Ny stafet, dagens vejr
Fra : Max

Dato : 05-02-10 19:58

Hej

Jeg lovede Henning Jensen at gøre forsøget med
at starte en ny stafet.

Vi prøver at få den til at løbe ca. 1 døgn ad gangen.

Link's til Youtube og lignende er naturligvis den bedste
løsning, men en beskrivelse kan også gøre det.

Og så skal man beskrive kort hvorfor man har valgt
som man har, og jeg syntes et loft på en 2-3 stykker
er en god ting.

Den der har stafetten vælger uanset hvad hvem der
skal have den vidre.

Indvendinger mod stafetten og formen er naturligvis
velkommet.

Jeg vælger frost og sne som dagens vejr.

Frost får mig altid til at tænke på nogle linier
fra en god sang:

It was dark all around.
There was frost in the ground
When the tigers broke free.

http://www.youtube.com/watch?v=bjFZLJA3Wqg&feature=related

og sne får jo den dårlige samvitighed til at dukke op

Så TV2 med Der Trænger Til At Blive Skovlet Noget Sne

men den er ikke på røret.

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-02-10 00:04

Max skrev:

> Jeg vælger frost og sne som dagens vejr.

Bortset fra danske sange som "sneflokke kommer
vrimlende" og "spurven sidder stumt bag kvist",
http://www.youtube.com/watch?v=D4AsyQtdJS8
synes jeg det er svært at komme i tanker om noget
snemusik.

Men så er der jo Frank Zappa - Don't Eat That Yellow Snow:
http://www.youtube.com/watch?v=CmVvgo1wxh4

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 06-02-10 00:36

Hej Herluf

> synes jeg det er svært at komme i tanker om noget
> snemusik.

Ja, der går let jul i det :)

> Men så er der jo Frank Zappa - Don't Eat That Yellow Snow:

Tænkte lidt på den, men syntes at den var for let :)

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-02-10 09:32

On 05-02-2010 19:58, Max wrote:

> Jeg vælger frost og sne som dagens vejr.

Jeg bliver i julestemningen. Jeg har stadig et par grangrene og lidt
pynt hængene, så det er ok
Min umiddelbare association er Birthe Kjærs et par år gamle jule CD
”Let It Snow”. Det er fordi jeg fik den i julegave.
Jeg ville nok ikke selv have købt den, men jeg må tilstå, at have hørt
den nogle gange her i julen og syntes at den er ganske god til
lejligheden. Det er alle de engelske jule-"schlagere".

http://www.imusic.dk/cd/5700772201364/birthe-kj-r-2007-let-it-snow-cd

YouTube har desværre ikke noget eksempel fra denne CD.
Mit eksempel er en klar modsætning til sneens hvide farve, men passer
godt til Grand-Prix-årstiden.

http://www.youtube.com/watch?v=90G9cp3YQeI

Er jeg dømt ude?

Henning Jensen.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Max

Dato : 06-02-10 09:39

Hej Henning

> Jeg ville nok ikke selv have købt den, men jeg må tilstå, at have hørt
> den nogle gange her i julen og syntes at den er ganske god til
> lejligheden. Det er alle de engelske jule-"schlagere".

Nu er julesange jo noget de fleste har et særligt forhold til,
jeg spille f.eks. Jim Reeves til jul, ellers ikke.

> http://www.youtube.com/watch?v=90G9cp3YQeI

Det var så en af de klassiske rædsler du fik slæbt frem der :)

> Er jeg dømt ude?

Her bliver ingen dømt ude, nogen dømmer sig selv ude,
men det er en helt anden sag.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 06-02-10 19:42

Hej Henning

> Mit eksempel er en klar modsætning til sneens hvide farve, men passer
> godt til Grand-Prix-årstiden.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=90G9cp3YQeI

Du får så stafetten for at have inspireret mig til at starte den og
for at have valgt det nummer som jeg mindst syntes om :)

Start en ny tråd med den næste stafet, og sørg for at emnet bliver
sådan at tråden ikke blandes med denne tråd.

Take it away Henning.

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-02-10 19:51

On 06-02-2010 19:42, Max wrote:
> [...]
>
> Start en ny tråd med den næste stafet, og sørg for at emnet bliver
> sådan at tråden ikke blandes med denne tråd.

