Cd-reklame i TV2: Helene Fischer
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-10 20:13

ALLE DE TYSKE HIT SOM DANSKERNE ELSKER

Spændende hvor mange cd-er der kan sælges.

Der var lige en cd-ereklame i TV2 i den bedste sendetid, nu fredag kl.
20.02.

Det var en cd- som hed DE STØRSTE TYSKE SCHLAGER HITS

Der kom 3 brudstykker af øjeblikkets største hits og den første var med
mega-stjernen over alle, nemlig Helene Fischer, som sang MITTEN IN PARADIS.
Den sang er jo blandt øjeblikket mest kendte sange i Danmark - og i Tyskland
selvfølgelig. php

SLAGER I KRAFTIG FREMGANG - ALDRIG VÆRET MERE POPULÆR END NU
Her fandt jeg forøvrigt cd-en, hvor der også fortælles at tysk slagermusik
i øjeblikket oplever
en kraftig fremgang og at den aldrig har været større end i dag. Der
fortælles at der er alle de
sange som danskerne elsker at se i de store tyske
tv-underholdningsprogrammer:

http://www.gucca.dk/cd-album/de-stoerste-tyske-schlager-hits_31857.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-01-10 20:15

Åge Halldorsson skrev:

>Der var lige en cd-ereklame i TV2 i den bedste sendetid, nu fredag kl.
>20.02.

når de ikke kan få det solgt, så reklamerer de for det, der er altid nogen
der tror det er godt når der bliver reklameret med det.

gode produkter sælger sig selv.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-10 09:24

> [...]
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk
> FUCK news.dotsrc.org - udbyderen der skider på sine egne regler.

Tja, eller hvem ved. Butikkerne vil måske prøve at få schlagerkunderne
tilbage... Nu siden de har fundet ud af, at de kan altså ikke leve af rock
folket alene....

Egentligt har man jo altid sagt, det er et svaghedstegn, når man ikke
reklamerer.... Så er spørgsmålet... Hvem skal man tro ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-10 10:00

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Egentligt har man jo altid sagt, det er et svaghedstegn, når man ikke
> reklamerer.... Så er spørgsmålet... Hvem skal man tro ?????
>
> M.V.H....Benny..

Og det er jo også klart at det er nødvendigt at reklame for slager, for at
få det solgt, så længe landsradioerne kører den ulovlige slager-boycot.
Og i den forbindelse er jeg koldt over for alt det maed dab og dub og
hvad det hedder. Hvis pop- og rockfolket er så glade ved det, så kan vi
jo smide deres stationer derhen.
Så fil vi vist liiiiige.......

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-02-10 09:18

meddelelse news:4b6546ad$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Og i den forbindelse er jeg koldt over for alt det maed dab og dub og
> hvad det hedder. Hvis pop- og rockfolket er så glade ved det, så kan vi

Hej Åge...

Ved du hvad, i næsten alle de år jeg kan huske, har schlager aldrig
været særligt godt repræsenteret i radioen....
Så lige hvor vi skal finde forklaringen på, at det næsten altid bevarer
status quo eller bedre, salgsmæssigt... Må jo så skulle søges andre
steder.... Så at der pludseligt reklameres for Tysk schlager, kan jo
næsten kun være fordi, de ellers så kloge pladeselskaber er ved at
erkende, at de måske ikke var så kloge endda.... ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-02-10 18:13

> Ved du hvad, i næsten alle de år jeg kan huske, har schlager aldrig
> været særligt godt repræsenteret i radioen....

> M.V.H....Benny..

Arhhhhh... Nej, men det har sandelig været meget repræsenteret på P3, bare
vi går 10-20 år til baglæns.

Der var:
Dansktoppen
Dansktoppen (Genudsendelse) i Vestjylland
På vej mod Dansktoppen
Fanfare (Christian Flagstang)
Fredagsdiskoteket (kl. 21-24)
Hjemmebal (Lørdag aften 1 time)
Dansktop Tema (Lørdag midnat 1 time)
De ringer vi spiller (2 timer)
Tretten nul et Dagligt kl. 13-15 (Der var 3-4 slager på time eller mere)
Søndagskvisten (Børneradio søndag)

Der var mere endnu
Men jeg kan ikke huske alt. Man kunne høre Bjørn Og Okay, Bjørn Tidmand,
Birthe kjær, Flemming Antony og Johnny Reymer hver dag.

