Musik
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
Fra : Henning Jensen

Dato : 03-02-10 10:37

Jeg syntes, at der er meget schlager-statistik her i gruppen. Hvor mange
der kommer til schlager-koncertene, hvor mange schlager-seere der er o.s.v.
Hvad med kvaliteten af musikken?
Fordi der kommer 100.000 til en fodboldkamp i Parken, behøver kampen jo
ikke at være god!!!

Hvad med Beyoncé og hendes seks Grammyer. Og hvad Kashmir's nye album.
Lad os høre lidt meninger om det også.

Henning Jensen.

Fra : J

Dato : 03-02-10 10:53

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke at være god!!!
>
> Hvad med Beyoncé og hendes seks Grammyer. Og hvad Kashmir's nye album.

Nej tak.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 12:01

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke at være god!!!
>
> Hvad med Beyoncé og hendes seks Grammyer. Og hvad Kashmir's nye album.

Jeg kender ikke lige de navne du nævner, men det fortæller ikke meget om
popularitet hvor mange hundrede tusinde kommer til en koncert et eller andet
sted. Det er en meget lille del af de musikinteresserede som kommer til det.
Det som virkelig fortæller popularitet er hvor mange der ser det på tv - og
det tælles i mange millioner angående slagermusik.
Ikke bare et par hundrede tusinde til en koncert, med een eller anden
ACDC-gruppe.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 03-02-10 12:20

On 2010-02-03 12:00:35 +0100, Åge Halldorsson said:

> [...]
> som kommer til det. Det som virkelig fortæller popularitet er hvor
> mange der ser det på tv - og det tælles i mange millioner angående

Det vil sige, at det ikke er populært i Danmark?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-10 12:46

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det vil sige, at det ikke er populært i Danmark?

sådan læser jeg det i hvertfald ..

/thomas

Fra : Steen

Dato : 03-02-10 13:36

On 2010-02-03 12:46:15 +0100, Thomas von Hassel said:

> sådan læser jeg det i hvertfald ..
>
> /thomas

På den anden side...sidste ombæring af Sort Søndag, var lige "sort" nok
for mig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 16:47

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det vil sige, at det ikke er populært i Danmark?

Selvfølgelig ikke. Så længe DR og TV2 kører slager-boycot er der jo ingen
musikshow at tage efter. Vi må derfor kigge på nabolandene.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-02-10 14:04

Jeg holder meget af musik, og i særdeleshed også af tysk musik. Men den
tyske schlager-musik fatter jeg ikke.

Egentlig dårligt syntes jeg ikke at det er, men ensartet og
forudsigeligt. Det minder mig altid lidt om Fabricius Bjerres muzak, der
for en del år siden blev indført i en del supermakeder som baggrundstøj.
Jeg hører som regel P3 eller P4, og ofte liver jeg op og siger til sig
selv, det var dog et fantastisk nummer eller det modsatte.
Men er der en af de tyske schlagere imellem, så spiller det bare og
efterlader intet spor.

Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret hvori det gode, kvaliteten om
man vil, ligger i den tyske schlagermusik. Tak.

Henning Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 17:25

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret hvori det gode, kvaliteten om man
> vil, ligger i den tyske schlagermusik. Tak.
>
> Henning Jensen

Jo, der er musikinstrumenter hvor man som regel ikke forvrænger lyden
elektronisk. Så spilles der en melodi som man kan huske, bare man har hørt
den enn gang.
Skrig og hvin i popmusik kan man jo ikke synge med på. Højst skrige med på,
hehe.
Så er musikken velspillet, hurtig og frisk og teksten, som synges af
sangere i alle aldersgrupper, er sjov (Ib Grønbech), festlig (Johnny
Reimer), småsjofel (Lille Palle), så man kan udvælge hvad man er mest til.
Da du virker interesseret skulle du prøve at erfare det ved egen lytning.
Der er også børne-slagermusik og slager-boybands. Og sangene synges uden at
trække ordene ud i eet. Der synges meget naturligt, næsten som når man
snakker - da skriger man jo ikke.

