HbihpBjckvk

Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 10:15

On 07-02-2010 10:08, Alex Linaa wrote:

> [...]
> bedre og sjovere nummer i den genre, end Rodney Carringtons "Show Them To

Et herligt link. Tak

Show them to me, show them to me
Unclasp your bra and set those puppies free
They'd look a whole lot better without that sweater baby I'm sure you'll
agree
If you got, two fun bags,
Show them to me

Henning

--
----------

Fra : Anglachel

Dato : 07-02-10 10:17

Så må vi hellere tage fat i Will Oldham, verdens største melankoliker. Her
med "I see a Darkness" i live version:

http://www.youtube.com/watch?v=q_RTh1qOv6A&feature=related

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 10:30

> Så må vi hellere tage fat i Will Oldham, verdens største melankoliker.
> Her med "I see a Darkness" i live version:
> http://www.youtube.com/watch?v=q_RTh1qOv6A&feature=related

Tak.
Jeg så på YouTube at der var klip fra Roskilde i 2008. Oplevede nogen af
jer ham der

Henning.

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 10:20

Alex Linaa's contry-bidrag får mig til at undres over:
Hvor er alle kvinderne henne???
Har I jaget dem ud af gruppen eller kan de bare ikke lide musik???

Henning.

--
----------

Fra : Jensen

Dato : 07-02-10 10:40

On Sun, 07 Feb 2010 10:20:04 +0100, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

>Alex Linaa's contry-bidrag får mig til at undres over:
>Hvor er alle kvinderne henne???
>Har I jaget dem ud af gruppen eller kan de bare ikke lide musik???

De er ovre i kattegruppen...

--
Thomas

Fra : Max

Dato : 07-02-10 10:55

Hej Henning

> Hvor er alle kvinderne henne???
> Har I jaget dem ud af gruppen eller kan de bare ikke lide musik???

Lagde du ikke selv grundlaget højere oppe i tråden, kvinder skal
ses ikke høres :)

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 12:12

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Country har aldrig "slået an" her i landet.

Skal vi ikke lige høre Australiens svar på Amnerikanske Alan Jackson.

Han hedder Slim Dusty. Her er man med en kængurosang:
http://www.youtube.com/watch?v=CwvazMc5EfE&feature=related

I Danmark har vi jo også en countrygruppe som ikke er så kendt, men de
spiller en del i landets mange countryklubber. Her synger de om en tom
stald:
http://www.youtube.com/watch?v=QlO7KayHxbo&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 12:22

On 07-02-2010 12:11, Åge Halldorsson wrote:

> Skal vi ikke lige høre Australiens svar på Amnerikanske Alan Jackson.
>
> Han hedder Slim Dusty. Her er man med en kængurosang:
> http://www.youtube.com/watch?v=CwvazMc5EfE&feature=related

Australsk musik er ikke meget hørt (eller tager jeg også fejl der?)

Lige netop det nummer har jeg nu altid syntes, at kun een kan synge
rigtigt og det er Tom Waits:

http://www.youtube.com/watch?v=CU9dTgd0zCI

Tak for forslag.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 14:42

> Australsk musik er ikke meget hørt (eller tager jeg også fejl der?)

Øhhhh.......Det skulle jeg mene at du gør.
Australsk country er ret kendt i Danmark og også populært - det høres i
radioen hver dag - i hvertt fald her.
Men det kommer nok an på om man lytter til de radiostationer som spiller
underholdningsmusik.
Er du sikker på du lytter til de "rigtige" radiostationer, siden du ikke
mener at country er ret populært ?
http://www.limfjordplus.dk/

Nå, men det var australsk musik. Jeg regner med at du kender nedenstående
australske sangere. Eller tager jeg fejl?
Sådan noget spilles i radioen dagligt.

Værsågod - kendt sanger nr. 1:
http://www.youtube.com/watch?v=MilfP2fVLhU

http://www.youtube.com/watch?v=C7C9nuLED3o&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4LvG1JRxcsc&feature=related

Værsågod - kendt sanger nr. 2:
http://www.youtube.com/watch?v=T1gRxqzEVbQ

http://www.youtube.com/watch?v=nP1iDhRf0a8

http://www.youtube.com/watch?v=duUxvDbfps0

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 14:50

meddelelsen news:4b6ec324$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Øhhhh.......Det skulle jeg mene at du gør.
> Australsk country er ret kendt i Danmark og også populært - det høres i
> radioen hver dag - i hvertt fald her.

Hvordan kunne jeg glemme et af Danmarks største hit for et par år siden. Det
var australsk musik.

http://www.youtube.com/watch?v=4nmz6RX9gUQ

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 15:35

On 07-02-2010 14:49, Åge Halldorsson wrote:

> Hvordan kunne jeg glemme et af Danmarks største hit for et par år siden.
> Det var australsk musik.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=4nmz6RX9gUQ

Jeg må have fat i noget mere Linfjordsmusik

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 16:27

> On 07-02-2010 14:49, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg må have fat i noget mere Linfjordsmusik
>
> Henning.

Her der en som har skrevet om stationen:

CITAT START
Om dagen lytter jeg til Limfjord Plus som sender fra Mors
og de spiller masser af dansktop, country og gode gamle hits på tysk
og svensk m.m. Her kunne DR lære noget.

Venlig hilsen Viggo Burkarl
CITAT SLUT

Ps: men de spiller altså også en masse hollansk slager hver dag. Så
stationens ingredienser er:
dansktop, tysk slager, skandinavisk danseband, hollandsk slager
OG EN MASSE COUNTRY -
Jeg gætter på at andelen er ca. 25% af alle spillede plader dagen igennem er
i country-genren
Der er yderligere ugentlige specialprogrammer med country

Stationen kan aflyttes i Thy, Mors, Salling og Holstebro-, Struer- og
Lemvig-området
via sendemaster ved vildsund og området mellem Holstebro og Vestkysten.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 15:34

On 07-02-2010 14:41, Åge Halldorsson wrote:

> Er du sikker på du lytter til de "rigtige" radiostationer, siden du ikke
> mener at country er ret populært ?
> http://www.limfjordplus.dk/

Hvor ligger Limfjorden henne?

