Hvordan undgår jeg vågeblus
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-01-10 14:31

Jeg synes selv, at jeg har fået en glimrende idé, ved at lade min gamle
iBook stå og komprimere videofilm til QuickTime versioner, som kan
lægges på nettet, på den måde er jeg fri for, at min arbejds-computer
er blokeret så længe det sker.

Men min iBook vil meget gerne gå på vågeblus. Jeg har været inde i
kontrolpanelet "Skrivebord & skærmskåner", hvor jeg alle steder har
indsillet den til "Aldrig". Jeg har også været inde i kontrolpanelet
"Sikkerhed", hvor jeg har fjernet fluebenet ud for "Log ud efter XX
minutter uden aktivitet".

Men iBook'en vil ikke lystre, den forsætter med at gå på vågeblus efter
en halv time, og så stopper processen med komprimeringen af
videofilmen, og den genoptages først når jeg vækker computeren og
indtaster mit password.

Er det helt umuligt at forhindre, at en iBook går på vågeblus...?
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-01-10 14:38

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> indtaster mit password.
>
> Er det helt umuligt at forhindre, at en iBook går på vågeblus...?

hvad system kører den maskine ?

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-01-10 14:54

On 2010-01-26 14:37:57 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvad system kører den maskine ?

Det er en G3 maskine som kører MacOSX 10.4.11

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-01-10 15:06

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det er en G3 maskine som kører MacOSX 10.4.11

kan være at man kan prøve at resette PMU

<http://support.apple.com/kb/HT1431?viewlocale=en_US>

/thomas

Fra : Esben

Dato : 26-01-10 17:00

> [...]

> indtaster mit password.
>
> Er det helt umuligt at forhindre, at en iBook går på vågeblus...?

Du mangler vist at gå i Energy Saver kontrolpanelet!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-01-10 17:16

On 2010-01-26 17:00:08 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Du mangler vist at gå i Energy Saver kontrolpanelet!

Der har jeg også været, og alle skydere er sat på aldrig, dog ikke i
den del som handler om batteridrift, da den selvsagt kører på
strømforsyning, men nu har jeg sat alle skydere til aldrig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-01-10 17:52

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> indsillet den til "Aldrig". Jeg har også været inde i kontrolpanelet
> "Sikkerhed", hvor jeg har fjernet fluebenet ud for "Log ud efter XX

Hvad med Energibesparelse? Eller er det først 10.5?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-01-10 19:57

On 2010-01-26 17:51:35 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Hvad med Energibesparelse? Eller er det først 10.5?

Det ser ud til at jeg har fået slået alt fra, så den bare står og
tygger derudad på at rendere en videofilm, jeg regner med at den er
færdig i morgen.