Her f.eks. een af hver type, så kan du lytte hvad du er mest til. Så tror
jeg du vil give mig ret i at slager spænder i alle humør-retninger og er
ufatteligt varieret:

Uptempo-slagermusik:
http://www.youtube.com/watch?v=PJRfERx3Igk&feature=related (Helene Fischer)

Festlig: http://www.youtube.com/watch?v=D-kqK5dUDxE&feature=related (Die
Flippers)

Sjov: http://www.youtube.com/watch?v=xOdr8Yw9WrQ (Andy Borg og Florian
Selvereisen)

Sentimental: http://www.youtube.com/watch?v=k1N3U4OGC4w (Hansi Hinterseer)

Børne-slagermusik: http://www.youtube.com/watch?v=v4xvdyTRyC0 (Rico Seith)
Børne-slagermusik http://www.youtube.com/watch?v=XPNnrw8VT4k

Slager-boybands: http://www.youtube.com/watch?v=ooildsDXJug (Dorfrocker)

Som du kan se er der noget for enhver smag. Det er extremt varieret at lytte
til. Prøv det - Tilfreds med forklaringen ?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 12:38

On 03-02-2010 17:24, Åge Halldorsson wrote:

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Som du kan se er der noget for enhver smag. Det er extremt varieret at
> lytte til. Prøv det - Tilfreds med forklaringen ?
> Hilsen Åge

Tak for dine links. Jeg har lyttet til dem. Jeg er selvfølgelig ikke
negativ, og ville godt have uddybet dette emne lidt mere
For ikke at ende i spam-filteret, tager jeg det op igen ved en anden
lejlighed.

Henning Jensen.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-10 18:09

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret hvori det gode, kvaliteten om man
> vil, ligger i den tyske schlagermusik. Tak.

Det kan jeg ikke, det er om noget dåsemusik. I mine øjne/ører er det musik
uden indhold, uden variation, og uden nogen form for musikalsk kant og
overraskelser. Det er faktisk værre end den muzak der kommer du af
højttalerne i Bilka, for schlagermusikken er så forbandet selvhøjtidelig og
anmasende at det gør helt ondt.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-10 01:53

> [...]
> overraskelser. Det er faktisk værre end den muzak der kommer du af
> højttalerne i Bilka, for schlagermusikken er så forbandet selvhøjtidelig

Hej Alex

Jamen din mening om schlagermusik, er din egen, og helt legal....

Om du syntes den er selvhøjtidelig... Det er så din opfattelse,
Anmasende så det gør ondt.... ? uha dog.... Jeg ved ikke lige
hvor du får det fra.... Men OK, dig om det...

Sådan er meningerne jo forskellige.....

Selv ville jeg da sige, at til trods for, at jeg også er vild med rock..
Så burde der være bødestraf for at lytte til Deftones. Men det skulle
ikke undre mig, at selv sådan en bunke larm, har sine fans...
Selv om det kan være svært at fatte.

Min dårligste investering til dato....

Jeg håber da, at selv du, ville vælge både Jodle Birge & Kandis
frem for dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 12:09

On 03-02-2010 18:09, Alex Linaa wrote:
for schlagermusikken er så forbandet selvhøjtidelig og
> anmasende at det gør helt ondt.
>
> /Alex

Du har lidt ret i det du skriver, men jeg ville nok have udtrykt mig
lidt mere "mildt"
Jeg har ikke noget decideret imod schlager-musik, men ensartetheden og
forudsigeligheden, syntes jeg, er med til at gøre genren kedelig.

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Steen

Dato : 03-02-10 12:23

On 2010-02-03 10:37:11 +0100, Henning Jensen said:

> Hvad med Beyoncé og hendes seks Grammyer. Og hvad Kashmir's nye album.

Ikke noget jeg giver mig af med. Kashmir har da lavet en sang de
spiller jævnligt på DR Rock, og den er da fin nok, men jeg ejer ikke -
og har ikke planer om det - noget af de to kunstnere

> Lad os høre lidt meninger om det også.

Nogen /må/ jo kunne lide den slags...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-10 12:47

> [...]

> spiller jævnligt på DR Rock, og den er da fin nok, men jeg ejer ikke -
> og har ikke planer om det - noget af de to kunstnere

Ang. Beyoncé så har jeg svært ved at kalde det "musik" .. det er mere
show/underholdning/dans/performance med underlægningsmusik ..imho.

/thomas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-02-10 13:25

Henning Jensen skrev:

> Hvad med Beyoncé og hendes seks Grammyer.