Hilen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-02-10 18:24

meddelelse news:4b685d39$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men jeg kan ikke huske alt.

Næeh...det er sikkert med P3 dengang, som det var med Den Gamle Hitjournal
og andre programmer på Radio Viborg i 80'erne. De var heller ikke fyldt med
schlagere, selvom du husker det sådan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-02-10 21:34

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> og andre programmer på Radio Viborg i 80'erne. De var heller ikke fyldt
> med schlagere, selvom du husker det sådan

Der var masseveis på Radio Viborg. Det væltede ud af radioen

Og jeg glemte forøvrigt DRs udsendelser med Svend Hillebrandt. Oceaner af
slager stømmede ud fra DR - og så var der forresten også Bjørn (okay)
Hansens ugentlige musikshow.
Jo, slager var der rigtigt meget af på DR.

Men o.k. - For Kruttes skyld så kalder vi dansktoppens musikstil for
House-ska-musik med punk-elementer. Så er Krutte glad igen

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-02-10 22:33

meddelelse news:4b688c50$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der var masseveis på Radio Viborg. Det væltede ud af radioen

Ja det så vi jo bevis på dengang du påstod, at Den Gamle Hitjournal var
fyldt med schlager og jeg uploadede en udgave af udsendelsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-10 16:28

> [...]
> Men jeg kan ikke huske alt. Man kunne høre Bjørn Og Okay, Bjørn Tidmand,
> Birthe kjær, Flemming Antony og Johnny Reymer hver dag.

Nå ja, men nu mente jeg o Tysk schlager....

Dansk top musik, har alle dage været elsket af mange, og efter forlydende
hadet af endnu flere.... Selv om jeg dog ikke tror på det....
Men der er måske nok en del, der åbenbart ikke vil indrømme, at de syntes
meget bedre om det, end de vil være ved ))

Det er i hvert fald min erfaring.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-10 18:05

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nå ja, men nu mente jeg o Tysk schlager....

Nårh.... Nej, der er det nok mest "Rote rosen" og "Uberal auf der velt" man
har hørt en sjælden gang, men det skete da. Altså ham Freddy, du ved

> [...]
> Men der er måske nok en del, der åbenbart ikke vil indrømme, at de syntes
> meget bedre om det, end de vil være ved ))

Nej, der er mange skabs-dansktop-tilhængere. Sjovt som de mange gange kender
teksterne bedre end jeg.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-02-10 09:26

Benny Mortensen skrev:

>Butikkerne vil måske prøve at få schlagerkunderne
>tilbage... Nu siden de har fundet ud af, at de kan altså ikke leve af rock
>folket alene....

Det var ikke et genrebestemt svar.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-10 16:23

> Det var ikke et genrebestemt svar.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk
> FUCK news.dotsrc.org - udbyderen der skider på sine egne regler.

Meh med så vist jeg lige kan se, er det du citerer, et svar til Åge,
og ikke et svar på dit indlæg.

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-02-10 19:04

Benny Mortensen skrev:

>Meh med så vist jeg lige kan se, er det du citerer, et svar til Åge,
>og ikke et svar på dit indlæg.

Så skulle du have ladet være med at svare det i et svar til mit indlæg,
hvis det var et svar til Åge.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-10 01:29

> [...]
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk
> FUCK news.dotsrc.org - udbyderen der skider på sine egne regler.

Det mener jeg nu heller ikke jeg har gjort.....

Faktisk ser det ud til, du har gaflet et stykke, af et svar til Åge...
Og da du jo havde spist toppen, var det jo ikke til at se.

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-02-10 10:38

Benny Mortensen skrev:

>Faktisk ser det ud til, du har gaflet et stykke, af et svar til Åge...
>Og da du jo havde spist toppen, var det jo ikke til at se.

Du kan sgu da bare kigge dine beskeder igennem når du er ude af stand til
at huske hvem du svarer med hvad, i stedet for at blive ved med at komme
med dit vrøvl.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-10 16:50

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du kan sgu

FY!, ikke bande

> da bare kigge dine beskeder igennem når du er ude af stand til at huske
> hvem du svarer med hvad, i stedet for at blive ved med at komme med dit
> vrøvl.

