Software til PhP-udvikling
Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-01-10 18:31

Nu slipper jeg ikke længere. Jeg skal i gang med at lege med en webshop og
skal derfor have sat en server op. Om det findes på dansk ... jeg ved det
ikke?

Hvor downloader man hele molevitten, som er nødvendigt, gerne som en samlet
og let-installér- og konfigurérbar pakke.

Begyndersider på dansk om hvordan man kommer i gang?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-01-10 18:58

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> og let-installér- og konfigurérbar pakke.
>
> Begyndersider på dansk om hvordan man kommer i gang?

Start med at søge efter:

LAMP, hvis det er Linux (Linux-Apache-MySql-PHP)

WAMP, hvis det er en Windows-pc (Windows-Apache-MySql-PHP)

der findes en række selvinstallerende pakker med det hele. Min er hentet
hos www.anaska.com.

Selve WAMP-stakken er normalt engelsksproget, men i al fald phpMyAdmin
(som er værktøjet til at håndtere MySql-databasen med) håndterer
allehånde sprog..

Knæk og bræk...

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-01-10 19:09

On Tue, 26 Jan 2010 18:58:12 +0100, Gert Krabsen wrote:

> WAMP, hvis det er en Windows-pc (Windows-Apache-MySql-PHP)

Kryddersnaps, slægtsforskning, PhP? Krab is Your friend
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-01-10 19:52

Gert Krabsen skrev:

> LAMP, hvis det er Linux (Linux-Apache-MySql-PHP)
>
> WAMP, hvis det er en Windows-pc (Windows-Apache-MySql-PHP)

XAMPP gælder både for Windows, Linux og Mac OS X. X'et står for "Cross
platform".

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : kristianwiborg

Dato : 20-03-10 12:15

On Jan 26, 7:51 pm, Philip Nunnegaard <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:

> XAMPP gælder både for Windows, Linux og Mac OS X. X'et står for "Cross
> [...]

Jeg kan også anbefale XAMPP og hvis du mangler en IDE, så er NetBeans
en rigtig fed

--
For demovarer, se http://www.demoshopper.dk/ - Friske demovarer hver
dag!