Det er en musikstil, jeg hører, og jeg har også en eller to af Beyonces
plader. Hendes stemme er god, men jeg er mere i tvivl om hendes smag.
Den sidste plade har jeg kun hørt sporadisk, men jeg forstår ikke helt
priserne. Men de kan jo godt lide at hylde deres stjerner derovre.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Steen

Dato : 03-02-10 13:35

On 2010-02-03 13:25:14 +0100, Peter Brandt Nielsen said:

> [...]
> Den sidste plade har jeg kun hørt sporadisk, men jeg forstår ikke helt
> priserne. Men de kan jo godt lide at hylde deres stjerner derovre.

Jeg må indrømme jeg hører /meget/ lidt R&B - men jeg har da vist en
skive eller to med Macy Gray

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-10 17:01

> [...]
> ikke at være god!!!
>
> Hvad med Beyoncé og hendes seks Grammyer. Og hvad Kashmir's nye album.

Hej Henning

Glem det der.... Jeg har ved flere lejligheder, prøvet at få andre til....

At brokke sig slet så meget over Åge's begejstring for tysk Schlager,
som jeg da selv deler et stykke hen af vejen....

Og i stedet, skrive med samme begejstring som Åge, om deres musik.

En enkelt gjorde det engang, og skrev lidt om Runrig....
En gruppe, som jeg dengang, havde absolut 0 kendskab til....

Nu har jeg 4 albums... Udelukkende af samme årsag...
Ellers ville de formodentligt stadig have været ukendte for mig...

Men Beyonce, tja hun kan vist godt gå an... Det jeg har hørt, har været
på det jævne, dog med et par numre, lidt over middel....

Kashmir, går man vel aldrig helt forkert af... Deres nye, har jeg endnu
ikke hørt, så der bliver jeg nok svar skyldig... Og må holde mig til det
generelle billede for dem... Så jeg håber de lever op til standarden.

M.V.H....Benny..

Fra : J

Dato : 03-02-10 17:04

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke hørt, så der bliver jeg nok svar skyldig... Og må holde mig til det
> generelle billede for dem... Så jeg håber de lever op til standarden.

Gab.

Fra : Martin Bak

Dato : 03-02-10 17:38

> [...]
> som jeg da selv deler et stykke hen af vejen....
>
> Og i stedet, skrive med samme begejstring som Åge, om deres musik.

Problemet er, at størstedelen af de der faktisk kunne skrive og være med til
at gøre gruppen levende og alsidig, er blevet trætte af det massive
schlager-spam i gruppen, og ikke bruger den mere. Sådan har jeg det også
selv. Tidligere frekventerede jeg gruppen dagligt og læste og skrev med
glæde i den. Nu kommer jeg kun lejlighedsvis forbi, kun for at konstatere,
at en overvejende del af indlæggene stadig handler om det for mig aldeles
uinteressante schlager. Ja, det handler vel ikke engang om schlager, men om
det ideologiske korstog omkring det.
Selvom jeg har filtreret Åge hjælper det ikke på den statistik. De få
skribenter der er tilbage i gruppen deltager også i schlager-krigen på den
ene eller den anden side. Og som sagt er der ikke mange tilbage til at
opveje den massive mængde af disse tråde. Derfor er gruppen ved at sygne
hen.

For en del år siden, havde en vis hr. Warming held til at gøre omtrent det
samme med dk.videnskab. Det har heldigvis ændret sig nu, så hans tråde
bliver ignoreret, og de generer derfor ikke den almindelige debat i gruppen
længere. Man kan håbe at noget tilsvarende vil ske for nærværende gruppe med
tiden.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-10 20:22

> [...]
> bliver ignoreret, og de generer derfor ikke den almindelige debat i
> gruppen længere. Man kan håbe at noget tilsvarende vil ske for nærværende

Om man fatter folk der bevidst ødelægger det for andre. Det må ligge et
eller andet diagnosticerbart bag det, som mangler behandling.

Fra : Martin Bak

Dato : 03-02-10 20:37

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Om man fatter folk der bevidst ødelægger det for andre. Det må ligge et
> eller andet diagnosticerbart bag det, som mangler behandling.

he.. Jeg tror da ikke, og det har heller ikke været min mening at påstå, at
hverken Åge eller BW har haft de intentioner. Men det er blevet
konsekvensen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 20:59

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> generer derfor ikke den almindelige debat i gruppen længere. Man kan håbe
> at noget tilsvarende vil ske for nærværende gruppe med tiden.

