Berlingske Media på iPas til sommer
Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-10 07:49

På:

<http://journalisten.dk/lisbeth-knudsen-berlingske-pa-ipad-til-sommer>

ser jeg at koncernchefen for Berlingske Media, Lisbeth Knudsen, nu
erklærer at Berlingske Tidende kommer på iPad til sommer.

Jeg vil gætte på at det vil ske gennem en særlig applikation, som nok
også skal anskaffes gennem iBooks - med tilhørende abonnement. Måske
efter en gratis periode indtil udløbet af året.

Melder også Gyldendal ud med at de vil komme til iPad er iBooks til
danske brugere i hvert fald sikkert.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-10 08:04

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> efter en gratis periode indtil udløbet af året.
>
> Melder også Gyldendal ud med at de vil komme til iPad er iBooks til

Nej, iBooks er kun til bøger .. du kan f.eks. integrere video i ePub
formatet. Aviser og magasiner bliver nødt til at lave deres egeb "App"
og smide den i AppStore .. enten gratis eller mod betaling. I
Berlingske's tilfælde kunne jeg forestille mig at de vil have lidt mønt
for det ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-10 14:32

> Nej, iBooks er kun til bøger .. du kan f.eks. integrere video i ePub
> formatet. Aviser og magasiner bliver nødt til at lave deres egeb "App"
> og smide den i AppStore .. enten gratis eller mod betaling.

OK; det fremstod ikke helt klart.

> I Berlingske's tilfælde kunne jeg forestille mig at de vil have lidt mønt
> for det ...

Jeg tror at selve applikationen bliver gratis, men at de efter en
indkøringsperiode vil forlange abonnement - svarende til de de i dag
kræver for e-avisen. De skal så bare fra starten gøre det klart at fra
og med fx 1. januar skal der betales.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-10 15:13

> [...]
> indkøringsperiode vil forlange abonnement - svarende til de de i dag
> kræver for e-avisen. De skal så bare fra starten gøre det klart at fra

det kan laves med "in app purchasing" ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-10 15:36

> det kan laves med "in app purchasing" ..

Jeg kender begrebet, men har endnu ikke helt set det i brug. Den
kommende opgradering af Documents To Go til Documents To Go Premium vil
bære en sådan, og jeg tror at vi vil se en del applikationer opgradet,
så de også kan køre på iPad, med samme »in app purchasing«.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-10 11:55

Per Rønne wrote:
> [...]
>
> ser jeg at koncernchefen for Berlingske Media, Lisbeth Knudsen, nu
> erklærer at Berlingske Tidende kommer på iPad til sommer.

Øh, hvornår er hun blevet det? - Hun plejer da ellers 'kun' at være
chefredaktør...

> Jeg vil gætte på at det vil ske gennem en særlig applikation, som nok
> også skal anskaffes gennem iBooks - med tilhørende abonnement. Måske
> efter en gratis periode indtil udløbet af året.

Muligt, men lige så muligt, at den samtidig så vil kunne bruges på en
iPhone og dermed komme gennem AppStore.

> Melder også Gyldendal ud med at de vil komme til iPad er iBooks til
> danske brugere i hvert fald sikkert.

Nu er Gyldendal jo ikke det eneste forlag i Danmark, men nok den
største, når både skøn- og faglitteratur tages med... - Du kunne jo
prøve at ringe til direktøren, Johannes Riis, og foreslå det. - Han er
altid åben for nye inputs...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-10 12:49

> Øh, hvornår er hun blevet det? - Hun plejer da ellers 'kun' at være
> chefredaktør...

"Berlingske Medias øverste ledelse udgøres af 12 direktører med hvert
sit ansvarsområde. Den nuværende ledelsen blev samlet af koncernchef
Lisbeth Knudsen ved årsskiftet 2007/2008 med undtagelse af Gorm Wesing
Flyvholm, der er tiltrådt 1. april 2009, som direktør for koncernens
lokalaviser."

<http://www.berlingskemedia.dk/40632/>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-10 13:11

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> Lisbeth Knudsen ved årsskiftet 2007/2008 med undtagelse af Gorm Wesing
> Flyvholm, der er tiltrådt 1. april 2009, som direktør for koncernens

OK, det er bare lidt sjovt så, at DR (især 'Orientering') stadig omtaler
hende som 'chefredaktør' - Men det er måske noget internt
fnidder-fnadder efter, hun blev gået på DR.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-10 13:45

> OK, det er bare lidt sjovt så, at DR (især 'Orientering') stadig omtaler
> hende som 'chefredaktør' - Men det er måske noget internt
> fnidder-fnadder efter, hun blev gået på DR.

hun er _også_ chefredaktør for Berlingske Tidene ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-02-10 13:45

Erik Richard Sørensen wrote:

> OK, det er bare lidt sjovt så, at DR (især 'Orientering') stadig omtaler
> hende som 'chefredaktør' - Men det er måske noget internt
> fnidder-fnadder efter, hun blev gået på DR.

DR kan vel tage fejl. Det er lidt ligesom med Wikipedia ;)

- Peter