Det var dog ondskabsfuldt
Jeg vender tilbage. Jeg er nød til at se Grand Prix'er for senere at
kunne rakke det ned

Henning Jensen

--
----------

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-02-10 10:36

> [...]
>
> Indvendinger mod stafetten og formen er naturligvis
> velkommet.
>

> Jeg vælger frost og sne som dagens vejr.

Hvad med B-siden til Happy Xmas (the war is over)
Listen the snow is falling:
http://www.youtube.com/watch?v=RDO0jZW4eFc

Det er da ikke en man hører hver dag med mindre man har singlen

Fra : Max

Dato : 06-02-10 11:17

Hej Allan

> Det er da ikke en man hører hver dag med mindre man har singlen

Forhåbentlig en bedre version end den skrattende slidte udgave på
tuben.

Ps: du kan hente den på TDC Play.

--
Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-02-10 12:05

> Forhåbentlig en bedre version end den skrattende slidte udgave på
> tuben.
>
> Ps: du kan hente den på TDC Play.

Rolig nu...jeg passer skam på mine vinyler

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 13:26

On Sat, 6 Feb 2010 10:35:58 +0100, "Allan Krautwald"
<allan@kanelbolle.dk> wrote:

> [...]
>Listen the snow is falling:
>http://www.youtube.com/watch?v=RDO0jZW4eFc
>
>Det er da ikke en man hører hver dag med mindre man har singlen

Nej gudskelov

Hun skulle fanme spæres inde.

per

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-02-10 13:32

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hun skulle fanme spæres inde.
> --

Pjat med dig.

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 13:52

On Sat, 6 Feb 2010 13:31:55 +0100, "Allan Krautwald"
<allan@kanelbolle.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Pjat med dig.
Synge kan hun sku ikke.

per

Fra : Max

Dato : 06-02-10 17:55

Hej Per

> Synge kan hun sku ikke.

Og hvad så, jeg kender en del kvinder der godt kan synge,
men som laver noget der er værre at høre på.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 18:45

Hvad har det med sagen at gøre.

per

Fra : Max

Dato : 06-02-10 19:30

Hej Per

> Hvad har det med sagen at gøre.

At man ikke nødvendigvis behøver at synge godt
for at lave godt musik.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 20:00

On Sat, 6 Feb 2010 19:29:48 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>At man ikke nødvendigvis behøver at synge godt
>for at lave godt musik.

Nu er det Yoko Ono sangstemme jeg hentyder til.

OG
Hun er efter min mening ganske enkelt en tåbe.
Og hun kan sku ikke engang huske hvor mange år siden det er John
døde.

per

Fra : Max

Dato : 06-02-10 20:54

Hej Per

> Nu er det Yoko Ono sangstemme jeg hentyder til.

Og det er det du får en kommentar til.

> Hun er efter min mening ganske enkelt en tåbe.
> Og hun kan sku ikke engang huske hvor mange år siden det er John
> døde.

Og hvad har det med musik at gøre ?

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 21:11

On Sat, 6 Feb 2010 20:53:31 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Og det er det du får en kommentar til.

Og.- jeg kan stadig ikke høre at hun synger godt.

Har du et link til. hvor hun synger godt, ??
Eller mener du at hun synger godt.?

>Og hvad har det med musik at gøre ?

Hvis du så, så var der et "OG" med. alså en tilføjelse...
og nej, det har kun noget med hendes person at gøre.

per

Fra : Max

Dato : 06-02-10 21:19

Hej Per

> Og.- jeg kan stadig ikke høre at hun synger godt.
>
> Har du et link til. hvor hun synger godt, ??
> Eller mener du at hun synger godt.?

Jeg skrev jo at man ikke behøver at synge godt
for at lave godt musik, er det så svært at forstå ?

> Hvis du så, så var der et "OG" med. alså en tilføjelse...
> og nej, det har kun noget med hendes person at gøre.

Og hvad kommer hendes person ved når vi taler musik ?

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 21:45

On Sat, 6 Feb 2010 21:19:03 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Jeg skrev jo at man ikke behøver at synge godt
>for at lave godt musik, er det så svært at forstå ?

