Humor: Doonesbury varmer op
Fra : Kurt Brixen

Dato : 25-01-10 15:24

Der må være noget i vente

http://www.doonesbury.com/strip/dailydose/

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 15:35

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Der må være noget i vente
>
> http://www.doonesbury.com/strip/dailydose/

jeg håber at Steve Jobs kommer på scenen .. mooner de tilstædeværnde
presse- og medie folk og så går af igen...

Eller bare lancerer en ny iLife pakke ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 25-01-10 16:26

On 2010-01-25 15:35:13 +0100, Thomas von Hassel said:

> jeg håber at Steve Jobs kommer på scenen .. mooner de tilstædeværnde
> presse- og medie folk og så går af igen...
>
> Eller bare lancerer en ny iLife pakke ...
>
> /thomas

Jeg er mere spændt på om rygterne om iSlate/iTablet/iWhatever bliver
gjort til skamme

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 16:32

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg er mere spændt på om rygterne om iSlate/iTablet/iWhatever bliver
> gjort til skamme

.... det er det jeg mener ... hypen er ulidelig og diverse mere eller
mindre lødige skribenter er ved at falde over deres egne ben for at
bringe det ene rygte efter det andet til torvs ... det ene mere
vandvittigt end det forrige ... og så dem der allerede har besluttet at
den er for dyr .. eller for billig .. eller en fiasko .. uden at der er
nogen af dem der overhovedet ved hvad der kommer ... eller ikke kommer

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 25-01-10 17:38

On 25-01-2010 16:31, Thomas von Hassel wrote:
> [...]
> den er for dyr .. eller for billig .. eller en fiasko .. uden at der er
> nogen af dem der overhovedet ved hvad der kommer ... eller ikke kommer
Er det ikke, hvad al nyhedsformidling går ud på i disse dage?

Apple kan komme med hvad som helst for min skyld. Bare det ikke er noget
som får mig til at fortryde købet af min iPhone for et par uger siden

Men brugen af iPhone har da fået mig til at forstå, hvorfor nogen vil
investere i ting med kun trykfølsom skærm.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 17:42

KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:

> Er det ikke, hvad al nyhedsformidling går ud på i disse dage?

Hvis det betyder at fremskrive gætværk og rygter som facts så kan de
beholde deres nyehdsformidling. Og alle idoterne der vil købe dimsen
uanset hvad der er og hvad den koster, som f.eks. overfjolset over dem
ale:

<http://scobleizer.com/2010/01/25/why-i-will-wait-in-line-again/>

> [...]
>
> Men brugen af iPhone har da fået mig til at forstå, hvorfor nogen vil
> investere i ting med kun trykfølsom skærm.

.... til visse ting. Der er stadig ikke noget alternativ til tastatur
hvis du skal skrive mere end 2-3 sætninger.

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 25-01-10 19:18

On 25-01-2010 17:41, Thomas von Hassel wrote
> [...]
> beholde deres nyehdsformidling. Og alle idoterne der vil købe dimsen
> uanset hvad der er og hvad den koster, som f.eks. overfjolset over dem

Sikke en tåbe.

> ... til visse ting. Der er stadig ikke noget alternativ til tastatur
> hvis du skal skrive mere end 2-3 sætninger.
Absolut, men til det brug jeg selv har, så kunne jeg sagtens lave 95% på
en super-størrelse iPhone.

Men skal der skrives, så skal det gøres på et ordentligt tastatur og med
genvejs kommandoer, så jeg kan undgå musen mest muligt. Det så de sidste
5% og det kunne nok vente til MacBook / Pc er i nærheden.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 19:27

KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:

> On 25-01-2010 17:41, Thomas von Hassel wrote

> Sikke en tåbe.

den korrekte betegnelse er "tågehorn"

> [...]
> genvejs kommandoer, så jeg kan undgå musen mest muligt. Det så de sidste
> 5% og det kunne nok vente til MacBook / Pc er i nærheden.

jo .. men her er så problemet ... hvad skal du med en dims som er større
end en iPhone, og derfor ikke så handy, men uden tastatur så du
alligevel skal have en macbook(pro) eller stationær. Og når prisen
sandsynligvis bliver mellem $700-1000 ...

man kan jo bare håbe at Apple har tænkt den igennem og kommer med et
produkt der opfylder et behov vi ikke vidste vi havde ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-01-10 19:36

Thomas von Hassel skrev:

> .... til visse ting. Der er stadig ikke noget alternativ til tastatur
> hvis du skal skrive mere end 2-3 sætninger.

Tjah, en iPhone kan trække en fladskærm i sin dock og den har bluetooth
til et løst tastatur. Der er ikke ret langt til en ægte lommecomputer.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 19:48

> Tjah, en iPhone kan trække en fladskærm i sin dock og den har bluetooth
> til et løst tastatur. Der er ikke ret langt til en ægte lommecomputer.

ikke globalt ... ikke endnu .. og ikke uden evt. jailbreak

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-01-10 20:04

Thomas von Hassel skrev:

> ikke globalt ... ikke endnu .. og ikke uden evt. jailbreak

Kan du nævne nogen anden grund til det ikke kan lade sig gøre, andet end
at Apple ikke er interesseret i at iPhonen udfylder dét segment?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 20:14

> Kan du nævne nogen anden grund til det ikke kan lade sig gøre, andet end
> at Apple ikke er interesseret i at iPhonen udfylder dét segment?

oh nejnej .. der er ingen teknisk grund til at det ikke er slået til ...

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-01-10 19:45

> man kan jo bare håbe at Apple har tænkt den igennem og kommer med et
> produkt der opfylder et behov vi ikke vidste vi havde ..

Det plejer de jo, altså at opfylde latente behov...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."