Mere tysk slager til Danmark
Fra : V

Dato : 31-01-10 21:23

Hej!

Der må være noget om at den tyske slagermusik aldrig har været større i
Danmark.

Til november giver Semino Rossi koncert i Danmark!

Det startede jo med Helene Fischer, som giver koncert 6. oktober 2010. Denne
er forlængst udsolgt, og mon ikke også koncerten med den argentisk fødte
Semino Rossi bliver det rimeligt hurtigt.

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-10 21:47

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

Hej Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-10 22:07

V <videovideo@mail.dk> wrote:

> [...]
> er forlængst udsolgt, og mon ikke også koncerten med den argentisk fødte
> Semino Rossi bliver det rimeligt hurtigt.

det er godt der ikke er længde begrænsinger på kill filen ....

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-10 22:10

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det startede jo med Helene Fischer, som giver koncert 6. oktober 2010.
> Denne er forlængst udsolgt, og mon ikke også koncerten med den argentisk
> fødte Semino Rossi bliver det rimeligt hurtigt.

Hej

Jeg kan se i han turneplan at han kommer til Danmark den 1. november og at
han giver koncert i Horsens. Var det ikke også der Hlene Fischer skulle give
koncert?

Horsens er da vist det nye musik-Mekka i Danmark. Stedet som får fat i de
helt store navne.

Men hvor opstøver du den slags oplysninger fra ? - Er du inde at kigge på de
enkelte grupper (skråstreg9 sangerens hjemmeside. Så synes jeg da det må
give noget arbejde, hehe.

Man fornemmer efterhånden at tysk slager er ved at overtage
dansktopmusikkens dominerende rolle som den almindelige danskers folkelige
musik.
Tysk slager = dansk folkelig musik ? - Tjahhh.....
Og vores store kendte grupper giver jo som bekendt også koncerter i
tyskland. Så det går begge veje.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 31-01-10 22:17

> Jeg kan se i han turneplan at han kommer til Danmark den 1. november og at
> han giver koncert i Horsens. Var det ikke også der Hlene Fischer skulle
> give koncert?

Jo, det er i samme sted som Helene Fischer giver koncert 6. oktober - Forum
Horsens. Da salget af billetter til både Helene Fischer og Semino Rossi er
gået/går over alt forventning, er der jo store chancer for at de kan
arrangere noget med andre tyske stjerner også.

Der må jo være et marked for det i Danmark så!

Fra : V

Dato : 31-01-10 22:22

> Men hvor opstøver du den slags oplysninger fra ? - Er du inde at kigge på
> de enkelte grupper (skråstreg9 sangerens hjemmeside. Så synes jeg da det
> må give noget arbejde, hehe.

Så det i en reklame på DK 4!

Tror de har en stor del af æren for disse koncerter.

I reklamen så man et kort interview med Semino, hvor han siger at han glæder
sig til at få lov at præsentere hans nyeste CD i Danmark!

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-10 18:31

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der må være noget om at den tyske slagermusik aldrig har været større i
> Danmark.

Alt er relativt. Hvis man starter på nul, er selv en enkelt større.

> Det startede jo med Helene Fischer, som giver koncert 6. oktober 2010.
> Denne er forlængst udsolgt

Det tog 2 måneder at sælge 3.000 billetter. Til sammenligning kan siges at
AC/DC solgte 30.000 billetter i Horsens på en time, og det kunne være solgt
det femdobbelte hvis der havde været plads til dem.
Så måske større, men stor? Laaaaaangt fra :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-02-10 21:30

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> solgt det femdobbelte hvis der havde været plads til dem.
> Så måske større, men stor? Laaaaaangt fra :)

Det er da meget større end der der AC DC eller hvad du kalder det. Det kan
slet ikke sammenlignes. AC DC må været meget lille.
Mange mange flere kigger med når Helene Fischer toner frem på tv-skærmene.
Der er Helene Fischer meget meget stor.
Har aldrig hørt om at AC DC samler mange millioner foran skærmene. Helene
Fischer er meget større - og ligeledes meget mere kendt.
Jeg aner ikke hver ACDC er ?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-02-10 22:35

meddelelse news:4b688b4c$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg aner ikke hver ACDC er ?
>
> Hilsen Åge

Hvorfor er det lige, det ikke kommer bag på mig.
Man kunne også nævne Rolling Stones der indenfor en periode på 10 måneder
spillede for henholdsvis 85.000 i Horsens og ca. 50.000 i Parken....eller
Bruce Springsteen...eller en masse andre, som du sikkert heller aldrig har
hørt om

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-10 23:28

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b688b4c$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvorfor er det lige, det ikke kommer bag på mig.