Hørt!, men det tror jeg nu ikke vi skal regne med. Godt nok skriver Krutte,
Linå, Jensen og de der folk
en masse vås, men ved at ignorere deres tråde, bliver man jo nødt til at
starte nogle tråde med samme emne,
når de en sjælden gang laver en relevant tråd.
Det bliver noget rod. Hvis man vil, er det bedre at smide dem i filteret.
Men det bliver jo også noget rod,
hvis der er nogen som alligevel besvarer deres tråde.
Jeg tror det er bedst at lade det være som det er. Men intensionen (hvis
det da staves sådan) er da god nok.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-10 01:42

> [...]
> bliver ignoreret, og de generer derfor ikke den almindelige debat i
> gruppen længere. Man kan håbe at noget tilsvarende vil ske for nærværende

Hej Martin

Jamen gruppen her har da præcist samme egenskaber som pladekassen
nede i butikken... Du bestemmer selv, hvad der er interessant, og hvad
du vil kigge på....

Alt undtagen rock, er jo ifølge visse personer herinde " SPAM "

Men af en eller anden uforklarlig årsag, er der ingen af disse personer,
der skriver så meget som et eneste ord om rock....

Men de klager over, at Åge SPAMMER, selv om det er dem, der
brokker sig....

Der er mere end rigeligt plads til, at de kan skrive om rock, og der er
stadig masser af plads til, at Åge kan skrive om Schlager musik....

Skulle en anden så få lyst til at skrive om Jazz, så skal du se, så er
der garanteret også plads til det....

Er Åge virkeligt så træls... Hvorfor pokker dør gruppen så totalt,
når Åge glimrer ved sit fravær ???...

Hvis der nu var andre, og mere interessante tråde, så var der andet
for Alex & Allan at gøre, end brokke sig over Åge....

Så ville man uden at komme til at mangle læsestof, kunne markere
Åge's tråd som læst, og trykke F5 og væk var den....
Så simpelt kunne det løses.....

Så lad være med at give Åge skylden for at ødelægge gruppen...
Det klarer i fint selv.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 12:31

On 04-02-2010 01:41, Benny Mortensen wrote:

> Så lad være med at give Åge skylden for at ødelægge gruppen...

Det er godt det du skrev.
Der skal selvfølgelig stadig skrives meget, også om schlager. Og de
tråde der er om dette musik-emne, skal og bliver der selvfølgelig svaret
på.
Som du selv er inde på, så mangler der emner om andre musik-genrer, som
kan debatteres.
Her er ikke for mange tråde om nogle emner, men for få om andre emner.
Gør noget ved det.

Henning Jensen

--
----------

Fra : Martin Bak

Dato : 04-02-10 12:58

> [...]
> kan debatteres.
> Her er ikke for mange tråde om nogle emner, men for få om andre emner.

Som nævnt tidligere, så har jeg intet imod at der skrives om forskellige
genrer. Problemet er, at alle disse schlager-tråde ikke oprettes for at
formidle noget om genren, men for at holde liv i bålet i den verserende
krig. Det ses tydeligt af jargonen, med postulater om danmarks populæreste
musiker, den brede befolkning osv. Det er rene provokationer der kun har det
ene formål, nemlig at provokere til at holde kampen i gang. Det er det der i
alle andre sammenhænge bliver beskrevet som trolleri eller spam. Og det der
har gjort, at de fleste der ikke selv deltager i denne ideologiske krig,
ikke længere finder det besværet værd at følge med i gruppen. Det ville være
meget let for Åge at finde et forum, hvor han kunne dyrke sin lidenskab
sammen med ligesindede, i stedet for her, hvor han stort set ingen
forståelse møder. Men så ville det sjove nok gå af.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 13:21

On 04-02-2010 12:58, Martin Bak wrote:

> Som nævnt tidligere, så har jeg intet imod at der skrives om forskellige
> genrer. Problemet er, at alle disse schlager-tråde ikke oprettes for at
> formidle noget om genren,