Næ men jeg er sku ligsglad med hendes musik, når jeg taler om hendes
sangstemme. Kan du ikke forstå det.

Og du har stadig ikke svaret på det væsentlige.
men det er også ligemeget.Max.

>Og hvad kommer hendes person ved når vi taler musik ?

Ligesom du blander musik og sangstemme sammen mesterjaki.

per

Fra : Max

Dato : 06-02-10 22:05

Hej Per

> Ligesom du blander musik og sangstemme sammen mesterjaki.

Jeg tror jeg holder her.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 22:23

On Sat, 6 Feb 2010 22:04:44 +0100, "Max"

så jeg frem til.

per

Fra : Hauge

Dato : 06-02-10 22:30

Per H skrev:
> så jeg frem til.

Hold da op, æv bæv bussemand... Var det virkelig hvad du kunne klare?
Hvorfor stoppede du ikke selv som den første?

/Hauge

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 22:37

On Sat, 06 Feb 2010 22:30:08 +0100, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Hold da op, æv bæv bussemand... Var det virkelig hvad du kunne klare?
>Hvorfor stoppede du ikke selv som den første?
>
>/Hauge

Fordi jeg forventede et svar, og ikke en gang pladder.
jeg spurgte kun om sangstemme, intet andet.

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-02-10 21:12

Per H skrev:

>Og hun kan sku ikke engang huske hvor mange år siden det er John
>døde.

Så har hun det ligesom alle andre der ikke går og tænker på ligegyldige
hændelser.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 21:16

On 06 Feb 2010 20:11:46 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Så har hun det ligesom alle andre der ikke går og tænker på ligegyldige
>hændelser.

Det er ik ligegyldigt for hende, i henhold til hvor meget hun holdt
af ham. Og stadig forguder ham hvergang hun snakker om musik.

Men det er måske et spil for galleriet.. Hun lever jo stadig af hans
arv...

per

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-02-10 22:38

> Så har hun det ligesom alle andre der ikke går og tænker på ligegyldige
> hændelser.

Nå da...kunne du gribe så dybt i lokumsspanden....flot Klattrup.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-02-10 18:05

> Synge kan hun sku ikke.
> --
>
> Mvh
>
> per

Det afhænger af ørerne, der hører

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 18:44

On Sat, 6 Feb 2010 18:04:52 +0100, "Allan Krautwald"
<allan@kanelbolle.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det afhænger af ørerne, der hører

Så nævn et nummer hvor hun synger godt.

per

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-02-10 22:40

> Så nævn et nummer hvor hun synger godt.
> --

Hendes bidrag til Sometime in New York City er glimrende og hendes numre på
Double Fantasy nærmer sig det fremragende.
Ellers er hendes 3 albums fra 80'erne: Seasons of Glass, It's alright og
Starpeace vil nok de bedste efter min mening.

Fra : Per H

Dato : 06-02-10 22:54

On Sat, 6 Feb 2010 22:40:28 +0100, "Allan Krautwald"
<allan@kanelbolle.dk> wrote:

> [...]
>Ellers er hendes 3 albums fra 80'erne: Seasons of Glass, It's alright og
>Starpeace vil nok de bedste efter min mening.

ok.
Af det jeg har hørt, har hun aldrig præsteret noget jeg syndtes er
god sangstemme. Det minder nærmest om en syg kat.

Seasons of Glass. arrrg
og
http://www.youtube.com/watch?v=bfZvHuh7wKM&feature=related

Jeg kan lige klare denne, uden at slukke for hende
http://www.youtube.com/watch?v=l7ZMiQB6fwo&feature=related

per

Fra : Anglachel

Dato : 06-02-10 11:49

Mew: Snowbrigade

http://www.youtube.com/watch?v=TiHZgawjA0g

Det var det eneste jeg kunne huske på stående fod.

Fra : Max

Dato : 06-02-10 11:54

Hej Anglachel

> Det var det eneste jeg kunne huske på stående fod.

Det var da et bud.

--
Mvh Max

Fra : Anglachel

Dato : 06-02-10 18:06

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Mew: Snowbrigade
>
> http://www.youtube.com/watch?v=TiHZgawjA0g
>
> Det var det eneste jeg kunne huske på stående fod.

