Iphoto bøger deroute?
Fra : Poulsen

Dato : 27-01-10 06:35

Jeg har lige modtaget en fotobog lavet i Iphoto. Kvaliteten er en
katastrofe, sammenlignet med de bøger jeg tidligere har modtaget fra
Apple (senest juli 2009).
Billederne er for mørke og farverne mudrede (stærk crome-gul bliver
brunlig, postkasserød nærmer sig pink o.s.v).
Jeg kan se at Apple har skiftet til et engelsk trykkeri (tidlige
Tyskland). Min nye bog ligger kvalitetsmæssigt på linje med de billige
bøger, jeg har set fra El-Giganten og Bilka.
Øv, øv- mine "gamle" bøger er fantastisk lækre og meget tro mod de
original fotos, kort sagt en fryd for øjet.

Indpakningen og omslaget (hardcover) er også ændret. Hardcovered var
tidligere blankt, men er nu mat (billigt plastikbetræk), og det ser
ikke særligt smart ud, når nu bogen skal stå sammen med de gamle.
Tidligere bøger kom i en smart og praktisk apple-kasse, nu bruger de
et simpelt papomslag.

Jeg har bedt om et "reprint", men hvis bogen ikke er bedre en den
første, vil jeg have pengene tilbage.

Har kigget lidt på blurb.com, er der nogle der har erfaringer med
deres bøger?

Ærgeligt! Apple tordner frem, men aldrig har kvalitetskontrollen været
dårligere. Jeg har lige fået at vide at min bestilte Imac 27" er
forsinket 3 uger.