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 16:16

> Hvor ligger Limfjorden henne?
>
> Henning

Ude i vandet

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 07-02-10 17:47

meddelelse news:4b6ed936$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ude i vandet
>
> Hilsen Åge

Så kan hr. Henning lære det, kan han!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 20:38

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Så kan hr. Henning lære det, kan han!

Ja, og lad os i den forbindelse lige snuppe lidt musik fra Limfjorden, nu
vis nakker om Limfjorden.
Det her er vist fra VestHimmerlands, ca 5 km. øst for Fur, som er
surfing-området i Limfjorden.

http://www.youtube.com/watch?v=TKNM6fAiJjs&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 20:42

meddelelsen news:4b6f16b0$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> vis nakker om Limfjorden.
> Det her er vist fra VestHimmerlands, ca 5 km. øst for Fur, som er

Nårhhh nej. det er sgu da fra USA. Glem det. Den hedder jo også "Surfing
USA".

Jilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 21:21

> Nårhhh nej. det er sgu da fra USA. Glem det. Den hedder jo også "Surfing
> USA".

Nå det var godt! Her er der stadig is på vandene.

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 10:41

meddelelse news:4b6f1798$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4b6f16b0$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nårhhh nej. det er sgu da fra USA. Glem det. Den hedder jo også "Surfing

Shu-Bi-Dua synger da ellers, at de går rundt og ligner....

Folk fra Østerbro.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 21:19

On 07-02-2010 20:38, Åge Halldorsson wrote:

> Ja, og lad os i den forbindelse lige snuppe lidt musik fra Limfjorden,
> nu vis nakker om Limfjorden.

Er det Limfjorden man ser ?

Henning Jensen
--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 21:32

> Er det Limfjorden man ser ?

Ja, hvis man bor tæt ved den.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 21:57

On 07-02-2010 21:32, Åge Halldorsson wrote:

> Ja, hvis man bor tæt ved den.

Der bliver sgu noget at se på, når jeg til sommer sidder på plænen foran
Bryghuset.
Med en kold øl foran mig, og svalende tysk schlager i baggrunden. Kan
man se England i horisonten?

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 22:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

..
> Med en kold øl foran mig, og svalende tysk schlager i baggrunden. Kan man
> se England i horisonten?
>
> Henning.

Jeg tror i hvert fald du kan se dobbelt ret hurtigt.
Ølflasklerne er i halv München-ølkrus-størrelse

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 21:55

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> On 07-02-2010 20:38, Åge Halldorsson wrote:

> Er det Limfjorden man ser ?

Ja, kun hvis man bor ved den.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 19:17

Jeg fornemmer at emnet er ved at være "slidt op".
Nu er det så meningen, at en anden skal påtage sig opgaven, at føre
stafetten videre.
Og det er et svært valg.

Det forbavsede mig, at så mange af jer kunne lide denne genre
Næsten alle eksempler har holdt sig til emnet, måske bortset fra
"sømanden" og så skotten med sækkepiben.
Og der har været nogle spændende imellem, som jeg vil lytte lidt mere til.

Men især en, som måske nok er en "traver", men som jeg havde glemt,
morede mig meget, nemlig Rodney Carringtons "Show Them To Me".

http://www.youtube.com/watch?v=HbihpBjckvk

Det var Alex Linaa der bragte dette nummer på banen, og jeg håber, at
han vil fortsætte med en ny stafet ????

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 20:40

> og så skotten med sækkepiben.

Skotsk højlands-country

> Det var Alex Linaa der bragte dette nummer på banen, og jeg håber, at han
> vil fortsætte med en ny stafet ????

Så skal vi da vist have næseringen sat på igen.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-10 20:48

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det forbavsede mig, at så mange af jer kunne lide denne genre

Jeg kan egentlig overhovedet ikke lide den, men det nummer jeg fandt har
"visse" andre kvaliteter end de musikalske ;)

Joda, jeg skal lige tænke....

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 21:23

On 07-02-2010 20:48, Alex Linaa wrote:

> Jeg kan egentlig overhovedet ikke lide den, men det nummer jeg fandt har
> "visse" andre kvaliteter end de musikalske ;)

Det var heldigt

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 09:29

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Tja, det kan jeg fint tilslutte mig, og kom da så i tanker om et
dejligt gammelt nummer....

Ville egentligt have fundet den med Rick Nelson, men den var
der åbenbart ikke... Eller også er jeg bare ikke god til at finde dem

http://www.youtube.com/watch?v=MJuMn1cG9yM&feature=PlayList&p=63D9C71AB6FA2670&playnext=1&playnext_from=PL&index=44

Men Ok, Warner Mack, kan vel også bruges...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 10:28

On 08-02-2010 09:29, Benny Mortensen wrote:

> Men Ok, Warner Mack, kan vel også bruges...

Den ægte vare. Han er god. Jeg vil prøve at finde en CD med ham

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 09:57

> [...]
> et upopulært emne jeg vælger.
>
> Country har aldrig "slået an" her i landet.

Om det har slået an, skal jeg lade være med at blande mig i, det er der
sikkert nok, der gider skændes om...

Men Waylon Jennings, er vel aldrig helt galt...

http://www.youtube.com/watch?v=NvlE14cM-zk

Og den samme på Dansk

http://www.youtube.com/watch?v=k4uuJBcvyjs

Desværre er lyden noget vag her....