E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird 3 (UK) mister forbindelse i ny~
Fra : KentBM

Dato : 23-01-10 22:16

Flere gange når jeg for eksempel læser et indlæg på
dk.edb.internet.software.mail+news, så forsvinder indholdet fra
indlægget og erstattes med teksten:

Error!
newsgroup server responded:No such article number in this group

Perhaps the article has expired

<48e8fee7$0$90276$14726298@news.sunsite.dk> (39569) (denne tekst skifter
hele tiden)

Click here to remove all expired article (dette er et link)

Jeg oplevede det ikke før jeg installerede TB3, hvilket skete samtidig
med nyinstallation af Windows 7. Det sker på begge mine Pcer.

Jeg bruger news.dotsrc.org. Og fejlen kan vel også være denne server?
Som en form for timeout på 30 til 60 sekunder.

Nogle idéer?

--

Kent

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-01-10 16:36

Den 23-01-2010 22:15, KentBM skrev:
> [...]
>
> Jeg bruger news.dotsrc.org. Og fejlen kan vel også være denne server?
> Som en form for timeout på 30 til 60 sekunder.

Hej

TB 3 er kommet på dansk www.mozilladanmark.dk .
Jeg tror godt, at det kan være udfald / timeouts
på serveren hos news.dotsrc.org.
Jeg oplevede i hvert fald forsinkelser indlæg til
nyhedsgrupperne via news.dotsrc.org i gpr lørdag
den 23/1.

Kan der mon være noget antivirus eller firewall,
der konflikter?

Mvh. Martin

Fra : KentBM

Dato : 24-01-10 17:25

On 24/01/10 16.36, Martin Ploug wrote:
> [...]
> nyhedsgrupperne via news.dotsrc.org i gpr lørdag
> den 23/1.
>
> Kan der mon være noget antivirus eller firewall,
Det tror jeg ikke. Jeg har godt nok lige installeret Norton Internet
Security 2010 på de 2 maskiner, men indholdet at indlægget bliver
indlæst med det samme. For så at forsvinde og blive erstattet med den
nævnte fejlmeddelelse. Ved en længere tekst når jeg ikke en gang at læse
færdig.

Det var faktisk med vilje, at jeg valgte den engelske udgave. Min Win7
er på engelsk, da Win7 family pack ikke er kommet på dansk. Så jeg
valgte TB på engelsk for holde en ens grænseflade.

Jeg har også TB3 (UK) på min Mac. Nu vil jeg lige se om noget
tilsvarende sker på denne maskine.

--

Kent

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-01-10 17:33

KentBM skrev, on 24-01-2010 17:24:
> Jeg har også TB3 (UK) på min Mac. Nu vil jeg lige se om noget
> tilsvarende sker på denne maskine.

TB 3.0.1 er kommet

Fra : KentBM

Dato : 24-01-10 18:21

On 24-01-2010 17:32, Jens Jensen wrote:

> TB 3.0.1 er kommet
Den har jeg nu installeret. Indtil nu er der ikke kommet fejl, så det
kan jo være, at opdateringen har løst problemet.

--

Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-10 01:28

KentBM skrev:

> Jeg oplevede det ikke før jeg installerede TB3, hvilket skete samtidig
> med nyinstallation af Windows 7. Det sker på begge mine Pcer.

Kører du videre med en gammel database (over indlæg) under den
nye installation?

--
Bertel

Fra : KentBM

Dato : 24-01-10 21:09

On 24-01-2010 01:27, Bertel Lund Hansen wrote:

> Kører du videre med en gammel database (over indlæg) under den
> nye installation?

Det gør jeg måske nok, jeg er vist ikke helt sikker på, hvad du mener
med "over indlæg". Jeg har brugt MozBackup til backup inden installation
og til at lægge backuppen ind bagefter.

Jeg har godt læst, efter installation, at der er en anden base i TB3,
men har vist ikke rigtigt tænkt over det (før nu).

Men som sagt har jeg hevet sidste version af TB3 ind og har ikke oplevet
problemet mere i dag. Jeg lod TB3 stå på et indlæg i en 10 minutter bare
for at se om teksten forsvandt, men der sket intet.

Så nu giver jeg det en chance, jeg er alligevel på vej i seng, da jeg
skal op kl. 3.30.

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 24-01-10 21:15

> Kører du videre med en gammel database (over indlæg) under den
> nye installation?

Og så ser jeg lige tiden på din besked. kl. 1.27, men jeg synes først
lige det er dukket op på news.dotsrc.org. Pudsigt, hvis jeg har kunne
overse det i de timer, som jeg har brugt Pcen.

--

Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-10 23:59

KentBM skrev:

> Og så ser jeg lige tiden på din besked. kl. 1.27, men jeg synes først
> lige det er dukket op på news.dotsrc.org. Pudsigt, hvis jeg har kunne
> overse det i de timer, som jeg har brugt Pcen.

News.stofanet.dk har haft hikke og har syltet indlæg i flere
dage. Det er ikke din fejl.

--
Bertel