Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Riddersalen på Rosenborg
Fra : Soeren Friberg

Dato : 28-01-10 01:16

Hey
Jeg skal have taget nogle seriøse gruppebilleder på lokation (musik).
Har set lidt på forholdene. Har nogen erfaring i om det på det sted er
bedst et udnytte det naturlige lys eller bør jeg tage noget med?

--
Kh. Søren
http://www.egenindsamling.drk.dk/start-min-egen-indsamling/livet-er-vidunderligt/indsamling.aspx?CollectionId=125

Fra : Soeren Friberg

Dato : 28-01-10 06:33

On 28-01-2010 01:16, Soeren Friberg wrote:
> [...]
> Har set lidt på forholdene. Har nogen erfaring i om det på det sted er
> bedst et udnytte det naturlige lys eller bør jeg tage noget med?

Med medbragt lys tænker jeg bla. noget flash med noget gel på i samme
temperatur som de fine lamper. I så fald bør jeg vælge et tidspunkt uden
dagslys fra vinduer, ikke?

Fra : Allan

Dato : 28-01-10 06:55

Soeren Friberg skrev:

> Med medbragt lys tænker jeg bla. noget flash med noget gel på i samme
> temperatur som de fine lamper. I så fald bør jeg vælge et tidspunkt uden
> dagslys fra vinduer, ikke?

Hæ, normalt læser jeg ikke Harald Nyborg, men lige nu har de 2 500 W
Halogen arbejdslamper på stativ (90-200 cm) til 188,00.
Best.nr. 2245.
Så kan man jo købe en snes stykker og sætte dem op som på en
fodboldsbane og hænge al det klydværk foran man har lyst til.

Om ikke andet så kan stativerne bruges.

Aben

Fra : Soeren Friberg

Dato : 28-01-10 09:24

On 28-01-2010 06:54, Allan wrote:

> [...]
> Så kan man jo købe en snes stykker og sætte dem op som på en
> fodboldsbane og hænge al det klydværk foran man har lyst til.

Tak, dem vil jeg få fat i med det samme.

Fra : Langgaard

Dato : 28-01-10 03:46

Fra : Langgaard

Dato : 28-01-10 04:10

> Tak, dem vil jeg f fat i med det samme.

Halogen, dejlige hårde og knivskarpe skygger

Må jeg anbefale at du bruger dem "indirekte" altså ind i vægen eller
hvis der ikke er for langt til loftet, så brug det.

Husk lige at en "snes" lamper trækker 20.000W, så sørg lige for at
have godt med sikringer og event en elektriker i med i fototasken.

Jeg ville møde op med en stor generator og et lampehovede anbragt lige
bag dig og lige over dit hoved.

Men hvorfor ikke bruge det naturlige lys og stativ (et ordentligt
stativ),det giver de smukkeste billeder og du kommer langt med ISO 800
eller 1600, skyd i gode lange serier så du er sikke på at der er
billeder hvor alle ser godt ud, ellers kan du senere bytte om på
hovederne i ps. (sørg for at der kun er en af hver person på det
færdige billede
Sørg også for at få billedfladen fyldt ud, så du ikke står med en lang
tarm af mennesker, du skal have arrangeret noget at stå på til de
bagerste og måske stole til de forreste..

Du nævner ikke hvor stor gruppen er, eller hvor store kopier du skal
levere?

--
Langgaard

Fra : Soeren Friberg

Dato : 28-01-10 19:04

On 28-01-2010 12:09, Langgaard wrote:
> [...]
> bagerste og måske stole til de forreste..
>
> Du nævner ikke hvor stor gruppen er, eller hvor store kopier du skal

Hej Leif

Jeg er nok ovre i det sidste her. Der er tale om en messingkvintet (5,
hvis nogen skulle være i tvivl). En lille joker er, hvilken Riddersal,
de foretrækker. Christiansborg er også nævnt. Under alle omstændigheder
en eksklussiv gruppe, hvor det er vigtigt at omgivelsernes stemning
kommer frem. Med D700 har jeg ingen problemer med lys. Serien skal
bruges til CD-cover og tryk, som jeg har forstået opgaven.

Tak for rigtig gode input.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Dan Andersen

Dato : 29-01-10 10:01

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> frem. Med D700 har jeg ingen problemer med lys. Serien skal bruges til
> CD-cover og tryk, som jeg har forstået opgaven.

Det er en rigtig dårlig idee med 10 x 400 watt halogen lamper...= 4000 watt
De bruger mere end hvad en almindelig gruppe kan klare.
Der findes armaturer med sparerør, der bruger en brøkdel:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9268&Grp=&n=10

10 x 30 Watt = 300 Watt

de lidt dyrere, men billigere i længden - pæren ødelægges ikke, hvis
stativet vælter.

Halogen lamper varmer som en i hel.........

Stil farvetemp. manuelt. Fotografer i Raw

Hvis du skal optage på offentlige steder - Slotte osv. så skal du have
tilladelse - hvilket jeg næppe du får, hvis du stiller op med blitz eller
fast lys.. Mange steder er de hunderæd for, at malerier, vægtæpper osv.
tager skade af lyset. På Kronborg henligger de fleste sale i halvmørke.

God fonøjelse.. Vi hører gerne i gruppen om dine erfaringer

Fra : N/A

Dato : 28-01-10 19:04