'Dele' en videofilm...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-01-10 14:22

Nu er jeg mere på den end med på den... - Jeg har hentet en videofilm
på nettet på knap 22gb og med en samlet spilletid på godt 7 timer. Den
er færdigredigeret, og der skulle være indlagt 'pauser' på ca. 30 sek.
med ca. 1 times intervaller, så man skulle kunne splitte den i flere
dele til brænding. Filmen er i 'reduceret' HD i 720p format og kan uden
videre afspilles direkte i QuickTime.

Jeg er absolut ikke til videoredigering, men jeg kan godt lide flotte
naturvideoer, - bl.a. har jeg ofte siddet i timevis og set tysk TV
(ARD), når de om natten efter slut på sidste udsendelse har vist togture
ned gennem Schwarzwald bjergene - taget ud gennem forruden (eller med
kamera monteret på taget) af loko-vognen. - Jeg blev i en anden gruppe
gjort opmærksom på, at der findes en tilsv. film om Bergensbanen i Norge
fra første fløjt til sidste stop, Og jeg må sige, det interesserer mig
en del, da jeg har læst rimeligt meget om tilblivelsen af Bergensbanen.

Det er så den, jeg har hentet. Hvis andre har interesse i tog og natur,
så er her link til gratis download. Ligger kun som torrent download, men
det går rimelig tjept med Transmission...
http://nrkbeta.no/2009/12/18/bergensbanen-eng/

Hvilket program skal jeg bruge til at dele filmen op med - iMovie,
iMovie HD, iDVD? - så den kan være på 3 stk. DVD-DL og afspilles påalm.
DVD afspiller, - og hvordan gør jeg det lettest uden at miste kvalitet?

- Jeg véd, min Toast 10 Titanium Pro kan, men det kræver, jeg i forvejen
har mærket filmen op med 'Insert Disk Markup', 'Chapter' osv., og det
orker jeg næsten ikke lige pt., da det skal gøres i én handling, ogjeg
skal sidde og se hele filmen på én gang....

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 24-01-10 22:33

> [...]
> orker jeg næsten ikke lige pt., da det skal gøres i én handling, ogjeg
> skal sidde og se hele filmen på én gang....

Jeg anbefaler MPEG Streamclip+QuickTime MPEG2 Playback Component
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-01-10 22:49

Jesper wrote:

> Jeg anbefaler MPEG Streamclip+QuickTime MPEG2 Playback Component

Hm, kræver det ikke QT Pro? - Jeg er ikke interesseret i at skulle ud og
ofre penge, når det er så sjælden, jeg overhovedet vil bruge video...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-01-10 23:13

> Hm, kræver det ikke QT Pro? - Jeg er ikke interesseret i at skulle ud og
> ofre penge, når det er så sjælden, jeg overhovedet vil bruge video...

Hvis du kan spille den i Quicktime uden hhv. Pro eller MPEG2 plugin så
kan du bruge MPEG Streamclip til at klippe den uden extra software.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-01-10 01:03

Thomas von Hassel wrote:

> Hvis du kan spille den i Quicktime uden hhv. Pro eller MPEG2 plugin så
> kan du bruge MPEG Streamclip til at klippe den uden extra software.

Jeg kom lige til at kigge lidt... - Det er ganske enkelt imponerende.
- Den starter fint op i Seneste std. ver. af QuickTime og afspilles
utroligt jævnt. - Kigger jeg på selve konet på filmen, siger den
'MPEG4', og jeg aner ikke, om det har noget at sige...

På et tidspunkt sidste år lige før jul, installerede jeg en QuickTime HD
plug-in, men lur mig, om jeg kan huske, hvad den hedder - DIVX 7? -
Perian?... - Jeg er dog helt sikker på, jeg har DIVX Pro 5.5
installeret, - den har jeg brugt i flere år. Fik den gratis på et eller
andet tidspunkt i forb. med en eller anden kampagne... - Og så véd jeg,
der blev installeret nogle codec udvidelser sammen med Toast 10 Titanium
Pro, men hvilke og hvor de ligger, aner jeg ikke. Men foreløbig har jeg
hentet seneste ver. af MPEG Streamclip. Og kan jeg ikke selv se til at
gøre det, må jeg få en af mine venner til at hjælpe...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 01:21

> [...]
> utroligt jævnt. - Kigger jeg på selve konet på filmen, siger den
> 'MPEG4', og jeg aner ikke, om det har noget at sige...

Den er nok encoded i moeg4/h.264 som quicktime kan håndtere uden ekstra
plugins ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-01-10 02:08

Thomas von Hassel wrote:

> Den er nok encoded i moeg4/h.264 som quicktime kan håndtere uden ekstra
> plugins ..

Der var den! - Det var en eller anden H.264 pakke - vistnok til både VLC
og QT, - jeg kunne hente gratis, jeg installerede, så sammen med QTs
egne codec, er det muligt, det er derfor, den viser det så jævn, selvom
det kun er i 720p HD...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 10:24

> [...]
> og QT, - jeg kunne hente gratis, jeg installerede, så sammen med QTs
> egne codec, er det muligt, det er derfor, den viser det så jævn, selvom

hvad snakker du om .. jævn ? den ser fin ud på min ugen ekstra
plugins/codeks m.m.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-01-10 13:16

Thomas von Hassel wrote:

> hvad snakker du om .. jævn ? den ser fin ud på min ugen ekstra
> plugins/codeks m.m.

Det véd jeg så ikke, men den var ikke helt så jævn i afspilning på
nettet via QT, lidt bedre med WMV components. - Husk også lige på, at
mit hovedsystem stadig er 10.5.8... Så der kan meget vel være forskel
fra 10.5.x til 10.6.x...

mvh. Erik Richard

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-01-10 13:51

Prøv det - enten duer det eller osse duer det ikke. Du kan jo "spole" ca. 1
time frem og finde pausen.

- Mikael