Så kunne jeg lige tilføje 15 feet of pure white snow af Nick Cave

http://www.youtube.com/watch?v=FEywlKpOTSk&feature=PlayList&p=ABFDC298A2F556CB&playnext=1&playnext_from=PL&index=65

og relateret

Joy Division med Ice Age

http://www.youtube.com/watch?v=MHAvP7gfg5M

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-02-10 12:24

> [...]

> og sne får jo den dårlige samvitighed til at dukke op
>
> Så TV2 med Der Trænger Til At Blive Skovlet Noget Sne

<http://www.youtube.com/watch?v=z4ih3JVrRPE>

Fordi ... ja, titlen siger vist det hele. Og Agalloch kan om nogen
fremmane en kold og isnende stemning ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-10 13:19

> Jeg vælger frost og sne som dagens vejr.

Det får mig til at tænke på "Ice Queen", med Within Temptation:

http://www.youtube.com/watch?v=VoQIFG0oub4

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-02-10 13:26

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det får mig til at tænke på "Ice Queen", med Within Temptation:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=VoQIFG0oub4

sangen er fed, men gudfader en dårlig video ...

/thomas

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-02-10 13:53

Max wrote:
> [...]
>
> og sne får jo den dårlige samvitighed til at dukke op
>
> Så TV2 med Der Trænger Til At Blive Skovlet Noget Sne

Det er til gengæld et nummer som jeg forbinder med vinter, sne og ikke
mindst kulde:

Wintertime Love med Doors

http://www.youtube.com/watch?v=2LvMaPHmMw4&feature=related

er stadig et af de bedste Doors numre, og de lavede godt nok mange gode.

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-02-10 14:04

On 05-02-2010 19:58, Max wrote:

> Jeg vælger frost og sne som dagens vejr.

Jeg ser at der nævnes gamle vinyler. Jeg tror at jeg har denne med Elvis
på en af slagsen:

Snowbird:

Beneath this snowy mantle cold and clean
The unborn grass lies waiting
for its coat to turn to green
The snowbird sings a song he always sings
And speaks to me of flowers
that will bloom again in spring

http://www.youtube.com/watch?v=GhEGz7CsOVc&feature=related

Henning Jensen.

--
----------

Fra : perhag

Dato : 06-02-10 06:23

On 5 Feb., 19:58, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Jeg lovede Henning Jensen at gøre forsøget med
> at starte en ny stafet.
>
> Jeg vælger frost og sne som dagens vejr.

Det var ellers den varmeste dag siden nytår i går. Men generelt for
vinteren kommer man i tanke om følgende:

Kim Larsen - Det er en kold tid

http://www.youtube.com/watch?v=ohg3u8LB8Os

Bifrost har intet med frost at gøre, men denne sang handler om en
fallent, som altså er ude i kulden:

Bifrost - Rippet og flået

http://www.youtube.com/watch?v=EUGA88UANHs

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 06-02-10 18:13

Fra : Max

Dato : 06-02-10 18:21

Hej Thomas

> Frank Zappa - Don't Eat That Yellow Snow

Den er brugt :)

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 09:02

> Hej Thomas

> Den er brugt :)
>
> --
> Mvh Max

Puha, jeg tror der nok engang, gik en anelse ged i en tråd...
Helt uden Åge's indblanden....

Det vejret mest minder mig om, er nok en sang, som
uheldigvis intet har med Sne & Frost at gøre, men nok
mere, min egen samvittighed, og vel så egentligt den
følelse, som sangen indirekte beskriver....

Raquel Rastenni's Heksedansen....

Bortset fra, at jeg lige som forestiller mig,
mig selv som hende. Bare med skovl og sneskraber,
og trods en ihærdig indsats, aldrig bliver færdig...

Med tæt på 100 meter indkørsel, bliver for meget sne
og så på en gang, nok aldrig helt vildt populært her )
Og jeg er nok lidt for mager, til at holde af frostvejr

Ska' vi prøve at skrive en sang om emnet i stedet... ?
Her var da nogle lidt pudsige indfaldsvinkler at starte med :)

M.V.H....Benny..