Det var derfor jeg startede tråden med at kalde den statistik.
Et forsøg på at dreje debatten væk fra mængden af lyttere og seere og i
stedet for ind på en debat om selve genren.
Der er meget få menesker, jeg har været enige med omkring musik, i mit
liv. Men jeg prøver altid at lytte til anden musik, hvis jeg bliver det
anbefalet.
Nu da "snakken" er om schlager, så er Tyskland et langt større land end
vort. Så selv meget dårlige kunstnere, må nødvendigvis have er stort
publikum, i forhold til Danmark. Så statistik har her ingen mening.
Uanset kvaliteten.
Jeg ved godt at det også er en frase, for man kan ikke have normer for
musikkvalitet.
Der er kun en udvej her i gruppen, nemlig selv at bidrage med andre
emner og spørgsmål

Henning Jensen

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-10 12:24

> [...]
> lidenskab sammen med ligesindede, i stedet for her, hvor han stort set
> ingen forståelse møder. Men så ville det sjove nok gå af.

Hej Martin

Jamen gider du så ikke lige informere mig om....

Hvilken krig er det du snakker om ????

Jamen uanset hvad du mener, så er det altså
ikke helt løgn....

Schlager & Dansk top, er måske ikke det publikum
der råber højest... Men de er der...

Det kan godt være AC / DC kan samle 30.000 mennesker
til en koncert i Danmark.... Men mellem deres koncerter i
Danmark, har Kandis spillet for 6 Millioner mennesker på
Pigernes Kro... Hvilket jo altså får AC / DC til at halte
uhjælpeligt bagefter... Folk ligger ikke i soveposer i en uge,
for at komme ind og høre Kandis... Hvorfor skulle de det...
For Kandis spiller vel 200 Gange om året i Danmark...
AC / DC spiller 1 gang på 10 år....

Men så er det gode spørgsmål... Er det noget som Kandis
og AC / DC skal gå og tænke på..... ???

Nej vel.... De skal bare spille deres musik, og gøre deres
publikummer glade... Hvad andre så end mener om deres
musik, kan da være dem noget så inderligt ligegyldigt.

Åge er glad for schlager... For relativt kort tid siden,
var det nærmest udelukkende Tysk....
Så fik han øje på Holland, og siden er andre lande
fulgt i kølvandet.... Det tyder da på interesse for musikken,
og ikke bare et ønske om at genere dig, eller andre...

Det fandt Åge, men tilsyneladende fandt du kun Åge.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 12:18

On 03-02-2010 17:38, Martin Bak wrote:
> "Benny Mortensen"<bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

Jeg syntes selvfølgelig, at det er helt ok at skrive om schlager-musik.
(En del af indlæggene kan man endda få et godt grin over).
Så spring disse indlæg over.

Hvad med at fortælle om din musik og således være med til at gøre
gruppen lidt mere alsidig.

Der er snart melodi-grand-prix. Lad os starte nogle forargede tråde over
dette emne.

http://www.dr.dk/melodigrandprix/Artikler/2010/myliusafsnit3.htm

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-10 16:43

> Der er snart melodi-grand-prix. Lad os starte nogle forargede tråde over
> dette emne.
>
> http://www.dr.dk/melodigrandprix/Artikler/2010/myliusafsnit3.htm
>
> Henning Jensen.

Så vil jeg lægge ud med at mene at MGP har udviklet sig til at være
orlaniseret larm. Nej, undskyld "U-organiseret larm".

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 20:00

On 04-02-2010 16:43, Åge Halldorsson wrote:

> Så vil jeg lægge ud med at mene at MGP har udviklet sig til at være
> orlaniseret larm. Nej, undskyld "U-organiseret larm".
> Hilsen Åge

Det tegner til at blive en god debat

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-10 21:29

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det tegner til at blive en god debat
>
> Henning Jensen.

Ja, det håber jeg også. Derfor et godt og sobert oplæg; som siger alt.

Hi hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-10 21:45

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Så vil jeg lægge ud med at mene at MGP har udviklet sig til at være
> orlaniseret larm. Nej, undskyld "U-organiseret larm".

Det ved jeg nu ikke .. i norge har de fat i den rigtige stil:

<http://www.keepofkalessin.no/en/viewvideo/2/live-performance/dragontowe
r-the-mgp-performance-eurovision-song-contest-2010.html>

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 22:01

On 04-02-2010 21:45, Thomas von Hassel wrote:

> Det ved jeg nu ikke .. i norge har de fat i den rigtige stil:
>
> <http://www.keepofkalessin.no/en/viewvideo/2/live-performance/dragontowe
> r-the-mgp-performance-eurovision-song-contest-2010.html>

Norge ligger, underligt nok, langt væk fra os musikalsk. Jeg har ikke
bemærket, at der har været afholdt Grand Prix der, lidt nord for Fur.

