Så er der hegn igen
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-10 14:53

Husk nu at DR Rock sender Sort Søndag fra 21 til 23. Metal i verdensklasse.

Metal har udviklet sig til Danmarks hurtigst voksende genre i popularitet,
og har fået et stort og solidt fodfæste i den brede befolkning. Jeg er helt
sikker på at Marilyn Manson bliver den nye Elvis, med den popularitetsbølge
de rider på for øjeblikket. Velunderrettede kilder citeres for, at dette
ikke kun sker inden for Danmarks grænser, men er på vej til bl.a. at
overtage Andy Borgs sendetid i Tyskland.
"Folk gider ikke det sentimentale lort længere, men vil have musik der er
under 50 år gammelt, som samtidig har bred appeal" kan man læse i
Hildesheimer Algemeine Zeitung i lørdagens udgave, som har et stort tema om
denne nye folkelige bevægelse mod rock og kvalitet.
Ifølge samme kilde er Andy Borg blevet tilbudt et nyt job som roadie for
"Rage", men han afslog på grund af alder og dårlig ryg.

Kom frisk på DR-Rock kl. 21. I aften vil Sort Søndag spille nyt materiale,
fra bla. Finntroll, Kandidate, Dawn... Of Demise og Dark Tranquility

\m/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 15:03

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Ifølge samme kilde er Andy Borg blevet tilbudt et nyt job som roadie for
> "Rage", men han afslog på grund af alder og dårlig ryg.

DORSTENER ZEITUNG
Jaja jaja. Han turnerer på livet løs i 6 lande, med sit "Musikantenstadl",
som dert fortælles i "Dorsteiner Zeitung". Showet er på vej til at gå iland
i Afghanistan og skifter måske navn til "AFGHANI-stadl".

http://www.dorstenerzeitung.de/abo_shop/rn_card/erlebnis/art72,763935

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-10 15:10

meddelelse news:4b5c531e$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Showet er på vej til at gå iland
> i Afghanistan og skifter måske navn til "AFGHANI-stadl".

Jamen bare han bliver der, så er det sgu ok :)
Man er jo nødt til at finde nye markeder, når ens hjemmemarked svigter :D

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-10 16:29

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse news:4b5c54c9$0$36575

> Jamen bare han bliver der, så er det sgu ok :)
> Man er jo nødt til at finde nye markeder, når ens hjemmemarked svigter :D

Kunne man håbe på en vejsidebombe

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-01-10 18:41

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> fra bla. Finntroll, Kandidate, Dawn... Of Demise og Dark Tranquility

arh for pokker .. er der ikke en der kan optage ..

/thomas

Fra : Steen

Dato : 25-01-10 16:30

On 2010-01-24 18:41:19 +0100, Thomas von Hassel said:

> arh for pokker .. er der ikke en der kan optage ..
>
> /thomas

Jeg glemte det - men kan anbefale Radioshift til det formål

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 16:33

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg glemte det - men kan anbefale Radioshift til det formål

jeg fik købt Audio Hijack Pro .. Radioshift var lidt for begrænset ..

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-10 16:37

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> jeg fik købt Audio Hijack Pro .. Radioshift var lidt for begrænset ..

Jeg mener de barsler med et podcast, men har lidt problemer med
rettighederne da det overvejende er musik, og ikke snak. Jeg tror det snart
løser sig

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 16:45

> [...]

> Jeg mener de barsler med et podcast, men har lidt problemer med
> rettighederne da det overvejende er musik, og ikke snak. Jeg tror det snart

det er jo et generelt problem mht. podcast og musik ... så snart der er
"major labels" ind over så siger de jo nej tak ...

Norge fik en regel hvor der skulle være mindst 30% snak men hvordan ser
det ud hrhjemme ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-10 17:08

> [...]
> "major labels" ind over så siger de jo nej tak ...
>
> Norge fik en regel hvor der skulle være mindst 30% snak men hvordan ser

Det ved jeg faktisk ikke, men det kan være de ved det i radiogruppen

/Alex

FUT til news:dk.medier.radio

Fra : Steen

Dato : 25-01-10 19:45

On 2010-01-25 16:37:25 +0100, Alex Linaa said:

> [...]
>
> Jeg mener de barsler med et podcast, men har lidt problemer med
> rettighederne da det overvejende er musik, og ikke snak. Jeg tror det

Det er ret ironisk. Kunstnerne har ikke det mindste at skulle ha' sagt.
Det er pladeselskabet der suverænt bestemmer, om man må spille deres musik.

Jeg har selv haft problemet i hænderne. Jeg podcastede, og havde
kontakt til diverse musikere.
Alle havde ikke det mindste imod jeg spillede deres musik, men det var
på eget ansvar - hvis pladeselskabet opdagede det, så risikerede man jo
at "blive sagsøgt langt ind i helvede", eller hvordan det nu var
Antipiratgruppen udtrykte det.

Fra : Steen

Dato : 25-01-10 16:31

On 2010-01-24 14:53:05 +0100, Alex Linaa said:

> Husk nu at DR Rock sender Sort Søndag fra 21 til 23. Metal i verdensklasse.

BBC har et også udmærket radioshow, med Bruce Dickinson ved roret.
Lidt mere varieret, end Sort Søndag

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-10 16:35

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> BBC har et også udmærket radioshow, med Bruce Dickinson ved roret.

Ja, han burde da vide hvad han snakker om :)
Leder lige efter en netradio, hvis du da ikke har et hurtigt link

> Lidt mere varieret, end Sort Søndag

Lad dem nu lige finde deres ben at stå på, de har kun været i luften i 3
uger

/Alex

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 25-01-10 19:13

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> BBC har et også udmærket radioshow, med Bruce Dickinson ved roret.
> Lidt mere varieret, end Sort Søndag

Hvor og hvornår?

Søren

Fra : Steen

Dato : 25-01-10 19:41

On 2010-01-25 19:12:31 +0100, Søren Bøgh Nielsen said:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvor og hvornår?
>
> Søren

Fredag 22.00 - 01.00