Danish Sharks (skråstreg) The Sharks
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 19:45

Jeg kan læse at 60-er-gruppen DANISH SHARKS senere skiftede navn til THE
SHARKS.

OG

nu kan jeg se at en af årets mange Fur-koncerter er med en gruppe som hedder
THE SHARK. Der fortælles om dem at de har sillet i 20 år ???

Er det korrekt, eller er der tale om DANISH SHARKS ?

Her kan man læse mere om at THE SHARKS spiller på Fur:
http://www.furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/700-musikaften-i-fur-forsamlingshus........men har de nogen tilknytning til denne gruppe:http://members.fortunecity.com/clelling/dkdsh.htmHilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-10 01:24

meddelelse news:4b69c449$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er det korrekt, eller er der tale om DANISH SHARKS ?
>
> Her kan man læse mere om at THE SHARKS spiller på Fur:

Hej Åge

Drag dine egne konklusioner.... Kan du finde nogle navne på medlemmerne...

De, skal vi kalde dem rigtige Danish Sharks hedder således...

Preben Uno Tchicija, født 17 Februar 1945 ( Trommer )
Leif Rosendahl, født 30 November 1944 ( Rytmeguitar )
Henrik Møller Sørensen, født 28 Januar 1945 ( Leadguitar )
Søren Birger Strømberg, født 27 November 1944 ( Bas, Mundharpe )

Skulle de være de samme, ville de jo så også have rundet 40 år...
Sådan ca godt og vel.... Men selvfølgelig...
De behøvede jo ikke have spillet sammen, alle årene.

Der var dog også et par udskiftninger / omrokeringer, eller hvad
man skal kalde det... Specielt på trommerne.... Hvor både
Per Stockmar, og Kenn Gudmann sommetider slog løs på de
forsvarsløse bøtter.... Ja endda Gunnar Geertsen, har haft sin
tid bag deres trommer.... Hvis ikke navnet lige klinger bekendt,
behøver man vel ikke sige mere end " Bølle Bob "..... Og for at
gøre forvirringen total, var der også en Claus Mikkelsen....
Det var åbenbart svært at styre de trommeslagere.....
Men de er også så voldelige

Men originalbesætningen, er som nævnt ovenover....

De hed selvfølgelig kun " The Sharks " Ifølge deres stortromme..
Men blev ofte opreklameret som " The Danish Sharks "....

Om det var for at kunne sige, " Jovist findes der Hajer i Danmark "
Skal jeg ikke kunne sige )...

Så efter dit billede at dømme, ser et par af dem lidt grønne ud...
Til at være de rigtige " The Sharks "

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-10 01:57

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skal jeg ikke kunne sige )...
>
> Så efter dit billede at dømme, ser et par af dem lidt grønne ud...

Ups Glemte da vist at sige, at The Danish Sharks var aktuelle
i den første halvdel af 60'erne....

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-02-10 16:27

> Ups Glemte da vist at sige, at The Danish Sharks var aktuelle
> i den første halvdel af 60'erne....

Ja og gik i opløsning i september 1965 og det er derfor totalt uden relevans
at rode rundt med dem, selvom en eller anden gruppe kalder sig noget
lignende nu 45 år efter.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-10 16:47

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og gik i opløsning i september 1965 og det er derfor totalt uden
> relevans at rode rundt med dem, selvom en eller anden gruppe kalder sig
> noget lignende nu 45 år efter.

Derfor kunne gruppen godt have en vis form for relation til den gamle
gruppe, på en eller anden måde. Altså, så man med god vilje kunne kalde den,
videreførelsen af den gamle gruppe.
Det er det jeg ikke ved om den har. Eller om den absolut ikke har nogen som
helst minimal relation, altså at det er en hel anden gruppe, som måske slet
ikke kender den gamle gruppe og bare kalder
sig det samme.

Hilsen Åge

Fra : Vidal

Dato : 15-03-10 10:42

Allan Krautwald skrev:
> [...]
>>

> Ja og gik i opløsning i september 1965 og det er derfor totalt uden relevans
> at rode rundt med dem, selvom en eller anden gruppe kalder sig noget

Var der ikke noget med, der turnerede en 2-3 bands
på samme tid under navnet? Måske hver med et af
originalmedlemmerne?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-03-10 13:07

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke noget med, der turnerede en 2-3 bands
> på samme tid under navnet? Måske hver med et af
> [...]

Hej Villy

Det er ikke noget jeg kender til, men der var vist et par udenlandske
grupper, der gik under, om ikke samme, så i hvert fald navne, som
meget nemt ville lyde som samme.... Men i hvert fald, var der om ikke
flere, så mindst to... Det var selvfølgelig ikke et problem medens de
stadig begge var ukendte.... Problemet bestod i, at de vel begge fik
en rimelig, og samtidig popularitet....

Egentligt nok et problem, som er mere udbredt end man egentligt
regner med, men som sagt, så længe populariteten ikke strækker
sig ret langt ud over kommunegrænserne, opdages de ikke

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-10 16:18

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Så efter dit billede at dømme, ser et par af dem lidt grønne ud...
> Til at være de rigtige " The Sharks "
>
> M.V.H....Benny..

Jo, men for at det er den "rigtige" gruppe, behøver der sådfan set ikke være
nogen med fra dengang. Der kan have foregået en løbende udskiftningm af
gruppemedlemmer gennem årene,
saå ingen af dem der er med idag, var med da de startede.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-10 09:22

meddelelse news:4b6ae53c$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> af gruppemedlemmer gennem årene,
> saå ingen af dem der er med idag, var med da de startede.

Hej Åge

Jamen nu spurgte du jo, om det var de " Rigtige Sharks " og det tror jeg
roligt jeg tør sige nej til

Jeg mener nu også, at god almindelig praksis er, at der er mindst et af de
oprindelige medlemmer fra den originale gruppe med.

Men det gælder vist kun, hvis man fører sig frem på den tidligere gruppes
arbejder.... Tror egentligt også, at jeg tog lidt fejl. Gruppen hed vist
egentligt " The Danish Sharks ", Men på stortrommen stod der kun...
" The Sharks " Og jeg mener det var Henrik, der aldrig kaldte dem andet
end " The Sharks " Men på diverse plakater o.s.v... Stod der godt nok
" The Danish Sharks ".... Hvilket måske kommer til at harmonere, når jeg
ved at rode godt i gemmerne, mener, at der faktisk var en udenlandsk
gruppe, der kaldte sig " The Sharks "... Men om de var samtidige, kan
jeg ikke huske.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 05-02-10 09:51

Hej Benny

> [...]
> at der faktisk var en udenlandsk gruppe, der kaldte sig " The Sharks
> "... Men om de var samtidige, kan jeg ikke huske.

Mit leksikon siger at gruppen hed "Danish Sharks" og var aktive i
starten af tredserne. Medlemmerne har du listet op.

"Sharks" var en UK gruppe der kom i 1973.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-10 12:44

> [...]
> starten af tredserne. Medlemmerne har du listet op.
>
> "Sharks" var en UK gruppe der kom i 1973.

Bukker & Takker....

Så var hukommeren ikke så rusten endda

M.V.H....Benny..