billigst til marokko..
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 01-02-10 17:14

mig og min kæreste planlægger en backpacker ferie på 2 uger i marokko i
starten af april.
Kigger lidt på nettet angående flybilletter, hvor man kan flyve over london
til marokko med ryanair. Er der nogen der kender andre billige alternativer?
Ryanair billetterne er lidt pebrede i forhold til hvad de plejer at være,
nok fordi mange andre har samme tanke på dette tidspunkt:)

Desuden virker det som om vi enten skal vælge syd marokko eller det nordlige
marokko, når vi kun har 2 uger. Hvad er mest anbefalelse værdigt? gode
erfaringer er velkomne:)

--
www.honny.dk - Traveling around the world
Diving in Belize and Thailand, Mursi tribe from Ethiopia, Rafting in the

Fra : Preben

Dato : 01-02-10 17:20

Den 01.02.2010 kl. 17:13 skrev Jan Tovgaard <ukendt@yahoo.dk>:

> [...]
> Ryanair billetterne er lidt pebrede i forhold til hvad de plejer at være,
> nok fordi mange andre har samme tanke på dette tidspunkt:)

Hvad med et fly til Malaga og derfra en bus til Tarifa, hvorfra der går en
færge til Tanger.

--
mvh/Preben

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-02-10 23:58

"Jan Tovgaard" <ukendt@yahoo.dk> wrote in message

> Desuden virker det som om vi enten skal vælge syd marokko eller det
nordlige
> marokko, når vi kun har 2 uger. Hvad er mest anbefalelse værdigt? gode
> erfaringer er velkomne:)

2 uger med et charterselskab til Agadir. Derfra rejser I rundt om
Atlasbjergene med bus / tog (mest bus). Jeg gjorde det for en del år siden
på 8 dage, men 2 uger havde været bedre. Lejede bl.a. bil i Ourzazate i 2
dage og kørte t/r til Mnamid (sidste stop før Sahara). At prøve at fare vild
i soukken i Fes er også et must. Og de lokale knægte elsker at hjælpe
turisterne ud - mod nogle håndører naturligvis

En rejse jeg gerne gør igen, så snart Paris-Dakar rallyet er tilbage i
Marokko !

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-02-10 13:49

"Jan Tovgaard" <ukendt@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> mig og min kæreste planlægger en backpacker ferie på 2 uger i marokko i
> starten af april.

i skal VÆRE MEGET FORSIGTIGE lad være med at gå med nogen hjem
hold jer til offentlige pladser ...

jeg har været i 56+ lande Marokko er røvhuld nr 1 - jeg blev sammen med en
anden røvet på den ledest tænkelige måde
de smadrede simpelthen ham jeg var sammen med tog alle vores sager - man kan
sige shit happens

men så var vi 3 europæer der fulgtes hjem i toget VI VAR ALLE blevet røvet
uafhæningt af hinanden

Marrokanerne er nogen svin - har hørt om talløse der er bliver røvet - de
voldtager både mænd og kvinder

selv på vejen hjem var der en meget pænt påklædt marrokaner der skulle låne
min parker kuglepen 1-2-3
væk var han ... med min parker pen

jeg har aldrig i mit liv mødt så mange modbydelige mennesker på en gang -
lige så snart man kommer ind i landet er de på den mest agrasive
måde over en med salg af tæpper og andet ... det er normalt i den 3 verden -
men det her var anderledes det var sådan man kunne mærke
råddenskaben lige under overfladen ...

inden i rejser så prøv at se om i kan få en peber spray køb evt. en lille
spids grønsags kniv - lad være med at tøv med at bruge
dem spray i ansigtet og løb - kniv stik den i halsen på overfalds manden og
løb

lad være med at have noget på jer som ikke kan undværes hvis i er ude i det
fri

altså pas på

Mv.
Bo MM

Fra : esther madsen

Dato : 31-03-10 05:02

On 19 Feb., 14:49, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> [...]
> løb
>
> lad være med at have noget på jer som ikke kan undværes hvis i er ude i det

Jeg har rejst allene kvinde i Marocco 2 gange a 3 måneder.Jeg har kun
mødt venlighed ,aldrig blevet bestjålet ,tværdigmod hjulpet på alle
tænkelige måder.
Jeg har besøgt folk hjemme i deres hjem,og blevet beværtet ud over
alle grænser,også når der var tale om meget fattige folk.
For mig er det et fantastiskt smukt land med den venligs tænkelige
befolkning.

Og sådan er livet så mangfoldigt . MVH Esther Madsen