Gendan original indstilling.
Fra : Henrik

Dato : 26-01-10 08:29

Hej Alle.

Sider på kontoret (hvor de kun har windåser) og en af mine kollegaer har
netop købt en iMac, men det har været en demo, så han vil gerne reinstalere
og gendanne standarder, så jeg sagde (som jeg kunne huske fra hovedet) at
han skulle indsætte DVD trykke installer, ved vælg modtager disk, skulle han
vælge Indstillinger, her skulle han vælge slet og installer, det påstår han
ikke står der..

Har jeg overset noget??

Hilsen Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-01-10 09:02

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> [...]
> vælge Indstillinger, her skulle han vælge slet og installer, det påstår han

ja .. den optione er ikke tilstede mere i 10.6.x ... han skal starte
disk værktøj når han er startet fra install dvd'en og formatere disken
og så lave en clean install

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 26-01-10 09:26

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

> ja .. den optione er ikke tilstede mere i 10.6.x ... han skal starte
> disk værktøj når han er startet fra install dvd'en og formatere disken
> og så lave en clean install

Hej Thomas, kan du genopfriske min hukommelse a la how to, så jeg kan give
ham en instruktion?

Jeg formoder at det kræver opstart med Æble+C

/Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-01-10 09:39

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

> Hej Thomas, kan du genopfriske min hukommelse a la how to, så jeg kan give
> ham en instruktion?

frit fra hukommelsen .. start fra DVD'en ... tryk "videre" indtil der er
en menu linie .. tag "værktøjer" -> Disk Værtøj -> Vælg Macintosh HD ->
Format -> Format

ca. sådanher:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/slet.png>

Derefter quitter man Disk Værktøj og kører installationen ...

> Jeg formoder at det kræver opstart med Æble+C

bare C ... ikke noget med æble

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 26-01-10 09:50

> frit fra hukommelsen .. start fra DVD'en ... tryk "videre" indtil der er
> en menu linie .. tag "værktøjer" -> Disk Værtøj -> Vælg Macintosh HD ->
> Format -> Format

Tak for hjælpen Thomas, så må vi se om det er godt nok til ham, han er ingen
årsunge, og jeg må indrømme at når jeg ikke sider foran maskinen er jeg lidt
pedagogisk amputeret :(

> bare C ... ikke noget med æble

Tak igen.

Hilsen Henrik