Udmæket link til et godt nummer. Spændende og især anderledes norsk end
sædvanlig.
Og glædeligt, at der også er en god melodi deri.
Nummeret har en chance for en god placering.

Henning Jensen

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-10 11:35

meddelelse news:4b6aeb1a$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Så vil jeg lægge ud med at mene at MGP har udviklet sig til at være
> orlaniseret larm. Nej, undskyld "U-organiseret larm".
>
> Hilsen Åge

Skal vi nu ikke høre det først, så dømme bagefter...
Jeg er så heldig, så jeg har vist ikke hørt nogle af
melodierne endnu... Og det er vist lige sådan,
jeg gerne vil have det.

Jeg håber da stadig på et rigtigt godt show...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-02-10 18:25

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Skal vi nu ikke høre det først,

Ved du hvad? - Jeg føler altså at jeg har hørt rigeligt til MGP de sidste
år. Det bliver værre og værre. Det vil tage mindst 117 år at rette skaden op

> Jeg håber da stadig på et rigtigt godt show...

hehe - Men jeg tvivler på et rigtigt dodt show - meget endda

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 08:43

meddelelse news:4b6c547a$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> op

> hehe - Men jeg tvivler på et rigtigt dodt show - meget endda

Hej Åge

Hold da helt ferie.... Hvordan var du dog pludseligt blevet så negativ ?..

Det var da et ganske udmærket GP.....

Mine favoritter blev 1 - 4 - 6, og min kammerat sagde 10...
Min Ex-svigerinde, skrev 6 på mobilos....

Det passede jo åbenbart ganske godt med " Den brede befolkning "
Når jeg også ballade for den vending ))))))))))))....

Skal man sige noget upassende om de fire melodier, så er det, at de er
IKKE gode GP melodier... For de bliver alle fire, bedre for hver gang
man hører dem... Og det er jo ikke godt for en GP sang, den skal jo
helst fænge første gang... For det gælder jo om at vinde GP'et...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-10 11:32

> [...]
> lidt mere alsidig.
>
> Der er snart melodi-grand-prix. Lad os starte nogle forargede tråde over

Hej Henning...

Jamen det vil jo bare blive de samme stakler, der igen vil blive forarget.

Specielt da, da Åge og jeg, i vid udstrækning deler musiksmag...
Dog favner jeg måske en genre eller to, mere end Åge.

Lige som, jeg kan altså ikke dy mig... Skal jeg høre Louise Tucker,
og det tilfældigvis bliver Midnight blue.... Så får volumen knappen
lige en ekstra ( lille, meget stor ) tand. ....
Men samme reaktion kommer, hvis det er Geh' Nicht Vorbei med
Christian Anders... Og sjovt nok, det sker sgu igen, hvis Dræsine
banden kommer til at synge Pigen & Søndenvinden...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-02-10 16:55

On 05-02-2010 11:31, Benny Mortensen wrote:
> Hej Henning...
> Jamen det vil jo bare blive de samme stakler, der igen vil blive forarget.
> Specielt da, da Åge og jeg, i vid udstrækning deler musiksmag...

At der kommer respons mod schlager musik, skal ikke stoppe indlæg om
emnet. Schlagermusik er populært.
Men alle skal have lov til at blive forargede af og til, selvfølgelig
også om andre emner. Bare der grines af det, uden at "nogen" blive sure
eller fornærmede.
Musiksmag er noget helt udefinerbart. Som udgangspunkt er man helt
sikker på, at ens egen smag er den helt rigtige.
Jeg har selv meget svært ved at forstå, hvorfor jeg ikke kan få andre
til at lytte til det, som jeg syntes er bedst

> Dog favner jeg måske en genre eller to, mere end Åge.

Det er en modig påstand! Hvad siger hr. Halldorsson til denne
bemærkning?

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-02-10 20:48

> [...]
> at lytte til det, som jeg syntes er bedst

> Det er en modig påstand! Hvad siger hr. Halldorsson til denne bemærkning?

Han siger "Grrrrrr....." for han favner hen over et utal af genrer og
sang-sprog. Synes det må være rimeligt svært at favne meget bredere end jeg
gør.