> Ivan V. Klattrup

Det kan godt være vanskeligt og forvirrende da der svares i øst og vest og
mange gange med noget forvrøvlet vrøvl og ævl af en anden verden.

Hilsen
Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-10 17:29

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Det kan godt være vanskeligt og forvirrende da der svares i øst og vest og
> mange gange med noget forvrøvlet vrøvl og ævl af en anden verden.

ny regel .. Åge må kun poste 5 indlæg om dagen ...

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-10 12:41

> [...]
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk
> FUCK news.dotsrc.org - udbyderen der skider på sine egne regler.

Tja, men så modtag min dybeste undskyldning, for altså helt ærligt,
så vigtig fandt jeg altså slet ikke du var, når der som her var tale om,
hvorvidt gode produkter sælger sig selv, eller om det er et svagheds
tegn at reklamere... Når det egentlige svar var....

At det var et svaghedstegn at undlade at reklamere....

Det er muligt at originaliteten for dig, bliver lidt svær at overskue
når vi er ude i svar på svar på svar....

Når du så selv bidrager til roderiet, ved at kappe toppen af...
Så kan du næppe bebrejde nogen noget, eller hvad ????

M.V.H....Benny..

Fra : J

Dato : 30-01-10 00:42

meddelelse news:4b633326$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> fortælles at der er alle de
> sange som danskerne elsker at se i de store tyske

Ser lige, at vores egen Jonnhy Reimer er med sammen med Auner Alpenspetakel
på cd-sættet. Det tyder godt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-10 10:02

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Ser lige, at vores egen Jonnhy Reimer er med sammen med Auner
> Alpenspetakel på cd-sættet. Det tyder godt.

Jeg bed også mærke i at BRØDRENE OLSEN er med blandt de største tyske
slagerhits. De har jo af og til været med, jeg tror det var FESTE DER
VOLKSMUSIK med Florian Spasmagher.

På cd-er der der to sange hvor BRØDRENE OLSEN synger på tysk.
Weil Nur Die Liebe Zählt - Olsen Brothers
Du Bist Die Stadt Für Mich - Olsen Brothers

KANDIS vil heller ikke holde sig tilbage. Ind på det tyske marked, så
skyller euroerne ind i kassen. Her er Johnny Hansen med
Hey Paula - Johnny Hansen & Astrid Breck

.........og så var der den med Johnny Reimar, som du omtalte:
Schöne Maid - Johnny Reimar & Auner Alpenspetakel.

DANSK SLAGERMUSIK INVADERER TYSKLAND
Man må sige det går begge veje. Tysk slagermusik skyller med succes ind over
Danmark, men dansk slagermusik skyller også ind over Tyskland. Både Klaus og
Servanterne og Kandis og Lis og Per og Bjørn Og Ok Da, Butterflis, Kim og
Halløjsada, Blue Hawai o.s.v. giver store koncerter i Tyskland konstant.
Især på VAN DER VALK i Lindstow, et kæmpemæssigt nyt feriekompleks, hvor
disse danske slager-grupper nærmest er fast inventar. Tyskerne er
tilsyneladende lige så glade ved dansk slagermusik. som vi danskere er glade
ved tysk slagermusik.

Lidt billeder og program fra RESORT VAN DER VALK. Det er en sand invasion
fra Danmark. Dansk slagermusik invaderer Tyskland:
http://www.kibaek-rejser.dk/Linstow_files/Musikprogram%202010%201-3.pdf

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-10 10:29

meddelelsen news:4b63f57d$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Lidt billeder og program fra RESORT VAN DER VALK. Det er en sand invasion
> fra Danmark. Dansk slagermusik invaderer Tyskland:
> http://www.kibaek-rejser.dk/Linstow_files/Musikprogram%202010%201-3.pdf

.............og her er forresten lige programmet fra 2009. Det kører
(skråstreg) kørte bare, huu hej vilde mænd:

http://www.klausogservants.dk/nyhedsmail/februar2009/vandervalk.pdf

Hilsen Åge