Timemachine!"##€#"&%€!!
Fra : Lyrik

Dato : 26-01-10 17:08

Nu fik jeg lige en 16 GB USB stick i fødselsdagsgave. Så skulle jeg
vise en besøgende hvordan ""Timemachine" fungerede. Jeg brugte sticken
som eksempel. Straks! Fik den et Timemachine logo efterfulgt af en
fejlmeddelelse.

Nu kan jeg pinedød ikke få USB-sticken til at blive normal igen. jeg
har prøvet at slette den med Diskværktøj og reformattere den. Det
hjælper ikke! Windoes kan se tre partitioner på den og jeg kan ikke
tilgå den i Windows partitionsværktøj!

Hvordan genopretter jeg den skide stick? Timemachine&%€#"!#"€!&?!

Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-10 01:28

Lyrik wrote:
> [...]
> tilgå den i Windows partitionsværktøj!
>
> Hvordan genopretter jeg den skide stick? Timemachine&%€#"!#"€!&?!

Rolig nu, Jens, - pas på blodtrykket.! - Gå ind i kontrolpanen til TM
og vælg dit normale TM drev og lås indstillingen. Skub så USB sticket ud
på normal vis og tag det ud. Sæt det så i igen og åbn Diskværktøj. Vælg
'Partitioner', og check at formatteringstabel står til enten GUID eller
APM (Apple Partition Map), vælg _1_ partition - ikke bare 'Nuværende'.
Partitioner/formater sticket.

Gentag processen, men denne gang vælger du så MBR (Master Boot Record) +
FAT32, hvis du vil have, den skal kunne bruges på begge platforme.
Formater stiket igen, - så skulle den kat være pelset.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 26-01-10 18:33

On 27 Jan., 01:28, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> FAT32, hvis du vil have, den skal kunne bruges på begge platforme.
> Formater stiket igen, - så skulle den kat være pelset.

,,,,,,,,,,,,
Tak for det Erik!
Blodtrykket er OK, det er kun hjertet der flimrer..

Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-10 10:56

Lyrik wrote:

> Tak for det Erik!
> Blodtrykket er OK, det er kun hjertet der flimrer..

Ups! - Så er det virkelig om at passe på blodtrykket, - sagde ham, der
selv har stålrør i hjertet. - Men det er nu ikke derfor, jeg ikke
selv bruger TM...

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 27-01-10 10:56

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-10 13:11

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> tilgå den i Windows partitionsværktøj!
>
> Hvordan genopretter jeg den skide stick? Timemachine&%¤#"!#"¤!&?!

smid den på mac'en ... tag disk værktæj og lav en re-partitonering
(f.eks. til FAT32/MBR)

/thomas