Favner over:

Dansktop
Norsktop
Svensktop
Hollandsk slager
Tysk slager
Traditionel country
Suppe-steg-og-is-muzak
Rock`n`Roll
Glamrock
Børneslager
Tysk boybands
Populær klassisk
Apres Ski hut (hollandsk)
Apres shi hit (tysk)
After ski hit (dansk)
Instrumental underholdningsmusik

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 08:35

> [...]
> at lytte til det, som jeg syntes er bedst

> Det er en modig påstand! Hvad siger hr. Halldorsson til denne bemærkning?

Hej Henning...

Tja, han vil jo nok knurre lidt i krogene, men mon ikke han falder til ro
igen

For han ved det jo godt... Normalt piller jeg kun 2 genrer fra... Jazz &
Klassisk. Og selv disse, er ikke uden undtagelser.... Hvilket jo så i
praksis vil sige, at alle de genrer Åge kan hitte på, det er også mit musik,
plus en meget stor del af dem, som Åge absolut IKKE kan lide

Okay, der er kommet en tredie... " Deftones " De er i min terminologi, i
absolut hadegave klassen, meget værre, end det. at sende Alex en cd med
Kandis... Og tvinge ham til at høre den mindst 30 gange..

Jeg tror faktisk, at i de sådan ca 45 år, jeg nu har dyrket musik, Så er det
vist første gang, jeg udtaler mig " SÅ negativt " om en gruppe... Men OK,
der er sikkert flere, som kan ende i samme skuffe, dem har jeg bare ikke
kendskab til... Det havde jeg heller ikke til dem, og gid det var forblevet
sådan .. Men igen, siden der nu lå en cd med dem i stakken, så må nogen
jo ( Forstå det hvem der kan ) syntes om dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 04-02-10 23:12

Hej Henning

> Hvad med Beyoncé og hendes seks Grammyer. Og hvad Kashmir's nye album.
> Lad os høre lidt meninger om det også.

De to nævnte kunstnere siger ikke mig ret meget, og det med
Grammyer siger heller ikke mig noget, det er jo branchen der
giver sig selv priser og gør et stort nummer ud af det.

Når jeg kikker på CD reolen i butikken hvor alle nyhedsudgivelserne
står, ja så slår det mig at moderne grupper/solister ser ud til at
gå mere op i hvordan de ser ud på coveret end de hvad der er
på skiven bag ved.

Men heldigvis er der meget godt musik derude, jeg har da 20.000
numre fordelt på 400 kunstnere der spænder fra slager over jazz
og vidre over rock og blues og ender i lidt klassisk.

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 23:20

On 04-02-2010 23:11, Max wrote:

> Men heldigvis er der meget godt musik derude,

Enig
Bidrag med hvad du syntes om, så gruppen her bliver lidt mere alsidigt.
Henning Jensen.

--
----------

Fra : Max

Dato : 04-02-10 23:31

Hej Henning

> Bidrag med hvad du syntes om, så gruppen her bliver lidt mere
> alsidigt.

Hvis du kikker på gruppen med de rigtige briller, ja så
opdager du at den faktisk er meget alsidig.

Men en ting vi mangler i øjeblikket er en stafet, gruppen
her har en gammel tradition for at have en stafet der bygger
på at finde numre på Youtube og dele dem med andre,
disse indslag gør ofte at man stifter bekendtskab med
musik som man ikke kendte i forvejen og som man så
kan falde for eller kassere som man lyster.

Men det kniber med at finde et oplæg til sådan en ny
stafet som alle vil være med på og som ikke er for brugt
i forvejen.

Måske man kunne lave en stafet der bygger på vinter/sne ?

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-10 23:59

On 04-02-2010 23:31, Max wrote:

> Hvis du kikker på gruppen med de rigtige briller, ja så
> opdager du at den faktisk er meget alsidig.

Ja

> Måske man kunne lave en stafet der bygger på vinter/sne ?

God ide. Prøv
Falder det ikke "i god jord", så står "ulvene" parat, og du skal nok
blive "dunket".

Hilsen Henning Jensen

--
----------

Fra : Max

Dato : 05-02-10 00:11

Hej Henning

> God ide. Prøv

Jeg vil starte imorgen.

> Falder det ikke "i god jord", så står "ulvene" parat, og du skal nok
> blive "dunket".

Ulvene, var det dem med Peter Belli ? :)

--
Mvh Max