At dumhed og smalsporethed ikke er nogen god substitut for virkeligheden?
Det kommer næppe bag på nogen tror jeg :)

Fra : J

Dato : 02-02-10 23:41

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> At dumhed og smalsporethed ikke er nogen god substitut for virkeligheden?
> Det kommer næppe bag på nogen tror jeg :)

Er AC/DC ikke noget med veksel- og jævnstrøm og transformatorer og sådan
noget?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-02-10 01:12

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Er AC/DC ikke noget med veksel- og jævnstrøm og transformatorer og sådan
> noget?
Hej Åges spejlbillede.

Fra : J

Dato : 03-02-10 01:45

> "J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Hej Åges spejlbillede.

Det bliver jeg skam ikke fornærmet over, du skriver.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-02-10 02:05

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Det bliver jeg skam ikke fornærmet over, du skriver.

Næeh det ville da også være mærkeligt Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 08:49

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Åges spejlbillede.

Heyyyy... Der var Krutte.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-10 16:42

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Er AC/DC ikke noget med veksel- og jævnstrøm og transformatorer og sådan
> noget?

Tja, jeg ved ikke om de har vekselstrøm eller jævnstrøm....
De har sikkert en jævn strøm af veksler )

M.V.H....Benny...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 08:47

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> At dumhed og smalsporethed ikke er nogen god substitut for virkeligheden?
> Det kommer næppe bag på nogen tror jeg :)

Nej, dumhed er Alex`s fag-område, hehe. Det ved vi jo

Fra : V

Dato : 02-02-10 23:28

> "V" <videovideo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Alt er relativt. Hvis man starter på nul, er selv en enkelt større.

Der har altid været et vist marked for tysk slagermusik i Danmark! Jeg tror
på at markedet er blevet større fordi der netop kommer en masse nye
kunstnere i disse år. Jeg mener heller aldrig at nogen af dem før har givet
koncerter i Danmark?

> [...]
> solgt det femdobbelte hvis der havde været plads til dem.
> Så måske større, men stor? Laaaaaangt fra :)

Synes det er lidt uretfærdigt at sammenligne AC/DC med Helene Fischer. AC/DC
er jo nærmest verdenskendte, og Helene Fischer er kendt i Tyskland, og så
lidt i nabolandene, og desuden har hun kun været fremme i ca. 5 år.
Derudover synger hun jo på tysk, og så er det begrænset hvor mange
tilhængere man kan få i ikke-tysktalende lande!

Men synes nu alligevel at det er flot at der er 3.000 danskere der har købt
billet til hendes koncert (med mindre nogen af dem er tyskere)!

Jeg tror også roligt vi kan regne med Semino Rossis koncert bliver udsolgt i
løbet af 2 måneder (måske mindre).

Ham tror jeg dog næppe jeg vil ind og se!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 08:51

> [...]
> Derudover synger hun jo på tysk, og så er det begrænset hvor mange
> tilhængere man kan få i ikke-tysktalende lande!

Og 85.000 i parken er ikke mange i forhold til at Helene Fischer samler
mange millioner foran tv-skærmene i hele MellemEuropa.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-10 16:50

> [...]
> solgt det femdobbelte hvis der havde været plads til dem.
> Så måske større, men stor? Laaaaaangt fra :)

Tja, man må da lade dig....

Du forstår da virkeligt at drage parraleller....

AC/DC har ikke været her i 10 år....
Helene Fisher, kommer sikkert igen næste år, hvis det bliver
en success....

AC/DC kommer formodentligt aldrig mere.
Så jo, jeg kan godt se din sammenligning er virkeligt relevant.

Men så på den anden side... Ret meget mindre end 30.000
til en AC/DC koncert... Så er det jo en underskudsforretning.

Så mon ikke der tjenes lige så meget på Helene Fisher koncerten,
som der gør på AC/DC...

M.V.H....Benny..