brænding af musik-CD'ere??
Fra : ejbjerg

Dato : 03-08-01 21:21

Det må man vist ikke......
Men skulle man alligevel have lyst til at prøve - er det så muligt med TOAST
4.1.2. CD'en skal kunne afspilles i et almindeligt musikanlæg.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-01 22:22

ejbjerg <ejbjerg@dadlnet.dk> wrote:

> Men skulle man alligevel have lyst til at prøve - er det så muligt med TOAST
> 4.1.2. CD'en skal kunne afspilles i et almindeligt musikanlæg.

Ja.

Vær opmærksom på at en række fabrikanters afspillere ikke vil afspille
CD-RW. Pioneer kan klare alt, mens Sony sjældent vil kendes ved CD-RW
(de ejer jo også et af verdens største pladeselskaber)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-08-01 13:15

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> CD-RW. Pioneer kan klare alt, mens Sony sjældent vil kendes ved CD-RW
> (de ejer jo også et af verdens største pladeselskaber)

Jeg har da brændt en del CD'ere (Verbatim, Kodak, Fuji oma) med Toast og
afspillet dem i alt fra bilstereo, Denon, ghettoblastere, computere og
så videre - aldrig problemer.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 13:27

> Jeg har da brændt en del CD'ere (Verbatim, Kodak, Fuji oma) med Toast og
> afspillet dem i alt fra bilstereo, Denon, ghettoblastere, computere og
> så videre - aldrig problemer.

?, jeg har heller ikke skrevet at det ikke kan lade sig gøre...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-08-01 13:36

> ?, jeg har heller ikke skrevet at det ikke kan lade sig gøre...

Næ, næ, men jeg synes bare tit, der er tråde om problemer med
hjemmebrændte CD'ere.

Jeg tror de fleste begår den fejl at de vælge No name CD'ere fra Bilka
samt at de brænder ved max. hastighed, så bør de jo næsten gå galt.

Jeg er ikke i tvivl om at du Morten er alt for nørdet (positivt ment)
til at begå den slags eksperimenter. )))))

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 14:16

> Jeg er ikke i tvivl om at du Morten er alt for nørdet (positivt ment)
> til at begå den slags eksperimenter. )))))

det er jeg helt sikkert

jeg har brændt tre meget vigtige back-up CD'ere, som jeg har alvorlige
problemer med at læse, fordi de er brændt på et dårligt medie... Alene
det at mounte dem kan tage op til en halv time, forudsat det over
hovedet lader sig gøre. Det er endnu ikke lykkedes mig at få kopieret
alle filer over på harddisken

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-08-01 17:16

> [...]

> det at mounte dem kan tage op til en halv time, forudsat det over
> hovedet lader sig gøre. Det er endnu ikke lykkedes mig at få kopieret

Med fare for at lyde nedladende (bestemt ikke meningen), men har du
prøvet at læse dem i brænderen? Det er min erfaring, at brænderne har
væsentligt nemmere ved at læse CD'er, som enten er brændt på dårlige
medier eller er brændt "for hurtigt".

Du har sikkert prøvet det...

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 19:34

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Du har sikkert prøvet det...

ja

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-01 13:43

In article <1exmcux.njyw8k1w0r5dsN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg har da brændt en del CD'ere

CD-RW'ere?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-08-01 15:49

> CD-RW'ere?

Verbatim fra Bog &ide har jeg fin erfaring med. Aner ikke om det er
CD-RW ?!

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-08-01 23:41

.... Hvad hvis man bruger iTunes? Kan man så brænde i et ordentligt format,
så man kan smide cd'en i en almindelig cd-afspiller, eller laver programmet
bare mp3-filer?

/Martin

Fra : Karl Antz

Dato : 03-08-01 23:51

Martin Larsen <mtls@mac.com> wrote:

Via Indstillinger i iTunes kan du cia Import Using/AIFF Encoder vælge
det format lydfiler på en musikCD har.

Hilsen ka'l

Karl Antz
Albaniensgade 4
DK 2300 København
+45 3258 1630

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 06-08-01 08:54

ejbjerg <ejbjerg@dadlnet.dk> wrote:

> Det må man vist ikke......

Jaeh, ... må man nu ikke også det? Copy-Dan har jo rodet noget rundt i
afgifter og regler de seneste par år, men nu er der da kommet
blank-medie-afgift på CD'erne, hvorfor jeg skulle mene, at det så må må
være lovligt at "optage" en CD over på en anden til privat brug.

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 06-08-01 22:13

Stig Leerbeck <simple@post3.tele.dk> wrote:

> men nu er der da kommet
> blank-medie-afgift på CD'erne, hvorfor jeg skulle mene, at det så må må
> være lovligt at "optage" en CD over på en anden til privat brug.

Det har du ret i. Se denne artikel:
<http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=163221>

--
Jonas @ 11°56°
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk>

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 07-08-01 11:34

ejbjerg <ejbjerg@dadlnet.dk> wrote:

> Det må man vist ikke......
> Men skulle man alligevel have lyst til at prøve - er det så muligt med TOAST
> 4.1.2. CD'en skal kunne afspilles i et almindeligt musikanlæg.

Man kan oveniøbet brænde mp3'ere ned så de kan høres på anlægget...

--
Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk * http://www.trekkies.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-08-01 12:23

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> Man kan oveniøbet brænde mp3'ere ned så de kan høres på anlægget...

hvis man har en CD/DVD afspiller der kan klare MP3

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-08-01 12:55

In article <1exru28.1bz5dyh1skj72vN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> hvis man har en CD/DVD afspiller der kan klare MP3

Nah, Toast oversætter dem selv til det rigtige format, så de kan
afspilles på en alm. CD-afspiller.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-08-01 13:08

> Nah, Toast oversætter dem selv til det rigtige format, så de kan
> afspilles på en alm. CD-afspiller.

Så brændes de jo i almindeligt Audio-CD format, og ikke i MP3...

(er "vi" ikke en smule pedantiske)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-08-01 13:31

In article <1exrwi4.1kox9zyqkdpuxN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Så brændes de jo i almindeligt Audio-CD format, og ikke i MP3...

Netop, så de kan høres på anlægget. Jeg gik ud fra at det var det der
mentes - det andet er jo bare en ISO 9660 CD.

> (er "vi" ikke en smule pedantiske)

Er du blevet kongelig?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-08-01 13:48

> Er du blevet kongelig?

ja - ellers er det bare lykkelig... ifølge ugebladene er det to
uadskilllelige størelser...